Vuurwerk verkoop en afsteek tijden aangepast

Puur

Registered User
En waar zijn de handelaren die zo druk achter de schermen bezig waren om deze traditie in ere te houden zoals ie is? In slaap gevalle n?:crying:

Tony

Administrator
Medewerker
En waar zijn de handelaren die zo druk achter de schermen bezig waren om deze traditie in ere te houden zoals ie is? In slaap gevalle n?:crying:

Misschien waren we zonder de branche vereniging alles wel kwijt geweest!!

martino

Registered User
Ik ben benieuwd wat het uithaald , nog langere wachtijden bij de Nederlandse verkooppunten? Nog drukker op zondag in Baarle naar alle waarschijnlijkheid?

Puur

Registered User
Misschien waren we zonder de branche vereniging alles wel kwijt geweest!!

Geloof je dat echt? Ik weet niet meer wat ik moet geloven......weet wel 1 ding zeker als dit met het debat ook echt waarheid word zullen sites als deze ook antiek worden ondanks dat hier van alles te bespreken is van over de hele wereld als nederland vuurwerkvrij word is de lol er wel vanaf ( spreek alleen voor mijn eigen natuurlijk)...

Laatst bewerkt:

roelz

Registered User
Jammer hoor, er komen generaties jonge ventjes die niet meemaken wat het is om met klein spul overdag door de buurt te struinen, vette handjes van de oliebollen, de spanning van het vuurwerk, denk dat ik dat gevoel hier niet hoef uit te leggen. Dat had ik toekomstige liefhebbertjes zo graag gegund. Zelf heb ik er zo'n 40 oudjaars op zitten, ik 'red' me wel met stoken vanaf 18:00. Waar het omgaat is dat er geknaagd word aan deze traditie, want; stopt het geleuter nu of is dit de eerste stap?

Puur

Registered User
Jammer hoor, er komen generaties jonge ventjes die niet meemaken wat het is om met klein spul overdag door de buurt te struinen, vette handjes van de oliebollen, de spanning van het vuurwerk, denk dat ik dat gevoel hier niet hoef uit te leggen. Dat had ik toekomstige liefhebbertjes zo graag gegund. Zelf heb ik er zo'n 40 oudjaars op zitten, ik 'red' me wel met stoken vanaf 18:00. Waar het omgaat is dat er geknaagd word aan deze traditie, want; stopt het geleuter nu of is dit de eerste stap?

Ik ben bang dat dit de eerste stap word richting geheelonthouding roel......dat ik op mijn 43ste nog mee moet gaan maken dat ze mijn passie om zeep gaan helpen binnen een paar jaar...triest diep triest:crying:

DioR

Registered User
Ik had toch de tranen in mijn ogen staan toen ik het bericht las. Ik moest een paar keer goed slikken en besefte dat ik mooie jaren heb gehad. Gelijk ging er ook een hatelijk gevoel door mij heen dat dit het begin van het einde kan zijn. Er zit zoveel druk op het vuurwerk dat het totaal verbod er vanzelf aan gaat komen. Het was leuk, maar eerlijk gezegd begon ik mij enorm te ergeren aan het gezeik elk jaar! In dit kutland word echt alles verboden en niemand die kijkt naar de oorzaak. Ipv de oorzaak tegen te gaan is het hier gewoon gelijk verbieden.

Bij deze wil ik ook de kutlui bedanken die elk jaar maar weer enorm staan te knallen met die ********* cobra 6 en die big boys. Echt super bedankt dat jullie het eigenlijk voor elkaar hebben dat een traditie die bij mij dus echt diep zat naar de klote te helpen! Genoeg gezegd, want ik ga mij nu alleen maar meer op zitten te fokken.

cracker

Registered User
ach vroegah was het pas vanaf 2200 uur toegestaan om af te steken. Is uitgebreid omdat er overdag teveel overlast was. Wij staken ook toen al de hele dag af. En toen was er echt veel meer politie dan nu
Is helemaal niet te handhaven deze regel.
Pure symboolpolitiek om van het gezeur af te zijn

sprinkhaan

Registered User
Het grootste issue hierin is de beperking van de verkoopdagen. Wat ik nog het meeste vrees is een mogelijke aanpassing in de hoeveelheid die nu op 25 kilo bruto staat. Wat gaan ze dasr mee doen?

Dim

Product Beheer
Medewerker
27-05 wordt er gestemd in de 2e kamer over dit voorstel. Afwachten en hopen...

DJ-ArSoN

Registered User
Misschien waren we zonder de branchevereniging alles wel kwijt geweest!!
Misschien... maar dat denk ik niet, simpelweg omdat de meeste weldenkende politici telkens in de vw-discussue aangaven geen draagvlak en kans van slagen te zien in een verbod. Dat het er nu toch komt lijkt me grotendeels door de druk vanuit de media en stemmingmakerij vanuit bepaalde hoeken te komen. Vanuit de branche is het voor de buitenwereld, maar ook voor de fanatiekelingen hier en elders, nogal stil geweest... althans, zo lijkt het. Als zij echt gezamenlijk een vuist hadden gemaakt, hadden we dat minimaal hier of via andere kanalen toch een keer moeten horen lijkt me?! Of dan in ieder geval nu, nu het ook hen keihard in de kern raakt (helaas).

vuurvent

Registered User
Inderdaad! Vaak komen dit soort voorstellen ook wel de 2de kamer door maar ik ben in de nieuwsbrief vergeten te melden dat het inderdaad om een voorstel gaat. Maar het komt nu toch wel allemaal heel dicht bij.

Waarom niet afsteken vanaf 14.00uur 's middags en laten we dan gelijk de babypijltjes, Chinese rollen, losse knallers en de thunderkingetjes verbieden en dan kijken hoe dat gaat ipv gelijk maar van die drastische maatregelen.

Babypijltjes verbieden prima, maar de rest is niet nodig. Ze mogen van mij de thunderkings verbieden mits ze een fatsoenlijke grondknaller op de markt brengen. maar zolang die er niet is verbieden we geen ander vuurwerk.

Bovenaan