Vuurwerkeffecten

R

Red Crackling

Guest
Er zijn heel veel soorten vuurwerkeffecten. Het mooiste effect wat ik zelf ooit heb meegemaakt was Red Crackling, maar dan extreem groot. Zo hard dat onze ramen trilden. Dat was zeker niet in de winkel te koop, diegene die het aanstak kocht het niet van Lesli ofzo, haha. En was het dichterbij ons huis afgestoken, dan waren de ramen wel geklapt denk ik. Maar het was denk ik het jaar 1999, voordat alles veranderde in Nederland, helaas moest dat gebeuren, voordat we de regels enzo veranderden.

Ik denk zelf dat elke schot 2 inch was ofzo, misschien wel groter. Het waren echt mortierklappen. Haha. Heel erg van die ramp natuurlijk. Maar sowieso moeten mensen altijd oppassen, ook legaal vuurwerk is extreem gevaarlijk als je je als een rund gedraagt.

Maar ik snap soms niet de effectbeschrijving. Want bijvoorbeeld soms staat bij een filmpje bij een importeur chrystantheum, en dat is crackling, en soms is het geen crackling.

IK vind crackling het mooiste effect, omdat na de burstknal, je nog een geluid hoort, en bijvoorbeeld bij een willow zie je alleen het effect, bij crackling zie je het effect en hoor je het nog na, het is gewoon machtig.

Mijn budget dit jaar is 275 euro. En ik heb eigenlijk 2 vragen:

1. Hoeveel soorten crackling zijn er? (Chrysantheum, Time Rain, de gewone Crackling, Dragon Eggs etc)
2. En ik zoek potten van de Nederlandse importeurs met gigantisch grote crackling uitwerkingen.

Kijk bijvoorbeeld de pot Pamela (Lesli) op Lesli.nl duurt die 27 seconden, waarvan 7 seconden, prachtige crackling. Maar 20 seconden vooral Willows. Dus ja, dan moet ik de afweging bijvoorbeeld maken, 30 euro voor vooral die 7 seconden, is dat het waard weet je wel.

Maar het is zeker een prachtige pot.

En bijvoorbeeld Crackling Chry 2.0 van Zena is 20 seconden lang Chrysantheum Crackling, voor 45 euro. Maar mijn concern is dan, is deze soort crackling wel net zo hard als gewone Crackling, zoals bij Pamela.

R

Red Crackling

Guest
De Zigra is zeker prachtig, en ook die is niet duur (22.50)

Ik bedoel All at Once van Zena is prachtig hoor, maar duurt maar 5 seconden. Dus voor dezelfde prijs heb je Zigra.

R

Red Crackling

Guest
En kun je de Kremlin ook krijgen in Gelderland of Overijssel? En hoeveel kost het?

D

Deleted member 17038

Guest
Er zijn heel veel soorten vuurwerkeffecten. Het mooiste effect wat ik zelf ooit heb meegemaakt was Red Crackling, maar dan extreem groot. Zo hard dat onze ramen trilden. Dat was zeker niet in de winkel te koop, diegene die het aanstak kocht het niet van Lesli ofzo, haha. En was het dichterbij ons huis afgestoken, dan waren de ramen wel geklapt denk ik. Maar het was denk ik het jaar 1999, voordat alles veranderde in Nederland, helaas moest dat gebeuren, voordat we de regels enzo veranderden.

Ik denk zelf dat elke schot 2 inch was ofzo, misschien wel groter. Het waren echt mortierklappen. Haha. Heel erg van die ramp natuurlijk. Maar sowieso moeten mensen altijd oppassen, ook legaal vuurwerk is extreem gevaarlijk als je je als een rund gedraagt.

Maar ik snap soms niet de effectbeschrijving. Want bijvoorbeeld soms staat bij een filmpje bij een importeur chrystantheum, en dat is crackling, en soms is het geen crackling.

IK vind crackling het mooiste effect, omdat na de burstknal, je nog een geluid hoort, en bijvoorbeeld bij een willow zie je alleen het effect, bij crackling zie je het effect en hoor je het nog na, het is gewoon machtig.

Mijn budget dit jaar is 275 euro. En ik heb eigenlijk 2 vragen:

1. Hoeveel soorten crackling zijn er? (Chrysantheum, Time Rain, de gewone Crackling, Dragon Eggs etc)
2. En ik zoek potten van de Nederlandse importeurs met gigantisch grote crackling uitwerkingen.

Kijk bijvoorbeeld de pot Pamela (Lesli) op Lesli.nl duurt die 27 seconden, waarvan 7 seconden, prachtige crackling. Maar 20 seconden vooral Willows. Dus ja, dan moet ik de afweging bijvoorbeeld maken, 30 euro voor vooral die 7 seconden, is dat het waard weet je wel.

Maar het is zeker een prachtige pot.

En bijvoorbeeld Crackling Chry 2.0 van Zena is 20 seconden lang Chrysantheum Crackling, voor 45 euro. Maar mijn concern is dan, is deze soort crackling wel net zo hard als gewone Crackling, zoals bij Pamela.

Man man man wat een verhaal weer. Is dat nou nodig? Of krijg je gewoon weer een harde als je het weer over de illegale cake van de buren die je niet kent 5 straten verderop vertelt?

Wat is er zo moeilijk aan om gewoon kort en bondig te vragen: Is er misschien iemand die weet hoe alle crackling soorten heten, wat het verschil is, en hoeveel verschillende soorten er precies zijn?

En: Ik zoek een goede pot met grote crackling effecten. Ik kan kopen van "deze merken/importeurs" bij "deze winkels"

Daarnaast vind ik dat dit topic veel eerder in consumenten vuurwerk algemeen geplaatst had moeten worden in plaats van de oud en nieuw beleving.

En in overrijsel gelderland kan je van Katan de Mega Cauliflower meepakken!

R

Red Crackling

Guest
Man man man wat een verhaal weer. Is dat nou nodig? Of krijg je gewoon weer een harde als je het weer over de illegale cake van de buren die je niet kent 5 straten verderop vertelt?

Wat is er zo moeilijk aan om gewoon kort en bondig te vragen: Is er misschien iemand die weet hoe alle crackling soorten heten, wat het verschil is, en hoeveel verschillende soorten er precies zijn?

En: Ik zoek een goede pot met grote crackling effecten. Ik kan kopen van "deze merken/importeurs" bij "deze winkels"

Daarnaast vind ik dat dit topic veel eerder in consumenten vuurwerk algemeen geplaatst had moeten worden in plaats van de oud en nieuw beleving.

En in overrijsel gelderland kan je van Katan de Mega Cauliflower meepakken!

Okee sorry, ik ben gewoon lang van stof :p

Dus voortaan to the point, en geen lange verhalen meer, hahaha.

Wow die is zeker mooi.

Had ik maar een onbeperkt budget :p

Al deze cakes zijn prachtig, zal nu toch een keuze moeten maken. Wil niet alleen maar 5 cakes afsteken, misschien moet ik ook een paar budgetcakes kopen voor dat geld (275e) en 1 mooie, haha

D

Deleted member 17038

Guest
Weet je al of je voor een waaier met crackling of voor een normale I-shape cake gaat?

Je kan ook nog kijken naar de Crackle Night van Broekhoff.
Dragon Liar had ik vorig jaar gratis gekregen bij mijn bestelling en was ook een goede diverse crackling cake.

R

Red Crackling

Guest
Weet je al of je voor een waaier met crackling of voor een normale I-shape cake gaat?

Je kan ook nog kijken naar de Crackle Night van Broekhoff.
Dragon Liar had ik vorig jaar gratis gekregen bij mijn bestelling en was ook een goede diverse crackling cake.

Heerlijke potten allebei. Maakt eigenlijk niet uit, zolang het maar zware crackling is. Ik moet echt keuzes maken, haha.

https://www.youtube.com/watch?v=Ti1cvRjtOgs Is dit nou gewone crackling, of dragon eggs. Ik zie het verschil gewoon niet, haha. Time out, van Broekhoff, 7 schoten, en niet duur. Zulke potten zijn ook mooi, alleen natuurlijk geen grootse effecten.

R

Red Crackling

Guest
Kijk ook eens naar de omlabeling: Juggling Bouncer. Die is al voor 6.50 te krijgen zonder korting :happy:
Wat ook een leuk budget crackling potje lijkt te zijn (nieuw dit jaar): Fearless Demon

Edit: al eerder genoemd maar bij mij goed bevallen vorig jaar: New Moon

Die zijn allemaal mooi. En de eerste 2 zeer zeker goedkoop, 12.25 voor 2 crackling potten, wow.

Eigenlijk wil ik gewoon een crackling pot, die minstens 25 seconden duurt, grootse uitwerkingen, zodat de buurt ook kan genieten, en maximaal 75 euro moet kostten.

De overige 200 euro zal ik dan besteden aan budgetpotten enzo.

Michel_G

Zilveren Member
Voor zover ik het kon zien in de andere topics die je gestart hebt is het nog niet voorbij gekomen, maar even een kleine "tip".

Zo lang als de startpost is, zo kort zijn alle titels van de topics die je start! ("FPM", "Importeurs", "Vuurwerkeffecten", "100 shots batterij")

Ze zijn eigenlijk allemaal nietszeggend. Volgende keer wellicht even de moeite nemen om er een normale titel van te maken met iets meer info er in verwerkt. (Iets van: "welke soorten vuurwerkeffecten zijn er?" of "diverse soorten crackling" (of vraagstelling daarop) of bij 'importeurs topic' "Hoe zit het met het aantal importeurs in Nederland?")

Bovenaan