Tering Herrie Show 2012-'13

KruitFreak

Registered User
Heerlijke show, het begint haast leuker overdag te worden dan wanneer het donker is..
Vraagje mbt de hummers zo rond de 7 minuten. Is dat Wasp?

boozebelly

Registered User
Hoe bedoel je " van geluk laten afhangen " ?

Nou, noem me een watje, maar als ik zie hoe dicht jullie erop staan met het gezicht naar het vuurwerk toe zonder bril, dan is het toch gewoon een kwestie van tijd tot er een keer iets fout kan gaan? Dus dat je geluk eens op is en je een dosis pech in je mik krijgt geslingerd? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik vind het naïef overkomen. Als we een keer op 1 januari te horen krijgen dat het fout is gegaan bij één van jullie dan zou ik eerlijk gezegd helemaal niet verbaasd zijn. Ik ben ieder jaar weer blij voor jullie als het filmpje goed ten einde komt ;)

painkiller

Registered User
Nou, noem me een watje, maar als ik zie hoe dicht jullie erop staan met het gezicht naar het vuurwerk toe zonder bril, dan is het toch gewoon een kwestie van tijd tot er een keer iets fout kan gaan? Dus dat je geluk eens op is en je een dosis pech in je mik krijgt geslingerd? Niet verkeerd bedoeld hoor, maar ik vind het naïef overkomen. Als we een keer op 1 januari te horen krijgen dat het fout is gegaan bij één van jullie dan zou ik eerlijk gezegd helemaal niet verbaasd zijn. Ik ben ieder jaar weer blij voor jullie als het filmpje goed ten einde komt ;)

Wat een gezever toch altijd over vuurwerkbrillen en boven de cakes hangen.
Iedereen hangt wel eens boven een cake met afsteken en lang niet iedereen gebruikt een bril nu word het alleen op beeld vastgelegd. Ik weet zeker dat als ik jou (of iemand anders) film jij ook wel eens ergens boven hangt.
Geniet gewoon lekker van de films die gemaakt en geplaatst worden en houd het gezeur lekker voor je.

Xtro

Registered User
Geweldige show... Had ik het maar geweten dat het in Barendrecht was. want dan had ik komen kijken.
Geven jullie nog info over de show zodat we misschien volgend jaar kunnen kijken... ?
Hellemaal top!

Dim

Product Beheer
Medewerker
Lastig informatie geven, locatie veranderd ieder jaar en de tijd is een beetje van weer en zin afhankelijk. Vorig jaar was het bijvoorbeeld rond 12 uur en dit jaar rond 1 uur.

Skies

Registered User
Wat een gezever toch altijd over vuurwerkbrillen en boven de cakes hangen.
Iedereen hangt wel eens boven een cake met afsteken en lang niet iedereen gebruikt een bril nu word het alleen op beeld vastgelegd. Ik weet zeker dat als ik jou (of iemand anders) film jij ook wel eens ergens boven hangt.
Geniet gewoon lekker van de films die gemaakt en geplaatst worden en houd het gezeur lekker voor je.
Nouja, gezeur. Hij zegt het voor hun eigen bestwil. Het is echt genieten deze filmpjes, maar ze staan echt gevaarlijk dichtbij. Ik lees hier op het forum al verschillende berichten over ontploffende cakes, dus je zou denken dat kenners daar wel rekening mee houden. Maargoed, alle plezier heeft risico's zullen we maar zeggen ;)

F16

FPM Fotograaf & Filmer
Ze zijn weer lekker los gegaan zeg, wat een tering herrie weer!:lub::smiling:

Thnx voor de films Jim en vincent!

thunderboy

Registered User
Misschien vinden jullie mij dan ook een "zeikerd" omdat ik een opmerking maakte over brillen, echter dit is helemaal niet afzeikerig bedoeld.

De jongens die dit showtje hebben geschoten ken ik redelijk, zijn allemaal goeie kerels en als er iemand verstand heeft van vuurwerk, shows, produkten etc , dan zijn hun het wel.

Ik zou het persoonlijk heel erg vinden, als het een keer fout zou gaan bij 1 van hun, dat gun ik geen 1 freak. Als we problemen met onze ogen krijgen zullen we ook minder genieten van deze hobby.

Soms vond ik het angstig om te zien ja, vooral bij de fluitbakken, deze kleine dingen kunnen echt snoeihard in je oog komen als je erbij hangt.

Voor mij zijn dit toch de mooiste showtjes en ik kijk altijd heel graag naar de Oud en Nieuw films van FPM.
Ik zou het super vinden als zo'n fantastisch herrieshowtje ook ietsje veiliger wordt gedaan, uiteindelijk hebben wij allemaal ook een soort "voorbeeldfunktie".

No hard feelings, hopelijk begrijpen jullie mijn mening.

