Uit polen bestellen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

co_caine

Registered User
Hallo,

Ik zie het nut niet ervan om uit polen te bestellen, omdat de verzendkosten zo duur zijn.

Is het niet beter om de sierpotten uit nederland te halen van een handelaar?

KruitFreak

Registered User
Hallo,

Ik zie het nut niet ervan om uit polen te bestellen, omdat de verzendkosten zo duur zijn.

Is het niet beter om de sierpotten uit nederland te halen van een handelaar?

Ik zou zeggen neem het forum door en oordeel zelf. In Nederland is machtig mooi siervuurwerk te koop!

maartenvincent

Registered User
Met handelaar bedoelt hij een illegale handelaar denk ik zo. En ik zou het allebei niet doen, vooral bestellen uit Polen is gevaarlijk (postpakketjes worden gecontroleerd). Kruitfreak heeft gelijk, in Nederland is het vw goed genoeg.

KoenL

Registered User
Ik heb het verkeerd opgevat. Met Nederlandse handelaar bedoelde co_caine een legaal verkooppunt in Nederland. Het topic is weer open, waarom wel vuurwerk uit Nederland en waarom niet uit Polen? ;-)

painkiller

Registered User
Ik denk dat hij meer doelt op mijn topic van Ultrashop.
De reden voor het evt. daar bestellen is dat zoiets hier niet te krijgen is dus ben best bereid wat hogere verzendkosten te betalen.
Het gaat puur en alleen om de rookpotten dus verwacht daar niet al te veel problemen mee.

co_caine

Registered User
Met Nederlandse handelaar bedoelde co_caine een legaal verkooppunt in Nederland.

inderdaad.

Ik bedoel ik heb 2 sites uit polen gevonden die zeggen dat ze vuurwerkpotten na NL verzenden.
( Ik heb met ze ge-maild )
Maar verzenden ze ook echt?

Laatst bewerkt door een moderator:

Tony

Administrator
Medewerker
Met Nederlandse handelaar bedoelde co_caine een legaal verkooppunt in Nederland.

inderdaad.

Ik bedoel ik heb 2 sites uit polen gevonden die zeggen dat ze vuurwerkpotten na NL verzenden.
( Ik heb met ze ge-maild )
Maar verzenden ze ook echt?

Of ze het doen...is aan hun, maar het mag officieel niet. Vuurwerk mag gewoon niet met de post verzonden worden.

elmo

FPM Moderator
IN polen,tsjechie,ed is het wel toegestaan om vuurwerk per post te versturen,in het land zelf.
In duitsland is het versturen van "silvester vuurwerk" ook niet toegestaan,wel mag hier het "jaarrond vuurwerk" verstuurt worden per post.
In Nederland mag helemaal niets per post verstuurt worden!!
Dus als het pakketje over de grens gaat,is het iets illegaals!!
Of je als ontvanger ook bestraft kunt worden bij onderschepping van het pakketje weet ik niet,en ga het ook niet proberen.

KoenL

Registered User
Westerse landen weren vracht Jemen

Duitsland, Groot-Brittannië, Frankrijk en de VS laten voorlopig geen vracht uit Jemen meer toe. Dat heeft de Duitse minister De Maiziere gezegd. Aanleiding is de vondst van een bom vrijdag aan boord van een vliegtuig in Birmingham.

De bom zat in pakket uit Jemen en werd in Duitsland overgeladen. Ook in Dubai werd zo'n pakket gevonden. Beide waren bedoeld voor Joodse instellingen in Amerika.

Volgens Amerikaanse kranten zijn beide bommen het werk van Ibrahim Hassan al- Asiri, een 28-jarige Saoediër, die nu in Jemen zou zijn. De kranten baseren zich op veiligheidsdiensten uit de VS.

(Bron:NOS)

Gister werd in het nieuws ook gezegd dat er verscherpte controles worden gehouden op vrachtpakketten, dus de kans dat je het vuurwerk binnen krijgt is bijna 0,0. Zeker nu die dreiging uit Jemen toeneemt, zullen ze geen enkel risico nemen.

marlboro20

Registered User
alternatief is op het op te gaan halen in Polen..... ;-)
En behalve de kans van controles bij de grensovergangen lijkt me niet echt een optie gezien de brandstofprijzen........

thunderflash

Registered User
Ik zou persoonlijk niet eens het risico willen nemen om pools of wat dan ook voor buitenlands vuurwerk te kopen/op te halen.We zijn tegenwoordig zo gezegend in dit land met uitstekend vuurwerk dat het allemaal niet meer nodig is.

Malor

Registered User
Een vriend van mij had het bestelt, iemand uit omgeving noord-holland, en die heeft het gewoon binnen gekregen..

jasper538

Registered User
deze club **********/ verzend het zonder afzender in een neutrale doos.
in de EU zijn volgens hun geen douane controles.. ik twijfel nog..maar zou graag een paar cobra 6'en willen...

Tristan

Registered User
deze club ********** verzend het zonder afzender in een neutrale doos.
in de EU zijn volgens hun geen douane controles.. ik twijfel nog..maar zou graag een paar cobra 6'en willen...

Ik zou het nooit via zo'n site bestellen... Als je zulke dingen wilt kun je die altijd nog via een handelaar in NL kopen.

elmo

FPM Moderator
deze club **********/ verzend het zonder afzender in een neutrale doos.

Wat er op deze site verkocht worden vallen hier onder prof.vuurwerk en/of niet bespreekbare knal artikelen ook in polen is dit illegaal.
Daarom heb ik de links die naar de website verwijzen verwijderd.

Laatst bewerkt:

Mystifying Sage

Registered User
Ik werk zelf bij een transport bedrijf en ik kan je verzekeren dat er binnen Europa zo goed als niets gecontroleerd wordt.
Zeker vanuit Duitsland naar Nederland niet. En ik begrijp dat de diverse sites de goederen vanuit Duitsland versturen.

Bij het 'per ongeluk' ontdekken van illegaal waar wordt er aangifte gedaan. En niet altijd is de afzender traceerbaar, tegenwoordig kan elke randdebiel alles maar dan ook alles anoniem versturen.... en dus komen we altijd uit bij de geadresseerde...Die zal echt bezoek gaan krijgen van mannen in blauwe pakken.

Maar mocht er zo een pakketje bij mij 'per ongeluk' open gaan of kapot gaan zal ik de geadresseerde een plezier doen en het zelf houden en vernietigen zonder aangifte te doen :D

Toevallig heeft mijn buurman ook ergens iets besteld via INTERNET, maar hij heeft wel alles gewoon ontvangen...

Maar het blijft een risico, want het blijft ten alle tijden illegaal....

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan