En waar zijn de handelaren die zo druk achter de schermen bezig waren om deze traditie in ere te houden zoals ie is? In slaap gevalle n?:crying:
Misschien waren we zonder de branche vereniging alles wel kwijt geweest!!
Jammer hoor, er komen generaties jonge ventjes die niet meemaken wat het is om met klein spul overdag door de buurt te struinen, vette handjes van de oliebollen, de spanning van het vuurwerk, denk dat ik dat gevoel hier niet hoef uit te leggen. Dat had ik toekomstige liefhebbertjes zo graag gegund. Zelf heb ik er zo'n 40 oudjaars op zitten, ik 'red' me wel met stoken vanaf 18:00. Waar het omgaat is dat er geknaagd word aan deze traditie, want; stopt het geleuter nu of is dit de eerste stap?
Klopt, de wet moet aangepast worden. Dus zal nog wel even duren als het er al doorkomtJongens, ik dacht eerst ook dat het er al door is.
Maar die stink media brengt het alsof het er al door is, en het wordt gewoon klakkeloos gekopiëerd van elkaar.
http://www.rijnmond.nl/nieuws/14-05-2014/kabinet-wil-vuurwerk-op-oudjaarsdag-beperken
Als je dat leest, moet het nog aan de 2e kamer voorgestelt worden.
Misschien... maar dat denk ik niet, simpelweg omdat de meeste weldenkende politici telkens in de vw-discussue aangaven geen draagvlak en kans van slagen te zien in een verbod. Dat het er nu toch komt lijkt me grotendeels door de druk vanuit de media en stemmingmakerij vanuit bepaalde hoeken te komen. Vanuit de branche is het voor de buitenwereld, maar ook voor de fanatiekelingen hier en elders, nogal stil geweest... althans, zo lijkt het. Als zij echt gezamenlijk een vuist hadden gemaakt, hadden we dat minimaal hier of via andere kanalen toch een keer moeten horen lijkt me?! Of dan in ieder geval nu, nu het ook hen keihard in de kern raakt (helaas).Misschien waren we zonder de branchevereniging alles wel kwijt geweest!!
juistemik wacht wel eerst ff af tot de 27e, voordat ik door het lint ga.
ik wacht wel eerst ff af tot de 27e, voordat ik door het lint ga.
Inderdaad! Vaak komen dit soort voorstellen ook wel de 2de kamer door maar ik ben in de nieuwsbrief vergeten te melden dat het inderdaad om een voorstel gaat. Maar het komt nu toch wel allemaal heel dicht bij.
Waarom niet afsteken vanaf 14.00uur 's middags en laten we dan gelijk de babypijltjes, Chinese rollen, losse knallers en de thunderkingetjes verbieden en dan kijken hoe dat gaat ipv gelijk maar van die drastische maatregelen.