TV uitzending Oudejaarsavond: Schitterend, Lofzang op vuurwerk

D

Deleted member 17038

Guest
Ok, ik was al in de war ik lees allerlei dingen die niet met de lofzang te maken hebben. Helder, thnx!

Tony

Administrator
Medewerker
met jou kan ik praten! ik wou het eigenlijk net zeggen, als je hier maar een woord neerzet over buitenlands vuurwerk, dan wordt je daar al op afgerekend en krijg je de spreekwoordelijke stempel op je gedrukt. Ik vindt FPM een mooi forum om info over vuurwerk feesten in het buitenland vandaan te halen, maar voor de rest moet ik er weinig van hebben en dit is dan ook de reden.

Omdat je FPM noemt wil ik er toch even op reageren.
Ik ben het dus niet helemaal met je eens. Ja, ik hou mij ook aan de regels van het land wat ik bezoek.
Als wij in China zijn kopen we ook alles wat los en vast zit en uiteraard steken we dit ook gewoon aan. Ik en de rest van de mannen kent de risico's en daar lijkt het vaak bij andere wel aan te schorten. Ik heb problemen met iemand als Ruben Koet die de boel en al zijn aanhangers gewoon gek maakt. Hij praat alles maar goed en het lijkt voor de meeste mensen de normaalste zaak van de wereld om met 50 a 100 gram knallers te "spelen". Dat soort mensen hoort gewoon geen podium te krijgen.

Je mag van mij best over al het leuks in het buitenland praten al hebben wij daar wel wat restricties op. Het moet bijvoorbeeld door de EU als consumenten vuurwerk zijn toegestaan. Dit betekend dat we gewoon kunnen praten over Cat.1, Cat.2 en Cat.3. De rest moeten we gewoon niet willen promoten. Tijdens zijn veranderd en daarmee ook het vuurwerk. Het is toch ook niet gek wanneer mensen andere erop aanspreken? Het is in Nederland vijf voor twaalf. Voor je het weet heeft Nederland gewoon een verbod op vuurwerk. En dat is wat veel van ons willen voorkomen.

En zeg nou eerlijk. Door hoeveel mensen word je daadwerkelijk aangesproken op bepaalde onderwerpen?
We hebben nu rond de 9 a 10.000 bezoekers per dag en als er dan 5 zijn die iemand ergens op aanspreken is het veel.
Ik vind het dus allemaal wel meevallen.

Wat betreft het programma. Ik heb voor de NPO / Laura Verster bedankt omdat ik bang was dat het teveel over Illegaal / Professioneel vuurwerk zou gaan.
Dat risico hebben we ook genomen met de uitzending schitterend. Het blijft spannend want je weet nooit wat ze precies gaan laten zien alleen heb ik iets meer vertrouwen in Nan Rosens dan in Laura Verster. Totaal anders soort TV.

Maar ik hoop wel dat het ook voor jullie gewoon een leuke uitzending word en dat ze het niet doen zoals verwacht word.

boozebelly

Registered User
Dat weten we nog niet of het uitdraait op een sensatie verhaal, zou best eens kunnen. Maar heb geprobeerd om het nog positief weg te zetten...

Je... "weet niet of het uitdraait op een sensatieverhaal, dat zou best eens kunnen" en hebt "geprobeerd om het nog positief weg te zetten"...? (je eigen bewoordingen notabene...)
Heb je überhaupt dan wel enig idee waar je aan bent begonnen? Vind je het dan gek dat vuurwerkliefhebbers dit wantrouwen?
Of staat eigenbelang en/of mediageilheid voorop?

HocusPocus.Pyro

Registered User
...Tijdens zijn veranderd en daarmee ook het vuurwerk. Het is toch ook niet gek wanneer mensen andere erop aanspreken? Het is in Nederland vijf voor twaalf. Voor je het weet heeft Nederland gewoon een verbod op vuurwerk. En dat is wat veel van ons willen voorkomen.

Precies Tony! De tegenstanders van vuurwerk schreeuwen steeds harder voor een vuurwerkverbod. De tegenstanders lijken ook steeds beter georganiseerd. Ze zijn met meer mensen (georganiseerd). De heren achter het recent gestartte BCN hebben de vuurwerktraditie dan wel nu op de lijst van Nederlandse tradities, maar dat is nog maar het begin. De heren achter BCN hebben hard hulp nodig en ik maak me zorgen of er wel genoeg mensen echt willen meestrijden voor onze mooie Nederlandse vuurwerktraditie. Actief en er tijd voor vrij maken of zelfs geld in te stoppen. Ik zie ook hoe lastig het is om in de grote media een positief verhaal over de vuurwerktraditie te krijgen. Vandaar; veel respect en mijn LOF voor de heren liefhebbers achter deze docu "Schitterend!".

Ik maak me ook zorgen over de vraag of bepaalde vuurwerkliefhebbers wel doorhebben hoe schadelijk het is voor de reputatie als je voor Oud & Nieuw vuurwerk afsteekt, laat staan zwaar knalvuurwerk. Onze tegenstanders zijn mondig. Ze zijn ongeduldig, ze willen verandering. Speel ze dus niet in de kaart met vroeg afsteken en zeker niet met zwaar vuurwerk. Daarmee verpest je het voor ons allen. Types als Ruben moet inderdaad geen podium krijgen. (Vuurvent, ik ken je niet maar je zult begrijpen dat dit een oproep is aan iedereen.)

En zeg nou eerlijk. Door hoeveel mensen word je daadwerkelijk aangesproken op bepaalde onderwerpen?
We hebben nu rond de 9 a 10.000 bezoekers per dag en als er dan 5 zijn die iemand ergens op aanspreken is het veel.

Helemaal mee eens. We moeten elkaar gewoon aanspreken.

painkiller

Registered User
Omdat je FPM noemt wil ik er toch even op reageren.

Je mag van mij best over al het leuks in het buitenland praten al hebben wij daar wel wat restricties op. Het moet bijvoorbeeld door de EU als consumenten vuurwerk zijn toegestaan. Dit betekend dat we gewoon kunnen praten over Cat.1, Cat.2 en Cat.3. De rest moeten we gewoon niet willen promoten. Tijdens zijn veranderd en daarmee ook het vuurwerk. Het is toch ook niet gek wanneer mensen andere erop aanspreken? Het is in Nederland vijf voor twaalf. Voor je het weet heeft Nederland gewoon een verbod op vuurwerk. En dat is wat veel van ons willen voorkomen.

Aanspreken is natuurlijk prima maar ik vind het niet meevallen. Er is een bepaalde groep members die vinden dat je geen liefhebber meer bent als je ook van buitenlands vuurwerk houd, in welke vorm dan ook. Uiteraard mag ieder een mening hebben maar waardeer die van een ander dan ook.
Op dit moment heb ik het gevoel dat er verdeeldheid word gezaaid onder de liefhebbers. Niet alleen hier overigens.
Het is toch te bezopen voor woorden dat er op een vuurwerkforum word gevraagd om een verbod op knalvuurwerk?? Daarnaast vind ik het oproepen tot disliken en rapporteren van youtube video's ook discutabel.
Om even een mooi voorbeeld te maken zou je dit topic eens moeten doorlezen:

http://www.freakpyromaniacs.com/for...udbaarheid-strijkers.html?highlight=strijkers
Het gaat hier om een nieuwe (jeugdige?) member die een doodnormale vraag stelt.... Het eerste antwoord is Tot ziens! Sorry hoor maar dan gaat het echt de verkeerde kant op in mijn ogen en ik snap ook niet dat hier niet ingegrepen is. Zo geef je de nieuwe members een erg warm welkom. Er staat in een 2 pagina's telend topic slechts 1 normaal antwoord.

Dat je een mening hebt prima en dat we niet allemaal dezelfde "smaak" hebben is alleen maar goed, maar kijk eerst naar jezelf. We trekken tenslotte massaal de schietkist uit de schuur de 31e, kopen allemaal veel meer dan de toegestane 25kg en zijn blij als we de 31e alles net op tijd hebben doorgelont.

painkiller

Registered User
Ik had in dat topic een, volgens mij, normaal antwoord gegeven: ik had daarin gewezen op het verouderen van het vertragings-sas en dat het mogelijk is dat de strijker ontploft als je deze aanstrijkt.
Ik weet niet wat de reden is van het verwijderen van mijn post.

