'Vuurwerkfestival Scheveningen grootser dan ooit'

shinji

Moderator
Medewerker
Dim, leuk om de sfeer goed te houden hoor, maar willen we in Nederland echt een keer een goed vuurwerkfestival zullen we met de liefhebbers toch echt wat anders moeten verzinnen

Dim

Product Beheer
Medewerker
Als je er een goed festival van wil maken zal je toch de organisatie hierachter moeten hebben. Frits kan hier weinig aan veranderen.

Z@P

Registered User
Dat is misschien wel zo dim maar wat ik dan wel,op zn minst verwacht is dat als bijvoorbeeld "italie" schiet er wat 150mm cilinders de lucht in gaan met typisch italiaanse effecten. Japan wat echt gave japanse bommen, spanje een dikke knalfinale, duitsland een show overgoten met zink bommen, ik noem maar wat voorbeelden dat zou het al een stuk diverser en interessanter maken voor mij.

Als je de show bekijkt zonder dat je weet wie er schiet zal het knap lastig zijn om er een land aan te hangen

Laatst bewerkt:

shinji

Moderator
Medewerker
Als je er een goed festival van wil maken zal je toch de organisatie hierachter moeten hebben. Frits kan hier weinig aan veranderen.

Tuurlijk kan Frits hier wat aan veranderen. Met wat overtuigingskracht moet hij de organisatie toch wijs kunnen maken dat 1 show per avond genoeg is. Nu zit je opgescheept met 2 showtjes van ong. 12 minuten met een budget van om en nabij de 7.500 euro. Daar is gewoon niets van te maken. Als je dat budget nu in 1 show van 15 minuten stopt kan je wel een goede show schieten. ( voorbeeld, de budgetten van de vuurwerkfestivals in Spanje, liggen tussen de 15.000 en 25.000 euro)
Volgens mij is dan iedereen blij; de ondernemers, want de terrassen zitten vol; Frits, want hij hoeft maar 1 show per avond te bouwen; het publiek, want die interesseren zich toch niet wat hoe en hoeveel er geschoten wordt en het belangrijkste, wij, de liefhebbers, want dan kunnen we eens zien of Frits er wel een keer wat van kan bakken.

GMP82

Zilveren Member
Die ondernemers (tevens deels sponsoren?) zijn juist 1 vd factoren, waardoor er gekozen wordt voor het spreiden van 2 shows.
De terrassen zitten nu OOK al vol, ook voor middelmatige showtjes. En omdat ze spreiden, blijven mensen langer hangen, want die 2e willen ze toch ook wel zien. Langer hangende klanten = meer poen. Dus voor hen is er totaal geen prikkel om te veranderen.

Ga je terug naar 1 show om half 11 ofzo, komt het gros aan mensen pas na half 10 aanzetten en vertrekt om 11 uur weer.

Zoals met alles, het draait gewoon allemaal om poen.

Dim

Product Beheer
Medewerker
En dat is best wel logisch toch?

Iedereen wat verdiend, iedereen blij.

En wij freaks? Zien daar helaas niet wat we graag hadden willen zien.

shinji

Moderator
Medewerker
En dan het vreemd vinden dat de Duitsers en Nederlanders Scheveningen onderhand een derderangs badplaats vinden.

Dim

Product Beheer
Medewerker
En dan het vreemd vinden dat de Duitsers en Nederlanders Scheveningen onderhand een derderangs badplaats vinden.

Het is helaas kwa bijna alles niet meer wat het ooit geweest is... Ach wees blij dat ze er nog een poging doen wat leuks te organiseren.

DanielFPM

Registered User

Wat dim al zegt niet alles is wat het vroeger was.

Let wel we zitten nog steeds in een recessie.. Iedereen let op het geld en wil uiteraard zoveel mogelijk shows om zo veel mogelijk mensen te trekken naar de shows. Logische toch als je ondernemer bent?!

Tevens helpen alle regels van de afgelopen jaren niet echt mee.

Voor de rest een leuke locatie om te bekijken!

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Wat dim al zegt niet alles is wat het vroeger was.

Let wel we zitten nog steeds in een recessie.. Iedereen let op het geld en wil uiteraard zoveel mogelijk shows om zo veel mogelijk mensen te trekken naar de shows. Logische toch als je ondernemer bent?!

Tevens helpen alle regels van de afgelopen jaren niet echt mee.

Voor de rest een leuke locatie om te bekijken!

Laten we vooral de ondernemers in scheveningen niet zielig gaan vinden. Als je ziet wat een mensen erop af komen en de prijzen die daar gevraagd worden voor een colatje. Mag het recessie zijn maar als ondernemer in scheveningen geen klagen lijkt mij.

