Teleurstelling

Status
Niet open voor verdere reacties.
R

Red Crackling

Guest
Ik heb soms het gevoel dat een videofilm van de cake, batterij, raket etc. niet correct weergeeft hoe het er in het echt aan toe gaat.

Want bijvoorbeeld Xtreme machine van Wolff Vuurwerk heb ik live gezien, en die was prachtig, maar op de film lijkt het een waardeloos potje terwijl dat helemaal niet zo is.

Dus wat moet je doen, wat kun je doen? Hoe kun je er nu achter komen wat er uit zo'n pot etc. komt?

Kan de naam van een product iets zeggen, of moet je daar niet naar kijken?

En een productbeschrijving?

En een video?

Of wellicht de vorm, bijvoorbeeld een ruitcake?

Dus hoe voorkom je teleurstelling?

Vorig jaar kocht ik bijvoorbeeld 3x4 = 12 cakes van Zena (3 boxen), voor 85 euro per stuk, maar de uitwerkingen waren waardeloos. Op de film leken het Willows, maar in het echt waren het meer peonies. En dan ben je toch wel weer teleurgesteld, haha.

maxman

Registered User
Dit kan je alleen voorkomen door hem zelf te aanschouwen. Bij een Demo bijvoorbeeld.

De productbeschrijving zegt vrij weinig, evenals de vorm.

Een video kan wel een bepaald beeld scheppen van het stuk vuurwerk maar het is moeilijk om de echte ervaring vast te leggen.

D

Deleted member 17038

Guest
Ik heb soms het gevoel dat een videofilm van de cake, batterij, raket etc. niet correct weergeeft hoe het er in het echt aan toe gaat.
Dat is geen gevoel dat is een constatering. Geen enkele film geeft weer hoe de werkelijkheid is. Dat kan meerdere oorzaken hebben. Het materiaal dat gebruikt word om mee te filmen en het vuurwerk dat word afgestoken zijn de meest vooraanstaande redenen van de afwijking met de werkelijkheid. Als helemaal als het gaat om product videos die zijn opgenomen in China.. De zogeheten China filmpjes.

Want bijvoorbeeld Xtreme machine van Wolff Vuurwerk heb ik live gezien, en die was prachtig, maar op de film lijkt het een waardeloos potje terwijl dat helemaal niet zo is.

Misschien had jij geluk toen jij hem zag, misschien zag je een sample? Misschien waaide het hard bij het filmpje dat je hebt bekeken. Misschien is het op 60 meter gefilmd.

Dus wat moet je doen, wat kun je doen? Hoe kun je er nu achter komen wat er uit zo'n pot etc. komt?
Bezoek demo's van winkels en koop het vuurwerk om het af te steken. Vergeet het niet te filmen als er nog geen films van zijn.

Kan de naam van een product iets zeggen, of moet je daar niet naar kijken?
Als de naam Red-peony gold crown is dan kan de naam je een goede hint geven dat je geen paarse Dhalia hoeft te verwachten. Maar als een cake Kees heet dan weet je niks. Kees zou maar zo het product van 2015 kunnen worden.

En een productbeschrijving?
Is indicatief voor de effecten maar niet de kwaliteit.

En een video?
Als je een betrouwbare filmer hebt die telkens hetzelfde materiaal gebruikt en probeert dezelfde afstand te houden dan kan dat een zeer goede indicatie geven van de kwaliteit van het vuurwerk. Echter weet je nooit zeker of een fabrikant is geruild van fabriek en ineens een slechter of beter product op de markt brengt.

Of wellicht de vorm, bijvoorbeeld een ruitcake?
Ja absoluut. Iedereen weet zo ook dat 13 schots cakes in de vorm van een 8 hoek altijd mooi en niet teleurstellend zijn.

Dus hoe voorkom je teleurstelling?
Geen vuurwerk kopen en alleen kijken naar het vuurwerk van de buren.

Vorig jaar kocht ik bijvoorbeeld 3x4 = 12 cakes van Zena (3 boxen), voor 85 euro per stuk, maar de uitwerkingen waren waardeloos. Op de film leken het Willows, maar in het echt waren het meer peonies. En dan ben je toch wel weer teleurgesteld, haha.
Haha

Laatst bewerkt door een moderator:

Michel_G

Zilveren Member
Ik quote mijzelf maar weer even vanuit het topic "vuurwerkeffecten" wat je eerder aangemaakt hebt:

Voor zover ik het kon zien in de andere topics die je gestart hebt is het nog niet voorbij gekomen, maar even een kleine "tip".

Zo lang als de startpost is, zo kort zijn alle titels van de topics die je start! ("FPM", "Importeurs", "Vuurwerkeffecten", "100 shots batterij")

Ze zijn eigenlijk allemaal nietszeggend. Volgende keer wellicht even de moeite nemen om er een normale titel van te maken met iets meer info er in verwerkt. (Iets van: "welke soorten vuurwerkeffecten zijn er?" of "diverse soorten crackling" (of vraagstelling daarop) of bij 'importeurs topic' "Hoe zit het met het aantal importeurs in Nederland?")

Het is je 1 topic ("Het mooiste legale vuurwerk wat je zelf hebt gekocht") gelukt een normale titel te verzinnen, maar dit is weer zo'n "kansloze" titel die totaal nietszeggend is over het topic......

En het is echt niet zo moeilijk! Denk bijvoorbeeld aan: "Hoe voorkom je teleurstelling in je gekozen producten?" of "Teleurstelling over product video's t.o.v. de 'realiteit'

Daargelaten dat eigenlijk al de info waar je om vraag in de startpost, ook in tal van andere topics te vinden is en je al in andere topics aangeraden is door anderen het forum eens goed door te spitten......

R

Red Crackling

Guest
Maar bijvoorbeeld jij dan Anihalas. Als je bijv. een goede crackling pot wil kopen, hoe weet je dan, dat diegene die jij koopt ook goed is. Bijvoorbeeld crackfire van Lesli is wel een mooi filmpje, maar wie zegt dat het in het echt ook mooi is.

R

Red Crackling

Guest
Ik quote mijzelf maar weer even vanuit het topic "vuurwerkeffecten" wat je eerder aangemaakt hebt:

Het is je 1 topic ("Het mooiste legale vuurwerk wat je zelf hebt gekocht") gelukt een normale titel te verzinnen, maar dit is weer zo'n "kansloze" titel die totaal nietszeggend is over het topic......

En het is echt niet zo moeilijk! Denk bijvoorbeeld aan: "Hoe voorkom je teleurstelling in je gekozen producten?" of "Teleurstelling over product video's t.o.v. de 'realiteit'

Daargelaten dat eigenlijk al de info waar je om vraag in de startpost, ook in tal van andere topics te vinden is en je al in andere topics aangeraden is door anderen het forum eens goed door te spitten......

Ja overlapping met mijn andere topics, dat klopt. Maar vanaf maandag zijn alle vuurwerkwinkels weer geopend, dus zal ik een keuze moeten maken. Ik twijfel gewoon nog weet je wel. Bijvoorbeeld heel veel zeggen dat de Big Momma van Lesli mooi is, maar het filmpje van Triple Trouble (Wolff) vind ik beter. 3 potten van goede kwaliteit voor 90e.

Alleen ja, Anihalas zegt net dat een video nooit overeenkomt met de werkelijkheid. Dus ja, wat zegt een filmpje dan nog..

Michel_G

Zilveren Member
Bijvoorbeeld crackfire van Lesli is wel een mooi filmpje, maar wie zegt dat het in het echt ook mooi is.

Alleen ja, Anihalas zegt net dat een video nooit overeenkomt met de werkelijkheid. Dus ja, wat zegt een filmpje dan nog..

*ZUCHT*

Antwoord staat al in post 2 en 4 door maxman: DEMO'S BEZOEKEN EN TOPICS LEZEN OP REACTIES/ERVARINGEN VAN ANDERE FORUMLEDEN!!!!

En anders als je bang bent dat een product niet voldoet aan het beeld wat je er op voorhand van hebt..... Je geld lekker investeren in een paar kuub haardhout! Over het algemeen doet dat vrijwel altijd hetzelfde als wat je er op voorhand van verwacht: fikken! Wordt je ook niet teleurgesteld!

Kortom, vuurwerk kan altijd tegenvallen, kan per productiejaar verschillen, maar als je de tips van maxman gebruikt (ervaringen van anderen en demo's bezoeken) zijn dat de enige manieren om wat wijzer te worden! Zekerheid krijg je nooit bij vuurwerk, wil je dat wel, steek je geld dan lekker ergens anders in!

R

Red Crackling

Guest
Ok thanx. Liever besteed ik dit jaar 275 euro aan vuurwerk, die mij teleurstelt, dan 0 euro, en dan om 12 uur met lege handen te staan. Dat kan ook niet vind ik.

maxman

Registered User
Precies, gewoon lekker afsteken. En uiteindelijk blijft de kick van het vuurwerk er toch! Dus 100% tegenvallen zal maar weinig gebeuren. Dit en volgend weekend zijn er een hoop demo's, waarschijnlijk ook wel eentje bij jou in de buurt.

RedBaron

Registered User
Het filmen van een stukje vuurwerk en het overbrengen van wat je ziet in de lucht op video is soms niet eenvoudig.. De een wil het totale beeld hebben.. de andere een vol beeld. Ik zelf heb dit jaar enkele demos mogen filmen, ik hou er zelf van om de kijker dan ook mee te geven op beeld wat ik dan zelf het liefste zou zien. Zo heb ik voor bijvoorbeeld Heron het beeld in 2 stukken (split screen) gemaakt zodat je en vol in beeld het boeket heb en het geen wat je van uit het potje tot aan het boeket ziet.

Ook de camera zelf laat soms nogal eens te wensen over bij bijvoorbeeld de kleur blauw of een donker goud willow effect. Dan lijkt iets op video totaal ruk.. maar in het echt is het een heel stuk beter. Dit geld ook voor het geluid, dat is ook een kunst om dat goed over te brengen op de kijker.

Wat ik soms zelf jammer vind is dat sommige importeurs zich van (opgevoerde) samples voorzien om die op video vast te leggen en dat dan presenteren als het uiteindelijke product op video. Dan lijkt een cake helemaal de bom.. Maar in de straat is het maar een slap aftreksel van wat je toen op video te zien heb gekregen.

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Ik sluit dit topic. De reden hiervoor is je al een paar keer duidelijk gemaakt. Het zijn allemaal niets zeggende topics. Om het een beetje overzichtelijk te houden sluit ik deze.

@red crackling, doe nou eens wat met de tips die je gegeven worden door diverse members. Word een beetje vervelend nu.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan