Vanavond live debat over vuurwerk!!!!!! Hulp gevraagd aan alle liefhebbers!

Awtw

Registered User
Bedankt, en de mensen die nog meer aan de tafel zaten ook!

Prima gedaan, en die discussie hebben we overduidelijk gewonnen.

Hoe anders dan de discussie laatst bij PAUW!

rikkoenjeffrey

Registered User
Ook ik wil de panel leden bedanken. Super Toon hoe jullie dit hebben gedaan, duidelijk en niet uit het veld geslagen. Dit was eindelijk een prachtig eerlijk geluid!!!!

maxman

Registered User
Top debat! Mooi in balans en op een nette manier verlopen. Goede combinatie ook jullie 3, sterke argumenten en duidelijke standpunten.

Richardus

Registered User
Goed gedaan hoor, toon, weet hoe liever niet je zo in de kijker staat maar je weerde je kranig en rustig. Aam dame Marijn (naam kwijt) en de ander ( wie was dat? Ik schakelde pas halverwege in) hadd3n we ook zeee zeker veel! Die pollwinst kwam echt niet alleen door ons pyros!

painkiller

Registered User
Ik denk dat dit debat ook zeker in ons voordeel was. Wat is die politicus ook een held zeg, die had er bij Pauw ook bij moeten zitten.
Toon vond ik ook erg sterk, de passie droop er gewoon vanaf. Zonder al te veel aan het woord te komen heeft hij wel een goed punt overgebracht. Namelijk dat het voor veel mensen een hobby/passie is die je gewoon word ontnomen.
De mevrouw van witte tenten had een paar goeie punten en feiten maar werd aardig irritant en onderbrak toon zelfs.
Ik denk dat arena hier totaal niet op had gerekend, je merkte ook gewoon dat zij ook voor een verbod zijn, net als de rest van de media. Op zon momenten kots ik werkelijk van de publieke omroep. Smerige propaganda, bah!

Awtw

Registered User
Goed gedaan hoor, toon, weet hoe liever niet je zo in de kijker staat maar je weerde je kranig en rustig. Aam dame Marijn (naam kwijt) en de ander ( wie was dat? Ik schakelde pas halverwege in) hadd3n we ook zeee zeker veel! Die pollwinst kwam echt niet alleen door ons pyros!

Dat was iemand van de partij VNL (Voor Nederland). Kende die partij ook niet, maar zou zomaar eens kunnen dat dit mijn partij gaat worden. Leek mij een prima gast met goeie standpunten, voor de tradities en tegen de vrijheidsbeperkingen!

happy4ever

Registered User
idd een keer een debat waarbij de vuurwerkliefhebbers niet in een hoek verder gedreven, ook al werd dit wel geprobeerd, dit mede te danken aan toon.

poepiegaaf

Registered User
Ik heb de laatste 15 minuten gezien en vond dat zeer interessant. Echter, zonder harde feiten (met goed onderzoek en cijfers) is er geen fatsoenlijke discussie mogelijk. Men zegt "70% was legaal vuurwerk" is onzin, maar kom met cijfers en onderzoeksfeiten om dit keihard tegen te spreken.
Zullen we een nieuw topic maken waar wij een document maken en onderzoek gaan doen?:huh:

ifeelfine

Registered User
tis nu overduidelijk dat de politiek een sterfhuis constructie nastreeft dus 20.00 uur 22.00 uur alleen 00.00 uur en afschaffen. Binnen 5 jaar komt dat verbod er als er niks veranderd.

Maar top gedaan door het pro vuurwerk team maar ook het anti team vond ik erg goed geen geschreeuw maar duidelijk argumenten uitwisselen. Een van de betere uitzendingen over vuurwerk.

tristen

Registered User
Manon, Tony en Joram bedankt! Eindelijk een debat zoals het hoort, goed gemixt en 3 man stonden samen sterk. Ook al was de presentator een beetje partijdig, toch waren jullie toch de overheersende partij. En zo zijn ook de argumenten van de andere partij in de prullenbak gegooid. Bedankt! Toch jammer dat ze moeten aanhalen dat er veel is gestemd door de vuurwerkfora. Wij zijn tenslotte ook gewoon mensen, hebben wij geen stemrecht?