Regels zijn toch prima daar? Kan nu ook 150mm geschoten worden. Moet je eens kijken wat een spaans bedrijf daar mee kan, en dan sta je er ook niet met je lip op.
Ik kan mij van vroeger herinneren dat het ook gewoon drukker was met de bezoekers aantallen, iemand die dit kan bevestigen?

Je kan het met echte buitenlandse bedrijven nog veel aantrekkelijker maken het lukt andere badplaatsen toch ook?

DanielFPM

Registered User
Haha vonk, daar heb gelijk in. Maarja de prijzen zijn helaas op elk strand hoog toch?

En tuurlijk maken Ze er een leuke show van en dat lukt ze meestal ook aardig maar wat meer opties Kwa grote zou leuk geweest zijn toch?:)

Des al niet ga ik elk jaar trouw naar Scheveningen en maak ik der een dagje uit van.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Haha vonk, daar heb gelijk in. Maarja de prijzen zijn helaas op elk strand hoog toch?

En tuurlijk maken Ze er een leuke show van en dat lukt ze meestal ook aardig maar wat meer opties Kwa grote zou leuk geweest zijn toch?:)

Inderdaad ze zijn op elk strand hoog des te vreemder dat er in diverse andere landen wel goede vuurwerkfestivals zijn aan de kust.

Meer optie's qua grootte....mmmm ik weet het niet hoor, ik zie liever een international bedrijf zijn kunsten vertonen met max 6 inch dan een nederlands bedrijf 12 inch schieten en verder een prut show neerzetten.

Stefanfreak

Registered User
Inderdaad ze zijn op elk strand hoog des te vreemder dat er in diverse andere landen wel goede vuurwerkfestivals zijn aan de kust.

Dat komt puur omdat de budgetten daar veel hoger liggen. Ook is er in Scheveningen bijvoorbeeld een ponton nodig wat je bij vrijwel geen ander festival aan de kust ziet. Schrik niet als je enkele 1.000den euro's daarvoor neer mag leggen om de huur te bekostigen.

Ook al zou je geen ponton nodig zijn, dan zijn de budgetten nog te laag om ook maar in de buurt te komen van Knokke o.i.d..

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Dat komt puur omdat de budgetten daar veel hoger liggen. Ook is er in Scheveningen bijvoorbeeld een ponton nodig wat je bij vrijwel geen ander festival aan de kust ziet. Schrik niet als je enkele 1.000den euro's daarvoor neer mag leggen om de huur te bekostigen.

Ook al zou je geen ponton nodig zijn, dan zijn de budgetten nog te laag om ook maar in de buurt te komen van Knokke o.i.d..

Dacht dat er dit jaar meer geld ging naar het festival. De vuurwerker word overgeslagen?

Er was toch ook sprake dat het weer op de pier geschoten zou worden? Dit is van de baan? En is het dan zo als dit in de toekomst wel weer door kan gaan het budget dus met een paar duizend omhoog gaat en dus meer vuurwerk?

Stefanfreak

Registered User
Op de pier schieten is tegengehouden door de curator van de Pier. De pier is ook levensgevaarlijk. Ik ben daar in 2006 voor het laatst geweest (laatste keer vuurwerk daar) en toen was het al link om er alleen al te lopen. Ik heb geen idee wat jij denkt wat het budget is per show maar ook al laat je het ponton vervallen en tel je dat geld er bovenop + de budgetverhoging van dit jaar dan heb je nog geen budget per show zoals Knokke.

Bonbridge

Registered User
Op de pier schieten is tegengehouden door de curator van de Pier. De pier is ook levensgevaarlijk. Ik ben daar in 2006 voor het laatst geweest (laatste keer vuurwerk daar) en toen was het al link om er alleen al te lopen. Ik heb geen idee wat jij denkt wat het budget is per show maar ook al laat je het ponton vervallen en tel je dat geld er bovenop + de budgetverhoging van dit jaar dan heb je nog geen budget per show zoals Knokke.

Ik ben er in 2007 nog geweest, het kan wel een likje verf gebruiken en er zit wat asbest.

mickeyzegtboem

Registered User
Ik ben er in 2007 nog geweest, het kan wel een likje verf gebruiken en er zit wat asbest.

De pier wat openbaar is voor publiek is er inderdaad zo aan toe, de gedeeltes waar het vuurwerk stond (staaleiland en achter het restaurant) kan je niet eens meer lopen, aangezien elke staalplaat volledig is getransformeerd tot knapperig knackebrod. :crying:

vonk

FPM Moderator
Medewerker

Geen idee wat het budget is. Weet jij wel het budget van Knokke?

Bovenaan