Sorry, 2 normale antwoorden dan ;)

Bonbridge

Registered User
Kortom ;) Ik wil best met mensen in discussie gaan op een normale toon. Uiteindelijk kan ik er ook wijzer van worden en is altijd goed om te weten hoe anderen denken ook al hoef je er niet mee eens te zijn :)

Ik denk wel dat er op bepaalde punten te krampachtig wordt gedaan.
Het verbod van een aantal producten snap ik nog steeds niet; babypijltjes, romeinse kaarsen, goeie astronauten.
Maar die heeft de branche zelf mede om zeep geholpen, consument wil een goedkoop product, kwaliteit gaat achteruit.

Ouders en opvoeding is een belangrijk punt wat ik bijna nergens terugzie in de discussie.

Het vrijgeven van te dikke knallers en shells lijkt mij geen slimme zet, simpelweg omdat de gemiddelde Hollander van huis uit niet heeft meegekregen hoe je daar op een normale manier mee om hoort te gaan.

Mohammed V.

Registered User
Ik werd getipt ... hoef je er niet mee eens te zijn :)
Ik ben het deels eens met je strekking al breng je het misschien een beetje ongenuanceerd. Het feit dat je ook wil strijden voor KAT.3 klinkt fantastisch en is misschien wel een eye-opener. Hebben Tony en jij toch wat meer gemeen ;-)

Tony, ik zie je dit zo vaak zeggen, maar hoeveel bedrijfjes heb je in Barendrecht op je naam staan? 3? 4? Je bent een ondernemer, dat bedoelde ik meer met berekend en zo acteer je ook. Je hebt persoonlijk alleen maar profijt gehad van de switch.

Het zijn en blijven schnabbels, je krijgt een unieke kans om in china dat soort dingen te doen, daarnaast zijn dit ook netwerk reisjes en een flinke promotie voor FPM wat ook weer positief voor jouw eigen bedrijfjes.

Je hebt gewoon een dubbele agenda, je bent pro legaal vuurwerk en daarnaast verdien je genoeg geld, genoeg nut en genoeg respect van degene die heel veel geld verdienen aan vuurwerk in Nederland: "Wij van WC eend, adviseren WC eend".

Mohammed V.

Registered User
Ik denk wel dat er op bepaalde punten te krampachtig wordt gedaan.
Het verbod van een aantal producten snap ik nog steeds niet; babypijltjes, romeinse kaarsen, goeie astronauten.
Maar die heeft de branche zelf mede om zeep geholpen, consument wil een goedkoop product, kwaliteit gaat achteruit.

Ouders en opvoeding is een belangrijk punt wat ik bijna nergens terugzie in de discussie.

Het vrijgeven van te dikke knallers en shells lijkt mij geen slimme zet, simpelweg omdat de gemiddelde Hollander van huis uit niet heeft meegekregen hoe je daar op een normale manier mee om hoort te gaan.

Ik droom nog altijd van een zwitsers systeem :p

Tony

Administrator
Medewerker
Topic is opgeruimd!
Alles is nu weer netjes en graag weer on topic aub.

TV uitzending Oudejaarsavond: Schitterend, Lofzang op vuurwerk"]TV uitzending Oudejaarsavond: Schitterend, Lofzang op vuurwerk

Painkiller etc. Mochten er problemen ontstaan zoals in jouw gegeven voorbeeld klik dan even op report post.
Dan komt het direct bij ons terecht en kunnen we ook direct actie ondernemen.

Yvez

Registered User
Ik denk dat de meningen over zwaar vuurwerk wel eens kunnen veranderen als een aantal pro zwaar members eens een goede politie "behandeling" krijgen. Dan zal je merken dat er toch wat consequenties aan deze hobby hangen. Daar ben ik het ook niet mee eens maar we kunnen ons beter aanpassen.

Moontan

Moderator
Medewerker
a47d7dc3-8fb1-4e89-ac41-d8c669c2f31b.jpg

5fd8b245-59ff-4229-bf29-c303f43ff577.jpg

2967103c-d979-4ecf-b83f-7d5f6ec0e613.jpg

http://pers.kro-ncrv.nl/programmas/kro-ncrv-2doc/kro-ncrv-2doc-schitterend

DioR

Registered User
Bovenaan