Uit de Oude Fotodoos

sisser

Registered User
Vond tussen mijn oude foto's deze opnamen die denk ik ergens tussen de 15 en 20 jaar oud zullen zijn.

De locatie zullen sommigen wel herkennen.

Tony

Administrator
Medewerker
Yep, dat is bij ons,.
Op de eerste foto herken ik Perry van der W en Richen!
Deze foto's zijn niet zo oud ik zou denken 2000 of 2001.

Thns Sisser! Old memories:love:

sisser

Registered User
Het moet volgens de print datum op de foto 1995 zijn Toon.

Deze ken je misschien ook nog wel, je was hier vaste klant.
Genomen in 1994.

Laatst bewerkt:

Cameo

Registered User
Kijk toch eens wat een heerlijk hoekje vol klassiekers! :cool:
Bedankt voor het posten, Sis!

Cameo

elmo

FPM Moderator
Wie het weet mag het zeggen!!

Wat hangt er op het rechtse bord onder de rom.kaarzen en kost 2,95 ?
Het lijkt op een springtouw maar heb geen idee wat het is,wie kan het mij vertellen.

Poziloc

FPM Hangouderen
Dat is een Crackling lint/touw
Je ziet op de foto ook 2 verschillende versies qua lengte.Het handvat was om hem vast te houden

Laatst bewerkt:

Vavoom

Registered User
Wie het weet mag het zeggen!!

Wat hangt er op het rechtse bord onder de rom.kaarzen en kost 2,95 ?
Het lijkt op een springtouw maar heb geen idee wat het is,wie kan het mij vertellen.

Ik zou zeggen een "Magic Whip" of zoiets.

Cameo

Registered User
Yep, dat waren leuke vuurwerkjes. B&W verkoopt een moderne variant ervan. De langste is tien meter (!) lang. We hebben ons er afgelopen seizoen uitstekend mee vermaakt, al krijg je na een halve minuut geknetter een sterke neiging om de strengen over elkaar heen te draperen. Daarna gaan ze pas echt los :nuts:

Ach, ik zie op die foto zoveel oude bekende artikelen. En toch was er in 1994 al heel veel oude glorie van het toneel verdwenen. Zo was de Happiness al enige tijd niet meer voorzien van zijn klassieke knalsalvo/mine. De crackling deed ongeveer rond die tijd haar intrede in het consumentenvuurwerk.

Linksonder zie ik de group parachute mortiertjes. Ook een topper! En deze bleven in die tijd nog best een poos hangen (ik schat een seconde of 8).

En dan die Mandarinritsen. De meeste waren 100% blackpowder. Maar soms had je geluk en waren ze gevuld met een flashmengsel. Natuurlijk was dat niet de bedoeling, maar op de een of andere manier lagen ze er soms gewoon tussen bij mijn shop. Aan het uiterlijk kon je dit trouwens nooit zien.

Het enige wat nadrukkelijk ontbreekt zijn de cakes. Die waren dan ook schaars. Wel kon je "zwermpotten" kopen. Een soort klein kaliber cakes, vaak voorzien van een mix aan effecten. Bijvoorbeeld de Twitter Glitter. Die bewaarde je meestal voor het hoogtepunt :cool:

Cameo

sisser

Registered User
De Butterfly matjes uit het meterpakket waren voorzien van flash en ook kwamen er gekleurde balletjes uit ong. zoals bij the Bych van nu.

moller87

Registered User
Yep, dat waren leuke vuurwerkjes. B&W verkoopt een moderne variant ervan. De langste is tien meter (!) lang. We hebben ons er afgelopen seizoen uitstekend mee vermaakt, al krijg je na een halve minuut geknetter een sterke neiging om de strengen over elkaar heen te draperen. Daarna gaan ze pas echt los :nuts:

Toevallig een link waar ze te koop zijn of een link naar de pagina van B&W?

Heb me er vroeger erg mee vermaakt met de knetterzwepen...

Bovenaan