[Uitzending] Undercover Nederland 27 dec. 2009

hindoerol

Registered User
:idea:heb ook het idee dat er het een en ander in scene is gezet. kan me niet voorstellen dat grote handelaren zo over hun koopwaar spreken en in de picture lopen.

gr hindoe

Jeff

Registered User
Kan het toch niet laten om een reactie te geven.

Jeff loop na de badkamer, kijk in de spiegel. De persoon die je voor je ziet is een negeerder. Hij blijft alle feitelijke negatieve reacties omtrent vuurwerk ontkrachten.
Hij is blind voor alle argumenten die aangevoerd worden. Alleen zijn mening telt. Maar wees niet bang zo was ik vroeger ook. Komt allemaal goed.

Ik kijk elke dag op telegraaf.nl, teletekst, en diverse journaals.
Er worden regelmatig meldingen gemaakt van jongeren die het handje kwijtraken of ander (ernstig) letsel oplopen. Die dachten ook van "dat gebeurt alleen bij anderen. Sukkels die niet weten waar ze mee bezig zijn".
Of zoiets in de trant van; Joh, ik heb er al 100 afgestoken en bij mij ging er nooit iets verkeerd.
Maar ja, toen ging het bij de 101ste X toch nog mis.

Mvg. Tommy-gun

Ik snap echt niet waar je heen wilt. Ik vind je maar een beetje stom uit de hoek komen.

Laat ik voorop stellen dat ik me totaal niet bezig hou met zware knallers als cobra's, atomics en weet ik veel wat er allemaal in omloop is. Die tijd heb ik al een paar jaar achter me.

Laatst bewerkt:

AWG

Registered User
@jeff: wat er volgens mij bedoeld word is dat veel freaks zijn gaan denken dat ze alleskenners zijn.
dat is op alle gebieden zo, mensen doen iets vaak en denken vervolgens alle risico,s in te kunnen dammen, en zo werkt het helaas niet.:blink1:

mensen steken al jaren mortieren af dus het zal wel los lopen, het: als je het goed doet kan er niks fout gaan gedachtegang.

je moet willen stoppen met die illegale zooi, en dat is een keuze die je helemaal zelf moet willen maken.
iedereen kan de mond vol hebben van:
nee joh dat spul moet je niet afsteken en er dan zelf over praten in een ander topic.
ja maar IK weet hoe ik er mee om moet gaan....

alsof je dan alles kan voorkomen, steek maar een shell af met vertraging en al, en zie hoe de buurman ook zijn singleshotje neer wil zetten en op dat moment gaat hij net af en klapt hij net boven de buis.
JA MAAR IK STEEK NIET AF BINNEN BEBOUWDE KOM, ow tuurlijk alle shells worden in een weiland afgestoken nouw goed??
nee hoor het gros van de mensen en ook de freaks menen dat het wel mee valt met het illegale spul.

een jongen van 17 blaast zijn klauw eraf en hoppa gelijk mensen over hem heen vallen, ja tuurlijk erg makkelijk hoor, maar die jongen is misschien wel knalpatronen aangesmeert met de woorden: dit zijn nieuwe strijkers ze zijn echt gruwelijk kewl.
tuurlijk kun je dan van alles zeggen over dat die jongen info had moeten inwinnen etc etc.
en dan nemen gedane zaken geen keer.

en omdat er nog steeds vraag is naar meer groter en zwaarder vuurwerk zal de ellende alleen nog maar toe nemen.
iedereen kan stickers plakken op munten steunen(geniale actie daar niet van:smile:) mensen kunnen polls plaatsen op het WWW en daar hun steun betuigen.
maar het zijn echt niet alleen de andere mensen die dit vuurwerk afsteken, het merendeel hier en op andere fora stookt vrolijk mee.

keuze blijft aan jezelf , maar bijvoorbeeld bij elke pleurisdreun die buiten oudjaarsdag word gehoort is weer een druppel in de emmer erbij.(ook al vind ik het heus wel een machtig geluid)

en dat de hele boel gesloopt gaat worden als het vuurwerk verboden zou worden dat weet iedereen, alleen de politiek denkt zoals gewoonlijk dat het wel mee valt dus het kalf moet eerst verdronken worden voordat de put gedempt word met nog meer verdronken kalveren.:suspicious:

affijn we gaan het zien hoe het lopen gaat.

