Yep, dat waren leuke vuurwerkjes. B&W verkoopt een moderne variant ervan. De langste is tien meter (!) lang. We hebben ons er afgelopen seizoen uitstekend mee vermaakt, al krijg je na een halve minuut geknetter een sterke neiging om de strengen over elkaar heen te draperen. Daarna gaan ze pas echt los :nuts:
Ach, ik zie op die foto zoveel oude bekende artikelen. En toch was er in 1994 al heel veel oude glorie van het toneel verdwenen. Zo was de Happiness al enige tijd niet meer voorzien van zijn klassieke knalsalvo/mine. De crackling deed ongeveer rond die tijd haar intrede in het consumentenvuurwerk.
Linksonder zie ik de group parachute mortiertjes. Ook een topper! En deze bleven in die tijd nog best een poos hangen (ik schat een seconde of 8).
En dan die Mandarinritsen. De meeste waren 100% blackpowder. Maar soms had je geluk en waren ze gevuld met een flashmengsel. Natuurlijk was dat niet de bedoeling, maar op de een of andere manier lagen ze er soms gewoon tussen bij mijn shop. Aan het uiterlijk kon je dit trouwens nooit zien.
Het enige wat nadrukkelijk ontbreekt zijn de cakes. Die waren dan ook schaars. Wel kon je "zwermpotten" kopen. Een soort klein kaliber cakes, vaak voorzien van een mix aan effecten. Bijvoorbeeld de Twitter Glitter. Die bewaarde je meestal voor het hoogtepunt
Cameo