Vuurwerkeffecten

R

Red Crackling

Guest
Voor zover ik het kon zien in de andere topics die je gestart hebt is het nog niet voorbij gekomen, maar even een kleine "tip".

Zo lang als de startpost is, zo kort zijn alle titels van de topics die je start! ("FPM", "Importeurs", "Vuurwerkeffecten", "100 shots batterij")

Ze zijn eigenlijk allemaal nietszeggend. Volgende keer wellicht even de moeite nemen om er een normale titel van te maken met iets meer info er in verwerkt. (Iets van: "welke soorten vuurwerkeffecten zijn er?" of "diverse soorten crackling" (of vraagstelling daarop) of bij 'importeurs topic' "Hoe zit het met het aantal importeurs in Nederland?")

Okee, zal er op letten. Bedankt voor de tip ;)

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Even een vraag aan je red crackling. Hoe oud ben je? Ik vraag dit omdat je vraagstelling nogal apart is, dus ben je heel jong kan ik mij er nog wat bij voorstellen.

En de volgende is. Je hebt t maar over red crackling, nou kan ik mij zo gauw geen effect met rode crackling voor de geest halen. Verwar je het niet met een ander effect?

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Laatst bewerkt:
R

Red Crackling

Guest
Nou ja goed, wat is jong he. Ik ben 26, dat vind ik zelf niet oud, haha.

Dat is een lastige. Ik heb het over de avond van 31 dec '99. Toen ik dat dus zag. Ik weet wel zeker dat het een blok was, dus geen enkelschots mortier/shell. Het was ook zeker illegaal.

Ik kan me gewoon rode lichtjes voorstellen die uit de cake kwamen, natuurlijk gewoon de salvo's, en uit elkaar knalden, en ik kan rood heel goed herinneren.

Ik weet zelf niet of het een 100 shots blok was, misschien een 25 shots blok. In ieder geval was het heel indrukwekkend voor mij. Zoals ik al zei, ik voelde aan de woonkamerraam, en die trilde. En het werd echt niet voor huis afgestoken. Dus dat geeft dan wel een idee van wat voor knallen dat waren. Het is al bijna 1 1/2 decennia geleden.

Het kunnen ook dragon eggs geweest zijn, dus na de burst, alle eggs verspreiden, waardoor de hele lucht rood kleurde, en dan nog ff knetter.

Red crackling/chrysantheum/dragon eggs. Weet het ook niet precies. Het was in ieder geval heel indrukwekkend.

Die wordt nooit legaal. Want als die legaal wordt, en ik zou hem in mijn straat afsteken, dan zouden de ramen klappen, haha.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ok...... zou toch zweren dat je jonger was aan de hand van je berichten.

Maar goed we moeten allemaal leren. Als je nou ipv al die vage berichten omtrent effect omschrijving eens flink wat films gaat bekijken, totdat je het effect voorbij ziet komen. Dit dan hier neerzet, dan kunnen wij je helpen met het uitzoeken van een cake welke dat effect heeft. Dit blijft anders zo vaag en komen we niet tot het effect wat jij zo graag wil.

R

Red Crackling

Guest
Ok...... zou toch zweren dat je jonger was aan de hand van je berichten.

Maar goed we moeten allemaal leren. Als je nou ipv al die vage berichten omtrent effect omschrijving eens flink wat films gaat bekijken, totdat je het effect voorbij ziet komen. Dit dan hier neerzet, dan kunnen wij je helpen met het uitzoeken van een cake welke dat effect heeft. Dit blijft anders zo vaag en komen we niet tot het effect wat jij zo graag wil.

Ja misschien beter ja, als ik tijd heb. Moet eigenlijk weer in de boeken duiken, heb een tentamenweek, haha. Ik zie wel okee, in ieder geval bedankt voor de tip.

Koetje

Registered User
Crackling Meteors van Bonfire was echt een heel behoorlijk crackling blok met snel agressief gekraak. Weet alleen niet of die nog ergens te krijgen is.

painkiller

Registered User
Prachtig om dit op 1 december weer eens door te lezen :yaeh am not durnk:

Ik ben ook wel benieuwd wat het uiteindelijk is geworden.

Laatst bewerkt:
Bovenaan