'Vuurwerkfestival Scheveningen grootser dan ooit'

Dahustla

Registered User
Ik ben zelf al enige tijd bezig met het organiseren van een VWfestival. Echter is het qua lokatie erg lastig om dit voor elkaar te krijgen. We zaten eerst op Aquabest, kon het niet doorgaan vanwege Airport Eindhoven. Toen zijn we uitgeweken naar de Berkendonk te Helmond, kon niet doorgaan vanwege flora/fauna wet. Nu zijn we bezig met beekse bergen en ligt de provincie ook weer dwars.

Laatste redmiddel is dat we uitwijken naar Airport Weeze. Daar is genoeg plaats en daar vliegt vanaf 20:00u bijna niks meer.

Maar snap best dat het knap lastig is als organisatie om het voor elkaar te krijgen. Maar wat scheveningen doet is gewoon een vorm van oplichterij.. mensen voor de gek houden :(

Tony

Administrator
Medewerker
Ik ben zelf al enige tijd bezig met het organiseren van een VWfestival. Echter is het qua lokatie erg lastig om dit voor elkaar te krijgen. We zaten eerst op Aquabest, kon het niet doorgaan vanwege Airport Eindhoven. Toen zijn we uitgeweken naar de Berkendonk te Helmond, kon niet doorgaan vanwege flora/fauna wet. Nu zijn we bezig met beekse bergen en ligt de provincie ook weer dwars.

Laatste redmiddel is dat we uitwijken naar Airport Weeze. Daar is genoeg plaats en daar vliegt vanaf 20:00u bijna niks meer.

Maar snap best dat het knap lastig is als organisatie om het voor elkaar te krijgen. Maar wat scheveningen doet is gewoon een vorm van oplichterij.. mensen voor de gek houden :(

En heb je ook al een budget van rond de 100.000 euro voor elkaar?
Een plek zoeken is leuk maar zonder doekoes kom je nergens. En 100.000 euro heb je minimaal nodig om het goed te kunnen doen..

Dahustla

Registered User
En heb je ook al een budget van rond de 100.000 euro voor elkaar?
Een plek zoeken is leuk maar zonder doekoes kom je nergens. En 100.000 euro heb je minimaal nodig om het goed te kunnen doen..

Sterker nog... Complete festivalbudget ligt vele malen hoger dan het bedrag wat jij noemt :) Aardig wat sponsors en investeerders die in een uniek festival willen investeren..

GMP82

Zilveren Member
OK, maar ik neem aan dat het complete festivalbudget voor meer doeleinden bedoeld is, dan alleen het vuurwerk ;-)

Maar goed, keep us posted...

Firewebs

kalender beheerder / fotograaf
Zelf kan ik er helaas niet bij zijn omdat ik geen vervoer heb. En het mij te druk is om met openbaar vervoer te gaan, kank niet tegen. Maar goed voor iedereen die wel kan gaan, veel plezier. Verleden jaar genoten, dus zal dit jaar wel nog mooier worden:p

bridge

Bronzen Member
Dus als er een geschikte lokatie wordt gevonden dan krijgen we in nederland een nieuw festival met serieuze shows? Waar moet de lokatie ongeveer zijn?

Dahustla

Registered User
Dus als er een geschikte lokatie wordt gevonden dan krijgen we in nederland een nieuw festival met serieuze shows? Waar moet de lokatie ongeveer zijn?

We hebben al aardig wat lokaties op het oog, liefst een groot meer met genoeg strand rondom. Echter zijn we ook naar duitse lokaties aan het kijken, die net over de grens liggen. Dit ivm het kunnen uitnodigen van andere landen.

Bonbridge

Registered User
De pier wat openbaar is voor publiek is er inderdaad zo aan toe, de gedeeltes waar het vuurwerk stond (staaleiland en achter het restaurant) kan je niet eens meer lopen, aangezien elke staalplaat volledig is getransformeerd tot knapperig knackebrod. :crying:

Ik bedoel stalen eiland; daar werd in 2007 en 2008 nog cursus gegeven en examen gedaan.

MrXtremeFireworks

Registered User
Ze kunnen misschien beter gewoon 1 gigantisch grote show organiseren met 12 inch en/of grotere shells. Moet toch lukken met €250.000,-, iedereen blij. Misschien over de hele lengte (of een deel ervan) van het strand. Zou geweldig zijn als dat ooit zou gebeuren.

tronetti

Registered User
Neem dan maar een verrekijker mee, denk dat het ponton dan bijna tegen de Engels kust aan ligt.

Gewoon wat sjinji al zei, één show per avond, heb je ook een interessant budget, wil je buitenlandse bedrijven uitnodigen.
Denk dat €15000 wel in de goede richting is. Knokke zit ook in die koers, behalve de slotshow, daar komt nog een paar 1000 bovenop. Ga je lager, dan is het voor buitenlandse bedrijven niet meer interessant.
Je moet ook rekening houden met de transport kosten. In het geval Knokke gaat dit ook nog eens van het budget af.

Neem als voorbeeld Vaccalluzzo een paar jaar terug in Knokke, volgens de meesten hadden ze vrij sober geschoten.
Is wel wat voor te zeggen ja, maar ze hadden ook de hoogste transportkosten. Salvatore vertelde me na afloop dat het voor hun erg moeilijk zou zijn dit te winnen. Ik vond het al bijzonder dat ze voor dit budget helemaal hier naartoe kwamen.
Wil je dus een show van € 15000, dan zal je budget toch al snel naar de € 18 a € 20000 gaan, wil je dit incl. transportkosten doen.

Tony

Administrator
Medewerker
Neem dan maar een verrekijker mee, denk dat het ponton dan bijna tegen de Engels kust aan ligt.

Gewoon wat sjinji al zei, één show per avond, heb je ook een interessant budget, wil je buitenlandse bedrijven uitnodigen.
Denk dat €15000 wel in de goede richting is. Knokke zit ook in die koers, behalve de slotshow, daar komt nog een paar 1000 bovenop. Ga je lager, dan is het voor buitenlandse bedrijven niet meer interessant.
Je moet ook rekening houden met de transport kosten. In het geval Knokke gaat dit ook nog eens van het budget af.

Neem als voorbeeld Vaccalluzzo een paar jaar terug in Knokke, volgens de meesten hadden ze vrij sober geschoten.
Is wel wat voor te zeggen ja, maar ze hadden ook de hoogste transportkosten. Salvatore vertelde me na afloop dat het voor hun erg moeilijk zou zijn dit te winnen. Ik vond het al bijzonder dat ze voor dit budget helemaal hier naartoe kwamen.
Wil je dus een show van € 15000, dan zal je budget toch al snel naar de € 18 a € 20000 gaan, wil je dit incl. transportkosten doen.

In Tarragona krijg je ook rond de 15.000€ exclusief transport. Voor transport vanuit het buitenland krijg je daar dacht ik 2.500€

Stefanfreak

Registered User
Als ik het budget van Knokke niet weet dan plaats ik ook geen opmerking dat Scheveningen minder budget heeft. Ik vind het naar de betalende ondernemer/organisatie en de klant niet netjes om bedragen te roeptoeteren op internet. Als de betalende partij er geen geheim van maakt prima. Dan wordt het dus via die weg naar buiten gebracht met akkoord van de klant. Ook al zou de organisatie van Scheveningen het budget per show openbaar bekend maken dan deel/plaats ik hooguit het bericht van de publicatie.

Wat een ander plaatst moet hij/zij weten. Ik doe het niet. :)

stutata28

Registered User
Laten we met een groepje members maar eens met de organisatie in Scheveningen gaan praten , dan weten we wat de mogelijkheden in budget en samenwerking zijn .

ifeelfine

Registered User
@stutata28 geloof nou niet echt dat fpm echt veel indruk op de ondernemers in schevening maakt we zijn namelijk met betrekkelijk weinig tov het volk dat op deze dagen afkomt

Dim

Product Beheer
Medewerker
@stutata28 geloof nou niet echt dat fpm echt veel indruk op de ondernemers in schevening maakt we zijn namelijk met betrekkelijk weinig tov het volk dat op deze dagen afkomt

De liefhebbers van vuurwerk zijn ongeveer een 0,5% van het volk dat erop af komt. Je kan een poging doen, maar geloof niet dat FPM, VWC, VWM of AVP noemen je wat gaat opleveren.

MrXtremeFireworks

Registered User
De liefhebbers van vuurwerk zijn ongeveer een 0,5% van het volk dat erop af komt. Je kan een poging doen, maar geloof niet dat FPM, VWC, VWM of AVP noemen je wat gaat opleveren.

De niet-freaks zijn al gauw tevreden, als ze daar in Scheveningen dan adviezen opvolgen van de liefhebbers, is iedereen blij toch? :happy:

Bovenaan