;)

Laatst bewerkt:

vincer

Registered User
Dat is de molotov mines, wat een brute bak is dat.

Helaas waren er geen vuurwerkbrillen meer, die hebben we uitgedeeld op de scholen. Wel hadden ze veiligheidslenzen in, hehe.

Tony

Administrator
Medewerker
Hey Gasten,

Wij zijn ons bewust van de gevareb maar ik heb twee opmerkingen.

Brillen moeten gewoon op! Alleen ik was de tas met 50 brillen thuis vergeten. En ik kon pas om half 12 beginnen en wilde niet weer naar huis rijden. In de avond hebben we allemaal een bril op gehad. Ik heb er eens een groot aantal gekocht zodat de visite er ook altijd 1 op zou hebben. Helaas ging het in de middag niet zoals het moest.

Betreft boven de cakes hangen. Dit is gezichtsbedrog. Ik heb 99 van de 100 keer een gestrekt arm bij het afsteken. Dat betekend dat er zeker een meter tussen mij en het vuurwerk inzit. Het lijkt niet zo maar geloof me, ik wil er niet boven hangen.

Ik hou er ook altijd rekening mee dat een cake ontploft. Dit gebeurd hier ook! Kijk maar eens wat er gebeurd als we de ghost song aansteken, die knalt uit elkaar en ik ben dan vaak de eerste die pleite is. Ik ben niet bang voor vuurwerk maar ik heb er wel respect voor want ik weet dat de kans er is dat het product niet doet wat het moet doen. Daarom zie je mij vaker naar de cakes kijken dan naar boven.

boozebelly

Registered User
...Iedereen hangt wel eens boven een cake met afsteken en lang niet iedereen gebruikt een bril nu word het alleen op beeld vastgelegd. Ik weet zeker dat als ik jou (of iemand anders) film jij ook wel eens ergens boven hangt.

Nou, om nog even verder te "zeuren" :tounge:, je zal mij echt nooit binnen een straal van 8 meter van een vurende cake zien en al helemaal niet zonder bril. En natuurlijk geniet ik ook altijd van de FPM films, maar als ik iets klote vind dan zeg ik dat net zo makkelijk als wanneer ik iets mooi vind en in dit filmpje is het met de veiligheid gewoon klote gesteld na mijn mening. Ik kijk naar een schoolvoorbeeld van hoe het niet hoort en dat vind ik zorgwekkend genoeg om te melden.

Bij die ontploffende cake is het gewoon mazzel hebben en dat heeft na mijn mening niks met "respect voor vuurwerk" te maken zoals Tony zegt. Zet de film in post 9, waarin ze staan te fakkelen maar eens stil op de grens van minuut 5:36/ 5:37. Dat is puur geluk hebben, niemand reageert sneller dan vuurwerk op zo'n korte afstand, laat staan als je er helemaal met je neus bovenop staat zoals bijvoorbeeld in minuut 0:17, 4:36 of 6:50. Als het recht op je smoel afkomt heb je gewoon dikke pech gehad, doorgewinterde freak of niet. Negenennegentig op de honderd keer ben je snel genoeg weg, maar die ene keer...

Maar goed, ik ben dan ook vrij veiligheidsgeil ingesteld. Als het ff kan neem ik zelfs 8 meter afstand van een grondbloem met crackling. Volgend jaar zien we ze fakkelen met een bril maak ik op uit het volgende stukje tekst van Tony. En voor mijn part alleen maar om van dit soort "gezeur" verlost te zijn :hehe!:

Brillen moeten gewoon op! Alleen ik was de tas met 50 brillen thuis vergeten. En ik kon pas om half 12 beginnen en wilde niet weer naar huis rijden. In de avond hebben we allemaal een bril op gehad. Ik heb er eens een groot aantal gekocht zodat de visite er ook altijd 1 op zou hebben. Helaas ging het in de middag niet zoals het moest.

Nogmaals, ik bedoel dit puur als positieve kritiek en niet om een beetje te rellen ofzo. Dan mogen desgewenst de reacties nu komen, maar ik sluit de zeurdoos van mijn kant alvast af en gooi de sleutel weg.

Vrede op aarde!

funkie x

Registered User
ik zal als het lukt vanavond / morgen mijn film van deze show ook eens uploaden ;-)

over de show: het was weer top hoor, lekker knallen met mooie en kicke producten en een geweldige finale.
wat is zijn de molotov mine's toch gaaf en de fast silver whistling ramde erg lekker door!! en de salute cake 1 niet te vergeten, kortom, ik was erg blij dat ik deze show heb meegemaakt van dichtbij!!

en nog even over '' het over de cake's hangen '', ik kan je vertellen dat net wat tony zegt er altijd met een gestrekte arm en het gezicht bij het vuurwerk vandaan werd gefakkelt! mischien komt het op de film anders over, maar ik heb ze niet boven cake's zien hangen!!

Bovenaan