In ieder geval, nogmaals bedankt! Zag trouwens ook wat leden in het publiek zitten volgens mij? :hehe!:

fish cracker

Registered User
Nou, dat ging best goed! Een redelijk debat en gelukkig een goed pro-team. Helaas natuurlijk weer zo'n kortzichtige groen-linkser bij de tegenpartij maar die zie je nou eenmaal altijd als het om vuurwerk gaat of iets anders wat leuk is:hehe!:
Helaas blijft nagenoeg de volledige media een anti-vuurwerk propaganda machine.

painkiller

Registered User
Wat ik ook mooi vond is dat er eigenlijk na 3 minuten duidelijk waas waar het probleem ligt. Illegaal vuurwerk punt.
Jammer alleen dat die betonblok gooier dat niet inzag

rodepo

Registered User
Tony bedankt!!! Ik vind dat jij en je teamgenoten het echt supergoed gedaan hebben.

Laatst bewerkt:

wit1704

Registered User
Gelukkig zijn de voorstanders nu ook eens serieus gehoord en genomen.
Fijn dat de voorstanders ook eens een poll hebben kunnen winnen ;-)

MichelAngelo

Registered User
Toon super gedaan kerel! Evelien had een vlijmscherpe opening trouwens. Balanceerde later op het randje, maar al met al chapeau voor de die panelleden.

Heel duidelijk naar voren gebracht dat het illegale vuurwerk eens goed moeten worden aangepakt. Zelfs de arts moest op een gegeven moment toch toegeven dat als we het consumenten vuurwerk afschaffen gevreesd moet worden voor een run naar het illegale. Eerder had ze anders beweerd. Aangezien ze ook al had gezegd dat daar de zware letsels vandaan komen, hebben we over tig jaar 10 mensen die hun glazen oog er uit halen. Lijkt me het tegenovergestelde van wat we met z'n alle willen bereiken.

Mevrouw van GL kon alleen nog teruggrijpen naar de EenVandaag uitslag (schijnbaar kwam deze stand haar niet zo goed uit) en kerstbomen brand uit de jaren 80. Oplossing overal een muziekband en leuke dingen. Yeh Right. Ze werd uiteindelijk niet erg serieus genomen. Logisch ook,

Japyro

Registered User
Zeer netjes gedaan Toon en aanhang. Goede argumenten. Heb ondanks dat het over een vuurwerkverbod ging toch met plezier gekeken. Thanks.

dinoroel

Registered User
Kom hier van de buren (vuurwerkcrew.nl) om te zeggen dat dit debat geweldig verlopen is, bedankt! Ik heb getracht mijn steentje bij te dragen doormiddel van de live discussie op de website en twitter, maar dit valt natuurlijk in het niet vergeleken met de inbreng van de mensen die daadwerkelijk op die stoelen zaten.

blackpowder

Registered User
Ik denk dat dit debat ook zeker in ons voordeel was. Wat is die politicus ook een held zeg, die had er bij Pauw ook bij moeten zitten.
Toon vond ik ook erg sterk, de passie droop er gewoon vanaf. Zonder al te veel aan het woord te komen heeft hij wel een goed punt overgebracht. Namelijk dat het voor veel mensen een hobby/passie is die je gewoon word ontnomen.
De mevrouw van witte tenten had een paar goeie punten en feiten maar werd aardig irritant en onderbrak toon zelfs.
Ik denk dat arena hier totaal niet op had gerekend, je merkte ook gewoon dat zij ook voor een verbod zijn, net als de rest van de media. Op zon momenten kots ik werkelijk van de publieke omroep. Smerige propaganda, bah!

Kunnen we die man Joram van Klaveren niet een woordvoerder maken ... :happy:
al deed hij af en toe wat uit de hoogte :hehe!: .. en ben daarnet ook Joram en Evelien vergeten te bedanken, dus bij deze nog.

Bovenaan