Uit polen bestellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritzel

Registered User
Om het zelf uit Polen te halen word erg moeilijk gemaakt.
Heb met een Poolse collega gepraat en die zegt dat ze erg veel langs de weg staan en veel alle auto's controleren met honden e.d.

maartenvincent

Registered User
Ja goed zo! Lekker vertellen hoe het versturen gaat. Help de politie lekker, dan is het meten afgelopen.
Ter verduidelijking: ik haal niets uit Polen, maar ik kan me voorstellen dat veel mensen dat doen. Verpest het niet voor hun en pas je post aan.

Mystifying Sage

Registered User
De mannen in het blauw zullen ongetwijfeld mee lezen...dus vermoed dat betreffende transportbedrijf binnenkort bezoek gaat krijgen :p en gaan ze terug neuzen in de transport gegevens welke een tijdje geregistreerd moeten blijven...

Dus er gaan wellicht nu wat mensen bezoek krijgen voor 31 december :D

KoenL

Registered User
Als iemand een website weet kan die hier geplaatst worden. MAAR de winkel mag alleen vuurwerk verkopen waarover op FPM gepraat mag worden. Lees daarvoor de forumregels.

Sites (via PM) uitwisselen met dingen die op FPM verboden zijn, kan leiden tot strafpunten of een ban.

specialsr

Registered User
las gister ook ergens dat het in duitsland gewoon legaal is om vuurwerk via de post te versturen.

is er mischien iemand die dit met zekerheid kan zeggen dat dat geen probleem is ?

of het zelf heeft geprobeerd.

grt

Laatst bewerkt door een moderator:

KoenL

Registered User
las gister ook ergens dat het in duitsland gewoon legaal is om vuurwerk via de post te versturen.

is er mischien iemand die dit met zekerheid kan zeggen dat dat geen probleem is ?

als iemand nog adresje heeft in polen die verstuurd graag even via pb.

grt

Alle vragen zijn beantwoord in dit topic. Lees dus de bovenstaande posts even door om erachter te komen.

dirkmeister

Registered User
ja ze zeggen inderdaad dat ze het gwn opsturen ben benieuwd of het ook echt lukt.
een paar pakken achtung of cobra 6'en mogen ze van my best opsturen voor me is maar 4 euro voor 6 mrja het risico loop ik liever niet. dus ik haal mooi in nl leuk en soms ook best mooie knallers zoals de thunderkings ;)

akaplayer

Registered User
Ik werk zelf bij een transport bedrijf en ik kan je verzekeren dat er binnen Europa zo goed als niets gecontroleerd wordt.
Zeker vanuit Duitsland naar Nederland niet. En ik begrijp dat de diverse sites de goederen vanuit Duitsland versturen.

Bij het 'per ongeluk' ontdekken van illegaal waar wordt er aangifte gedaan. En niet altijd is de afzender traceerbaar, tegenwoordig kan elke randdebiel alles maar dan ook alles anoniem versturen.... en dus komen we altijd uit bij de geadresseerde...Die zal echt bezoek gaan krijgen van mannen in blauwe pakken.

Maar mocht er zo een pakketje bij mij 'per ongeluk' open gaan of kapot gaan zal ik de geadresseerde een plezier doen en het zelf houden en vernietigen zonder aangifte te doen :D

Toevallig heeft mijn buurman ook ergens iets besteld via INTERNET, maar hij heeft wel alles gewoon ontvangen...

Maar het blijft een risico, want het blijft ten alle tijden illegaal....

das wel waar ik precies 1 dag geleden een pakje vn DHL gekregen
met:

- angthung
-shell
-poolse nitraat
-(hand grenade) uit polen is wel vuurwerk, geen echte want ik ben niet gek

debull79

Registered User
Bestel niks online uit polen!!
De sites zijn niet betrouwbaar weet ik uit eigen ervaring.
In de meeste gevallen dus je geld kwijt.
Tot slot kun je hier genoeg mooi siervuurwerk kopen.

michel0911

Registered User
(postpakketjes worden gecontroleerd). Kruitfreak heeft gelijk, in Nederland is het vw goed genoeg.

Is niet waar, de pakketjes uit de EU mag TNT niet open maken om te kijken wat erin zit.
Er was vorig jaar een documentaire op TV waarin ze dat proces lieten zien, je kan ook gewoon wapens via de post uit een EU land laten bezorgen, ze mogen daar simpelweg NIET in kijken, er gaan miljoenen pakketjes elke dag door het sorteercentra, ze gaan echt niet elk pakketje open maken hoor, ze verpakken het meestal behoorlijk discreet zodat je aan de buitenkant niet ziet dat er eventueel gevaarlijke stoffen inzitten.

Gewoon een keer proberen joh, ga ik ook doen dit jaar.

In Nederland is het vuurwerk inderdaad goed genoeg, dat ben ik wel met jullie eens, alleen moeten ze wat doen aan die achterlijke prijzen.

knowmaster

Registered User
Ik niet maar ik wil er wel eens wat meer over weten die speed fajerwerki gasten:happy:

Trouwens ik had ze gemaild, met de vraag hoe ze dat dan deden dat verzenden.

Ze zeiden dat ze een 'neutrale doos' zouden gebruiken, en dat je via de bank moet gaan betalen 'You will have to make a bank transfer and when we will recived the money we will send you a package.'

Ben niet gek!:hehe!:

Groetjes:cool:

Dim

Product Beheer
Medewerker
Let er wel op dat verboden is!!

Eerst betalen en dan pas verzenden is natuurlijk risicovol.

Hou het lekker bij Nederlands vuurwerk!!

Limera1n

Registered User
Die gasten van speed-firework zijn wel heel duur, ze willen dat je voor minimaal 100€ afneemt en dan nog eens 50€ verzendkosten betaalt. Misschien komt het dan ook niet eens aan.
Heeft iemand dan misschien ervaring met LINK VERWIJDERD!!!

Laatst bewerkt door een moderator:

knowmaster

Registered User
150 euro voor zoveel is goedkoop maar de risico's zijn erg groot! Lime je hebt trouwens een pm van me gekregen ;) precies hetzelfde zoals jij beschrijft.

Ik houd het bij het Nederlandse vuurwerk;)

vonk

FPM Moderator
Medewerker

grt

In Duitsland misschien wel ( betwijfel het ) Versturen vanuit Duitsland naar Nederland is niet toegestaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan