las gister ook ergens dat het in duitsland gewoon legaal is om vuurwerk via de post te versturen.
is er mischien iemand die dit met zekerheid kan zeggen dat dat geen probleem is ?
of het zelf heeft geprobeerd.
als iemand nog adresje heeft in polen die verstuurd graag even via pb.
grt
inderdaad.
Ik bedoel ik heb 2 sites uit polen gevonden die zeggen dat ze vuurwerkpotten na NL verzenden.
( Ik heb met ze ge-maild )
Maar verzenden ze ook echt?
Ik werk zelf bij een transport bedrijf en ik kan je verzekeren dat er binnen Europa zo goed als niets gecontroleerd wordt.
Zeker vanuit Duitsland naar Nederland niet. En ik begrijp dat de diverse sites de goederen vanuit Duitsland versturen.
Bij het 'per ongeluk' ontdekken van illegaal waar wordt er aangifte gedaan. En niet altijd is de afzender traceerbaar, tegenwoordig kan elke randdebiel alles maar dan ook alles anoniem versturen.... en dus komen we altijd uit bij de geadresseerde...Die zal echt bezoek gaan krijgen van mannen in blauwe pakken.
Maar mocht er zo een pakketje bij mij 'per ongeluk' open gaan of kapot gaan zal ik de geadresseerde een plezier doen en het zelf houden en vernietigen zonder aangifte te doen
Toevallig heeft mijn buurman ook ergens iets besteld via INTERNET, maar hij heeft wel alles gewoon ontvangen...
Maar het blijft een risico, want het blijft ten alle tijden illegaal....
Kijk uit met het bestellen van vuurwerk uit het ,,buitenland''!
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/content/525-verkoop-illegaal-vuurwerk-via-internet.html
(postpakketjes worden gecontroleerd). Kruitfreak heeft gelijk, in Nederland is het vw goed genoeg.
las gister ook ergens dat het in duitsland gewoon legaal is om vuurwerk via de post te versturen.
is er mischien iemand die dit met zekerheid kan zeggen dat dat geen probleem is ?
of het zelf heeft geprobeerd.
grt