Vuurwerk4all Leiden

Vuurwerk4all

Registered User
Wim,

Ik begrijp beide situaties, heb zelf de afgelopen jaren in de winkel gestaan en vanaf augustus demo's bezocht en collectie bepaald en opgebouwd bedacht uitgewerkt, besteld en ga zo maar door. Ken het klappen van de zweep en begrijp best dat je dan week 1 en 2 helemaal kapot bent en geen zin hebt om over vuurwerk of de problemen na te denken.

In de andere situatie, de gemiddelde consument in nederland koopt voor 60 euro vuurwerk. Elke klant die dus meer heeft gekocht is in potentie een vuurwerkliefhebber die ervoor gespaard heeft. In dit geval voor zover ik weet gaat het in 1 geval om een bedrag van 200euro. Misschien was het zo dat deze persoon hier ook echt voor gespaard heeft en daardoor misschien niet vervangend vuurwerk heeft kunnen kopen. Ik begrijp het drukmaken van de mensen die nog geld terugkrijgen dan ook wel.

In beide gevallen is er iets voor te zeggen. Waar het omgaat is dat het uiteindelijk goed gaat komen.
En dat gaat het zeker, 2012 staat voor nieuwe kansen. Mensen die niet tevreden zijn zullen niet meer terugkeren en mensen die wel tevreden zijn zullen in 2012 wel weer vuurwerk komen kopen.

Groetjes Dim

Hai Dim ik snap dat ook helemaal, Maar als je dan ziet hoe ik me nek heb uitgestoken en wat ik naar me hoofd geslingerd krijg.
Als of het dus allemaal mijn schuld is, zal even wat voorbeelden geven.
Hebben bergen events 4 seasons kunnen verkopen, tja we kregen er alleen niet genoeg lag een beslag op door het vrom wat de fabrikant vertelde. Buurtassortimenten hebben we dan vanaf de 2e dag wel zat gekregen maar eerste dag ook niet. Vervangers die wij vanuit de fabrikant kregen omdat het product al op zou zijn of nog ergens op een schip stond die onderweg was en dat soort fratsen meer. Weet ook wel dat we voor dit jaar geen enkele actie meer doen voordat het vuurwerk daadwerkelijk in de bunker staat en voordat ik weet welke producten er uit gaan. Had onze collectie vroeg in het jaar bepaald en veel producten gaan er dan in 1 keer uit: ook mijn schuld. Dan verhaal kortingen, ik wordt op me vingers getikt omdat er winkeliers naar de fabrikant gingen bellen over onze kortingen heb ik vervolgens heibel met de fabrikant enz enz maarja ook wim ze schuld makkelijke naam he dus wat dat betreft zijn we er wel beetje klaar mee eerst het vuurwerk in de bunker en dan pas op de site. en wie denkt dat het inderdaad wel aan mij ligt ook goed die moet dan ook gewoon naar een andere winkel gaan zoals ze zelf zeggen ik zal er niet rouwig om wezen scheelt me een hoop kortingen. Dus dim ik ga nu lekker naar het ziekenhuis nu naar me vrouwtje want was even naar huis om te eten laat je wel even weten via whatsapp als het geboren is kom hier in het voorjaar wel weer even kijken zijn ze misschien wat uitgeraasd. ga lekker van me dochter genieten vindt ik nu even belangrijker p.s. dat lesli spul is binnen gaan dat spul uit de pakketten die fonteintjes enzo ook los in de verkoop doen zodat de knalerwten enzo eruitgefilterd zijn gr wim

Dim

Product Beheer
Medewerker
Ook ik heb best veel contact met verschillende importeurs aan het eind van het jaar, trouwens door het hele jaar heen. Op 20 December was er een controle door de controlerende instantie in Rotterdam (DCMR) Deze mensen wisten al te vertellen dat het niet duidelijk was of de grote cakes van Rubro uitgeleverd gingen worden. (Gewicht boven toegestane grens en onduidelijkheid over wel of niet doorlonten) Het idee was dan ook heel goed van Rubro.

Op het moment dat de winkel ging bestellen waar ik mee hielp konden er nog maar 5 event 4 seasons geleverd worden. Daarna waren ze echt helemaal op. Hoe het precies zit weet ik ook niet, Misschien dat Wim van Rubro Vuurwerk hier iets meer opheldering over kan geven?

Zo weet ik dat er wel meer producten door verschillende leveranciers niet geleverd werden. Een klein rijtje:

Royal Fireworks
Rafflesia

Beko Vuurwerk
Big Boys Line

Cafferata
Mine Silver Comet

En ga zo nog maar even door, het probleem speelde dus bij een hoop leveranciers.

Echter ben ik een vuurwerkliefhebber en kijk het hele jaar uit naar het vuurwerk dat ik aan het eind van het jaar wil kopen. Zelf baal ik er dan ook sterk van als er iets niet geleverd kan worden. Door mn (minimale) ervaring in het vuurwerkwereldje weet ik dat een winkel er niet altijd wat aan kan doen. (Toch baal ik heel sterk hoor)

Ik denk ook niet dat het de bedoeling van de (klagende) mensen hier is om Wim te kwetsen of wat dan ook, zit hem meer in teleurstelling omdat verschillende dingen fout zijn gegaan!

Nogmaals, een nieuw jaar en nieuwe kansen!

lecram

Registered User
Ik heb weinig reden tot klagen. Ik had vijf bonnetjes, wel van te voren wat vervangers moeten aanwijzen.
Ik vond dat eerlijk gezegd niet zo`n ramp. Zeker niet als je kijkt wat een ongelooflijke korting je krijgt.
Service vond ik prima. Ik stond om 08:00 uur voor de deur en was binnen 15 minuten weer weg.
Kooien werden keurig van de 2 buurtassortimenten afgehaald en bij thuiskomst bleek alles 100% te kloppen.
Ik hoop op weer zo`n actie komend jaar.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Tuurlijk was het aanbod van de korting fantastisch, en toen duidelijk werd gesteld dat alles wat toen op de site stond ook geleverd kon worden, omdat het al in de bunker stond was ik zo blij als een kind en heb o.a. veel Beko, wat Rubro en ook Dragon besteld (BKV) besteld.

Later moest ineens opnieuw besteld worden omdat er nieuwe dingen waren besteld, en deze niet meer in het assortiment zaten (Hoezo lokkertjes).
Toen moest ik vooral Bon bestellen en wat Wolff, omdat er verder weinig interessants in de webshop stond destijds.
Prima! Zo gezegd, zo gedaan.

Toen ook Wolff niet leverbaar bleek, omdat Wim lekker eigenzinnig z'n winkel bestiert en om een of andere reden kreeg Wim z'n spullen niet, was voor mij de maat een beetje vol, en heb ik m'n geld teruggevraagd. Dit had ik in 4 dagen terug, dus prima geregeld, maar toch is dit niet de manier om klanten te behandelen.

Als freak wil je bovenal dat je krijgt wat je bestelt, en als dat inhoud wat minder korting is dat prima, maar steeds wisselende voorraden en steeds weer veranderende actie's en dergelijke is nu eenmaal geen goede basis voor vertrouwen, en dat is m.i. uiteindelijk toch waar het om draait, dus Wim ik hoop dat je met veel mensen zo'n vertrouwensband kunt opbouwen, zodat je ook over 10 jaar nog grote orders verwerkt van liefhebbers.

Tony

Administrator
Medewerker
Hoi Wim,

ik bemoei me eigenlijk niet zo vaak met dit soort dingen omdat ik ze zelf niet mee maak.
Maar als een ondernemer vind ik wel dat je toch iets meer aan je klant moet denken. Die heeft niks met het feit te maken dat jij je uit de naad staat te werken of wat de importeur wel of niet levert. Die klant koopt bij jou en heeft alleen met jou als winkel te maken. Je geeft aan dat je met voorraden bezig was maar persoonlijk zou ik eerst zorgen dat die 4 klagers zoals je ze noemt zou helpen zoals waarschijnlijk beloofd. Het kost je 2 x 10 minuten de tijd om te zorgen dat het geld is over gemaakt. Weg probleem, geen negatieve verhalen die heel snel door google opgepakt worden en nooit meer verdwijnen en een tevreden klant die volgend jaar weer bij jou in de winkel staat.

Just my thoughts

Cryptonite

Registered User
1. na de verkoopdagen zijn wij druk bezig in Leiderdorp wat betreft vuurwerk wat wordt teruggehaald door fabrikant.
2. Dus na de verkoop zijn we standaard al een week minimaal dicht.
3. Ik heb je nu al 4 keer gebeld vanavond nog 2 keer en neem je niet op.
4. Dat ik nu bijna niet reageer is omdat ik nu net even thuis ben omdat mijn vriendin nu ligt te bevallen van ons kindje.

Raar dat ik dan niet opneem. En XL Fireworks is geen truc dat was al langer bekend staat ook netjes op de site van vuurwerk4all dat dit de 2e winkel is alleen is deze naam nog niet doorgevoert omdat we daar vorig jaar totaal geen tijd meer voor hadden.

En die andere naam neem ik niet omdat ik van jou 200 stil ga leven hoor.
Dat het voor jou nu maar 3 dagen is het vuurwerk betekent dat niet dat het dat voor ons ook is.

Dat leiden dus een andere naam kreeg was al langer bekend.

Een week na de verkoopdagen dicht gaan is erg slim, loop je gelijk alle klachten en vragen mis! Je hebt me vanavond inderdaad 2x gebeld, maar opnemen lukt niet als ik sta te werken. Erg raar dat je zo loopt te zeiken dat ik 1x niet bereikbaar ben, terwijl ik zelf een week lang elke dag heb gebeld. Op meerdere telefoonnummers geef je geen reactie. Toen heb ik een bericht geplaatst op je site in het gastenboek, toen ik eindelijk eens reactie kreeg. Een reactie met een halve verdediging waar ik het totaal niet mee eens ben. Je zegt dat ik je moest mailen, wat ik gedaan heb. Daar heb ik tot op heden nog steeds geen reactie op. Snapt uberhaupt niet waarom je mij belt, het enige wat je nog moet doen is 200 euro overmaken. In de tijd dat je op het forum hebt lopen posten, had je het ook over kunnen maken na 3 weken. Je hebt me een week voor oud en nieuw nog beloofd dat het binnen 2 dagen geregeld zou zijn, en nu 3 weken later krijg ik een raar verhaaltje dat je rust nodig hebt. Het is %#&%#$Q%$%^ 5 minuten werk om mn geld terug over te maken. Zorg eerst even dat je al je zaakjes op orde hebt, voordat je weer andere dingen gaat doen aub.

Je hebt dingen beloofd die je niet na komt en ook nog eens niet op lost. Ik ben helemaal klaar met je en hoop dat het snel op m'n rekening staat.

Laatst bewerkt:

doekhoofd

Registered User
Snap niet dat als je zulke berichten kan typen niet even de tijd op kan brengen om dit even af te handelen. Internetbankieren gaat vrij vlot tegenwoordig.

Ook niet echt goede reclame die je zo maakt voor je toko denk ik!

Pyro030

Registered User
Nou Wim, wat een prutser ben je eigenlijk ook zeg ;)
Ben het 100% eens met Cryptonite en snap niet waarom je zo lastig doet.

Je praat om de feiten heen en verdedigt je zaak kostte wat kost. Maar aan de klant denken, ho maar.
Wat snap je er niet aan om gewoon het geld wat je schuldig bent aan mensen over te boeken?
Is dat zo moeilijk te begrijpen.. ?

~

mickeyzegtboem

Registered User
Zo heren, nu even de rem op het moddergooien over en weer.

Wim gaat dit nu allemaal heel snel oplossen, anders gaat zowel z'n goede naam eraan, en knallen we deze thread gewoon op slot.

Dus,

Wim- zaakjes oplossen en niet meer jezelf verdedigen over het forum, handel dit even netjes met je klanten af achter de schermen.
Andere heren- Even nokken met wim uit te maken voor alles wat minder mooi is, dat mag hem even in het echt vertellen wat je van hem vind...

kingmokum

Banned
Als je zoveel tijd hebt om deze postst allemaal te plaatsen, dan heb je niet even 5 minuten. Als het al 5 minuten duurt, om deze mensen even hun geld over te maken?

Daarom heb ik al een aantal dagen het idee dat er veel en veel meer aan de hand is.
Je manier van handelen is incorrect.
Wil je veel vrije tijd moet je niet gaan ondernemen.

Mocht je het geld van deze medefreaks niet (snel) retourneren verlies je niet alleen je goede naam op het forum, al denk ik dat je deze nu al kwijt bent. Ik zal in het geval van ingebreke blijven de personen pmén om er een gezamenlijke vordering van te maken. Je bent dan nog verder weg van huis als dat je nu al bent.

Groetjes,
King.

Laatst bewerkt:

Bassiefireworks

Registered User
Wim, het is geen aanval op jou. Ik denk dat wij allemaal hier willen dat Vuurwerk4all een goede zaak is/wordt en er gewoon tevreden klanten zijn.

Wij zijn niet zomaar klanten, maar wij zijn vuurwerkliefhebbers. Wij kijken het hele jaar uit naar die ene dag in het jaar en zoeken dan ook uit welke producten wij willen hebben en willen combineren. Dit jaar ben ik hier al vroeg mee begonnen, ik kwam achter jullie site en kocht 6 bonnen. 6 bonnen is niet niks, ik heb dit gedaan omdat ik je vertrouwde. Op de website stond namelijk dat jij al jaren een 100% leveringsgarantie had. Allemaal heel mooi natuurlijk. Ik heb in de maanden mei en juni al mijn spullen besteld uit de collecties die er toen waren. Dragon line, Beko, GBV, Zena, Wolff en Bon. Allemaal goed geregeld, althans... dat dacht ik. Ergens in september kreeg ik toen opeens een mail.. Alles moest over besteld worden omdat de papieren niet klopten of zo iets? Maargoed.. De Dragon line, Zena, Beko en GBV waren inmiddels verdwenen van de site, de spullen waren niet meer te krijgen, welke eerder wel besteld waren! Ik heb toen vol goede moet een nieuwe bestelling geplaatst bestaande uit Bon,Wolff en Rubro. Een aantal weken later krijg ik op zondag ochtend echter een telefoontje dat er een aantal artikelen van Wolff niet geleverd konden worden. Dit telefoontje zinde mij totaal niet, ik voelde me niet goed bij het idee dat ik nu voor de tweede keer mijn bestelling aan moest passen. Ik heb het uiteindelijk toch gedaan en zou 6x de Secret salute krijgen ipv 6x Silver salute, goed opgelost dacht ik zo. Vervolgens krijg ik een mail een aantal dagen later dat er toch Silver salutes geregeld waren en dat het niet meer hoefde. Nou ook allemaal prima. En toen, het geen waar ik al bang voor was. 23 December.. Ik krijg een mail van je dat er een aantal artikelen van Wolff niet meer leverbaar waren.. Een week voor oud en nieuw! Er waren geen Silver Salutes en nog een aantal andere producten. Ik baalde hier ontzettend van en voelde de bui al hangen voor de verkoopdagen. Daarom heb ik besloten mijn geld terug te vragen en dit kon alleen via een credit nota. Ik heb als de wiede weerga al mijn gegevens naar jou toe gestuurd en het zou binnen twee dagen geregeld zijn. Nou mooi niet dus, 27e ergens laat in de avond stond het op mijn rekening, niet allemaal alleen want ik miste nog een bestelling die ik apart had gedaan. Op 27 december Wim... 4 dagen voor Oud en Nieuw! De voorverkoop was overal al gesloten en daar zit je dan, in mei besteld met een 100% leveringsgarantie.. zonder vuurwerk. Ik was er helemaal klaar mee!! Uit eindelijk heb ik een winkel gevonden die mijn probleem snapte en waar ik nog kon bestellen met enige korting en waar ik tijdens het ophalen kon betalen.

Het gaat er meer om dat je beloftes hebt gedaan die je niet kon waarmaken. Dit is het hele punt.

Maar Wim. Laat dit alsjeblieft een les zijn door niks te verkopen wat je niet hebt, of wat niet 100% zeker is wat je gaat krijgen. Spreek duidelijk met importeurs af wat je wil doen met je actie, want het is duidelijk dat niet iedereen wil dat hun spul met 50% verkocht gaat worden.

Ik hoop voor je dat het in de toekomst beter gaat

Laatst bewerkt:

DarkSoul

Registered User
Wim,

Ik ben van in mei een keertje bij je langs geweest in Leiden. Heb toen even met jou gebabbeld en je winkel bekeken. Maar ik ben toch ont-zet-tend blij dat ik niet bij je besteld heb! Ik ken jou en je zaak verder eigenlijk helemaal niet, maar wat ik zo op de fora (ook VWC) lees...! Allemachtig, mijn bloed begint echt te koken! En dat terwijl ik zelfs helemaal niet nauw betrokken ben bij de winkel, geen geld moet terugkrijgen van jou of een incomplete bestelling heb ontvangen. Zelfs als betrokken forumlid word ik hier zwaar giftig door jouw reacties, houding en argumentatie. Ik weet één ding zeker: als jij dit volhoudt, gaan jouw (vuurwerk)winkels niet lang meer mee!

(...)
Ben blij dat de meeste mensen er begrip voor hadden en alleen categorie 16 tot 20 niet maar goed ze roepen maar wat ze willen. Ben blij dat het bij de meeste goed is afgehandeld en er een stuk of 4 lopen te schreeuwen ach heb een hele brede rug ha ha dus ga nu ff handelen wanneer het mij uitkomt van de week.

gr wim
Moet je dit nou toch kijken! Jezus, je lijkt wel een klein kind! Echt ronduit onbeschoft. Jij dient nog geld te crediteren naar meerdere klanten. Zij kunnen op geen enkele manier contact met jou krijgen, en dat al gedurende elf dagen! "Een weekje rust..." Ga toch fietsen! Jij bent gewoon te beroerd om het geld over te maken, want je gaat liever met baggerargumentatie de mensen op de openbare fora te lijf! Dat geld is voor jou een prikkie en moet nu gewoon op je bankrekening staan. Voor meerdere klanten is het echter een behoorlijk bedrag, zeker voor de "categorie 16 tot 20 jaar". Die tijd die jij hier op FPM en in je eigen gastenboek al besteed hebt...daarvoor had je al geld kunnen overmaken naar half Nigeria.

STEL...
Als ik tattoo wil laten zetten, kan ik je dan nog wel bereiken?
Als ik een niet volledig afgeschoten cake wil retourneren om geld terug te krijgen, kan ik dan nog wel bij je binnenlopen?
Als ik de popcornmachine wil huren voor a.s. zondag, kan ik dan nog wel bij je terecht?
Als ik politieagent ben, en je iets naars moet vertellen over een familielid, welk nummer bel ik dan?
Als ik ten onrechte 81% gestorneerd heb gekregen omdat jij beweerde dat die 19% BTW al afgedragen zou zijn, kan ik dan nu alsnog die 19% terugvorderen?
Als ik vuurwerkimporteur ben en nog wat facturen naar je toe moet sturen ter ondertekening. Kan ik dan nog bij je terecht?
Als ik volgend jaar in je bunker wil kijken als particulier tijdens de verkoopdagen om wat uit te zoeken, kan dat dan nog? Of heeft de sterke arm der wet je dan inmiddels wél duidelijk gemaakt dat dat verboden is?
Als ik volgend jaar door datzelfde broekkie geholpen wil worden die dit jaar nog NOOIT van die cakes gehoord had, die je in juli "al in de bunker hebt staan"...werkt hij er dan nog wel?

Wim, ik weet niet wat je bezielt, maar ik hoop van ganse harte dat je met een correcte oplossing komt. Redden kan je het toch al niet meer, dus probeer de schade nou maar zo veel mogelijk te beperken.

Doe de groeten aan Chantal en steun haar in deze zware tijd.

---EDIT: ik was 35 minuten aan het typen, dus een aantal reactie heb ik niet gezien.---

Laatst bewerkt:

MichelAngelo

Registered User
Ken de winkel niet, heb er niks besteld of wat dan ook, maar heb me in het loop van het jaar wel verbaasd over alle verschillende super acties, het veranderen van namen van winkels of niet, het wel of niet wegdoen van een winkel. Er was veel berichtgeving over van alles en nog wat in ieder geval.

Met alle respect lijkt me dit een geval van "te hoog in de boom gaan zitten", "je hand overspelen". Vervelend voor de winkelier (want ik neem aan dat er alleen goede bedoelingen achter zitten) en voor de klant. Nu is er flink wat onvrede. Is het voor alle partijen niet veel handiger om via pm, mail of wat dan ook tot een oplossing te komen....Via een forum begint alles snel zo ordinair te worden. Worden er dingen neergezet die niet goed gelezen worden, niet zo bedoeld of verkeerd begrepen. Als winkelier lijkt me het ook veel handiger om desnoods alleen 1 kort en duidelijk statement te plaatsen en alles daarna gewoon achter de schermen af te handelen. Al die privé perikelen gaan niemand toch wat aan. Zo'n forum is hartstikke leuk, maar het heeft ook nadelen.

Succes aan iedereen in ieder geval.

Cryptonite

Registered User
De reden waarom ik op het forum wat geplaatst heb is omdat ik geen reactie kreeg op mail of telefoon. Maar moet je eens zien hoe snel Wim er bij was toen er iets negatiefs over hem werd gezegd op een forum, dan is hij er als de kippen bij om zich te verdedigen!

kingmokum

Banned
Nee Toon uiteindelijk niet maar ik was het in 1ste instantie wel van plan.

Ik hoop niet dat je nu al een antwoord klaar hebt liggen in de trant van; Dan moet je ook niet zeuren.

Ik vind het diep triest hoe vw4all met zijn klanten om gaat. Daarom ben ik van plan om benadeelden non-profit te helpen met het terughalen van hun geld.

Groeten van King.

Bovenaan