Ik heb een bekende van het AD benaderd wat de mogelijkheden zijn. Mocht dit er zijn, zijn er dan mensen (waaronder zeker FPM Crewleden), die openstaan om te helpen een tegengeluid te laten horen?
Zat gisteren dat programma van Spijkerman te kijken en dan staan er twee bekende Nederlanders (hoe heet dat duo die proberen grappig te zijn?) te roepen dat ze moeten afschaffen omdat volgens de ene "het geld beter naar arme landen kan gaan" en de ander "het slecht is voor het milieu".
het probleem is dat groen links / arno bonte, peter de Faber mensen zijn die makkelijk in de media kunnen komen. Veel fpmmembers proberen iets op kleine schaal, maar er wordt maar erg weinig ruimte gegeven aan onze inspanning.
Ik hoop dat het lukt om eens goede aandacht te krijgen.
waar ik ook al wel eens aan heb lopen denken is om zelf (als liefhebbers) een documentaire te maken waarin alle redenen om het af te schaffen te weerleggen.
Er is op dit forum genoeg informatie aan beelden en kennis aanwezig om er iets moois van te maken.
moeten we alleen nog ff bepalen wie er een leuke stem heeft om de boel in te spreken![]()
Eens. We kunnen de negatieve berichten wel negeren, maar het vormt wel ieder jaar opnieuw de publieke opinie en daarbij staat vuurwerk er steeds slechter voor. Nu is het op de grootste nieuwswebsite al 6 op de 10 voor een verbod :huh: Daar kunnen we van alles van vinden, maar het staat er en het gaat bij mensen (en politici) ook zo in de kop zitten. Vroeg of laat gaan we het verliezen. Mits, er vanuit ons en vooral de branche zelf een luid en duidelijk tegengeluid komt. Zoals die Bonte telkens de media zoekt en vindt, zo zouden ook de vuurwerkprofessionals (zoals importeurs, verkopers, branchevereniging) eens de media moeten opzoeken en duidelijk proberen te maken wat wij hier allemaal allang weten en telkens tegen elkaar lopen te herhalen (verbod lost niks op, meer kans op illegaal, slopen gebeurt sowieso niet met legaal, te weinig profs voor gemeentelijke shows, enz enz enz). Waarom dat niet gebeurt is me een raadsel... Behalve onze hobby wordt er ook 75 miljoen omzet bedreigd.Dit gaat niet goed.... Op iedere nieuwssite staat nu dat een meerderheid voor een verbod is. En dan die geluiden van meer slachtoffers erbij. Als het ieder jaar zo blijft gaan is de lol er echt vanaf.
ik zat net te denken aan Hart van Nederland, daar kun je zo een stuk insturen hierover.
Ik zeg, doen! Maar waar zend je het uit?