cobra-22

Registered User
Ik zie dat er ongelofelijk veel reacties zijn geplaatst na aanleiding van de uitzending van gister avond.. Ik wil er een kort maar krachtige mening over geven en dat is het volgende: Je kunt hier nog zoveel over gaan praten en roeren maar het feit is gewoon dat je dit alleen kunt voorkomen met een algeheel vuurwerkverbod, dit soort zwaar vuurwerk zal altijd een nr 2 winstmaker blijven voor mensen die als handelaar in de ''zwarte markt'' actief zijn en dus altijd volop aangeboden worden in landen en steden waar het niet mag. Het laatste wat ik er over wil zeggen is: vuurwerk kan nog zo krachtig zijn zolang er een visco ( groen '' kanonslag lontje '' ) aanzit, je ruime afstand houdt en je er met je botte harses bijblijft kan er gewoon niets misgaan ook de 101 ste keer niet! ( met uitzondering van broekjes die shell' tjes op de grond leggen en dan maar kijken waar hij neerkomt)

Greets, Cobra-22

Jeff

Registered User
@jeff: wat er volgens mij bedoeld word is dat veel freaks zijn gaan denken dat ze alleskenners zijn.
dat is op alle gebieden zo, mensen doen iets vaak en denken vervolgens alle risico,s in te kunnen dammen, en zo werkt het helaas niet.:blink1:

mensen steken al jaren mortieren af dus het zal wel los lopen, het: als je het goed doet kan er niks fout gaan gedachtegang.

je moet willen stoppen met die illegale zooi, en dat is een keuze die je helemaal zelf moet willen maken.

Ik begrijp het, maar snap niet wat het eerste deel met mij te maken heeft...

Wat betreft stoppen met illegaal. Zoals je misschien wel weet zijn klapers als de cobra's gewoon legaal te koop in bepaalde landen. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de grens in dit land heel erg laag ligt. We zijn niks gewend. Misschien een beetje te vergelijken met een militair die last van een PTSS (Post Traumatisch Stress Syndroom) krijgt na het zien van een uit elkaar geslagen lichaam terwijl dit voor een 10-jarig Afghaans kind de normaalste zaak van de wereld is.

Ik geloof niet dat er in landen waar je wel zwaar vuurwerk mag afsteken meer ongelukken gebeuren. Hoogstwaarschijnlijk omdat het daar in de winkel word verkocht en hier door onwetende handelaartjes die geen/slechte info geven. Dan heb je onze overheid die niks anders doet dan bangmakerij i.p.v goede voorlichting geven hoe het WEL moet.

Laatst bewerkt:

Beekje

Registered User
Het hele forum ligt zo af en toe plat en bedacht me er was toch ook nog een uitzending van Undercover waar we met z'n allen naar hebben gekeken?

Ah gevonden, en laat ik hem toch nog even in leven houden want er gaan weer erg veel verschillende meningen voorbij over het "illegale" prof vuurwerk.

Het is gelukkig al eerder gezegd, maar hou je van vuurwerk probeer de aankomende jaren dat je nog vuurwerk wilt afsteken jezelf afvragen tot waar je elk jaar wilt gaan. Er gaat weer het een en ander veranderen aankomende jaren kwa wetgevingen etc. en is alleen maar een gat in de markt voor de illegale handel, die is altijd zo geweest maar wordt alleen maar extremer. Zolang er centen in worden verdiend. De beelden zijn gewoon realiteit, het gaat van generatie op generatie en zal nooit veranderen ben ik van mening.

Wereldwijd vuurwerk verbod? Weer een gat in de markt, want er blijven handelaren en gekken (Gekker als freaks).

Misschien dus wel het sluiten van de fabricage ervan? Moet niet gekker worden.........

Als liefhebber ben je gewoon pirkkelbaar voor als er wat te krijgen is maar gelukkig veel oplettender dan een grote handelaar die aan zijn centen denkt. En die grote handelaar die hebben we in deze raportage helaas niet gezien want zo had het moeten zijn. Hij denkt dat die altijd bij de grootste zit, maar dat is in nog geen 1 raportage van Mr. Stegeman zijn carriere geweest.

Als hij bovenop de vangst van de 90 Ton van afgelopen jaar had gezeten dan was die denk ik een "kleine" stap in de richting geweest.

Verder vondt ik de inzet van de mannen van Wagenvoort toch wel goed en vertrouwend, maar ik denk dat ze er wel moeite mee hebben gehad om aan het verhaal van Alberto te hebben willen meewerken. Lijkt mij helemaal niks!

En zo jammer hoe het dan afloopt met die volle sportas, het wordt keurig op zeer onveilige manier meegenomen en netjes op veilige wijze vernietigd. Oei......wat een heerlijk land:mad:

Maar ja we zijn weer in 2010 beland en voor je het weet is het weer tijd voor de berrichten/verhalen als: Hand eraf door vuurwerk, Vuurwerk in beslag genomen, Waar blijft het verbod op vuurwerk...................

Bovenaan