Super Vlinders

superfer

Registered User
nitraat4life zei:
Als je denkt een weigeraar te hebben moet je eerst 10 minuten wachten , en dan de vlinder in een emmer water gooien. dan weet je zeker dat het geen kwaad meer kan :w
kan je m niet beter wat langer laten liggen?? lijkt me veiliger:p

nitraat4life

Registered User
superfer zei:
kan je m niet beter wat langer laten liggen?? lijkt me veiliger:p

Je snapt het idee wel wat ik bedoel , en langer kan natuurlijk ook ... allee nje moet hem niet zomaar laten liggen en wel in de gaten houden vind ik ..

/n4l

Freddy

Registered User
ik heb ook altijd wel me twijfels of 10 min wel lang genoeg zijn. de lont kan altijd nog branden (zonder dat je het zelf kunt zien omdat de lont meestal nog verstopt zit onder zn verpakking)...wacht je 10 min. na een weigeraar...loop je er heen om hem in een emmer water te doen...vervolgens klap hij alsnog in je hand of recht voor je neus.

is het ooit bewezen dan dat er na 10 min geen gevaar meer kan optreden?

superfer

Registered User
misschien dan een idee om een opraapstok zo als diverse gemeente werkers ze hebben aan te schaffen ??? kan je een vlinder zinda dat je m met de hand aanraak toch oppakken en in een emmer gooien .. maar ja dan heb je alleen je handen beschermd|:( ik zou geoon ff minimaal een kwartier wachten en dan een flinke emmer water er overheen gooien dan nog ff wachten en dan pas in een emmer met water .. ben je ook weer een half uur verder :p

RumblerII

Registered User
SuperVlinder : Userguide

Heyz mensen,

Ik heb 3 dozen van 10 stuks SuperVlinders besteld na het bekijken van vele hele brute filmpjes op het inet. Maar ik vraag me een paar dingen af:

1) Waar zit de aansteeklont?
2) Waar is de "staart/tail" voor?

En misschien nog wat andere basis info zou gaaf zijn.....
Kan bijna niet wachten tot vuurwerk tijd :D

nitraat4life

Registered User
De aansteeklont zit gewoon voor de vlinder ,dit is het dikke " touwachtige " spul , dit is gewoon lont. gat soms nogal moeilijk aan je kan er dus het beste een gebroken astro voor legge.

En de staarty is voor de versieren , gewoon iets dat vlinders kenmerkt.. oude traditie , niks speciaals

RumblerII

Registered User
Oh ok.. bedankt :D

Tja dat ik niet zeker wist waar de lont zat is niet heel raar... ik heb ze nog niet in huis ;)...

Ben zeker geen vuurwerk noob , maar begin nu pas met illigaal spul importeren ;)

nitraat4life

Registered User
bjorn1989 zei:

Zinloze reactie??

@RumblerII

Ookal ben je een vuurwerknoob , iedereen meot het ergens leren;) ik heb ze ook nooit gehad alleen van veel lezen enz. leer je ook veel , iedereen begint ergens dus gewoon lekker je vragen stellen en je nergens voor schamen;)

/n4l

RumblerII

Registered User
nitraat4life zei:
Zinloze reactie??

@RumblerII

Ookal ben je een vuurwerknoob , iedereen meot het ergens leren;) ik heb ze ook nooit gehad alleen van veel lezen enz. leer je ook veel , iedereen begint ergens dus gewoon lekker je vragen stellen en je nergens voor schamen;)

/n4l

Doe ik ook niet.....
maar ben echt geen vuurwerk noob :p

trixx

Registered User
Saminem zei:
10 in een pakje ja, en de normale prijs is volgens mij zo'n 17,50 per pakje.

17,50 is goed duur al vraag je het mij!
Het verschilt natuurlijk per handelaar wat die ervoor vraagt, maar bij iedereen is het anders. De één betaald gewoon 10 euro voor een doosje supervlinders, en dan ander weer 12, en de ander weer 15.. En ga zo maar door! Maar over het algemeen, ligt de prijs voor een doosje supervlinders tussen de 10 en 20 euro!!

Saminem

Registered User
trixx zei:
17,50 is goed duur al vraag je het mij!
Het verschilt natuurlijk per handelaar wat die ervoor vraagt, maar bij iedereen is het anders. De één betaald gewoon 10 euro voor een doosje supervlinders, en dan ander weer 12, en de ander weer 15.. En ga zo maar door! Maar over het algemeen, ligt de prijs voor een doosje supervlinders tussen de 10 en 20 euro!!
Jezus, voor 10 euro? Hóe goedkoop|:( Ik ken iemand die verkoopt voor 30 euro per pak, lol. Maar ik heb liever wat meer knallen die wat minder hard zijn. Zoals tt's ofzo, hard genoeg en niet zo duur.

Kabouter Boem

Registered User
Re: SuperVlinder : Userguide

RumblerII zei:
Heyz mensen,

Ik heb 3 dozen van 10 stuks SuperVlinders besteld na het bekijken van vele hele brute filmpjes op het inet. Maar ik vraag me een paar dingen af:

1) Waar zit de aansteeklont?
2) Waar is de "staart/tail" voor?

En misschien nog wat andere basis info zou gaaf zijn.....
Kan bijna niet wachten tot vuurwerk tijd :D

inderdaad ik las dat het met een gebroken astronaut er voor donderen wel zou lukken, ik vraag me alleen af hoelang je gemiddeld de tijd hebt om je om te draaien en weg te rennen

Zaliotuur

Registered User
Re: SuperVlinder : Userguide

Kabouter Boem zei:
inderdaad ik las dat het met een gebroken astronaut er voor donderen wel zou lukken, ik vraag me alleen af hoelang je gemiddeld de tijd hebt om je om te draaien en weg te rennen
De tijd die je hebt voordat je gebroken astronaut afgaat + tijd van het lontje van die supervlinder. Stel dat je een hele slechte lont aan die supervlinder hebt en hij gaat meteen af dan heb je nog steeds de vertraging van je astro.. Of vergis ik me nou? :w

gantpoplin

Registered User
nee je hebt gelijk, het is geen doen om bijv 100 vlinders allemaal met gebroken astro's aan te steken. Daarom als je ziet dat er een goede lont aan zit gewoon op de grond leggen en met gestrekte arm aansteken dan komt het allemaal goed!

De vertraging van de bruine vlinders vnid ik echt prachtig, minstens 8 sec bij mij!
:w

3307

Registered User
Zo he. Zojuist een paar afgestoken.
In tegenstelling tot andere krijg ik die dingen wel met alle gemak aan. Gewoon een sigaret of aansteeklontje gebruiken en hij is aan voordat je er erg in heb.
Mooie vetraging en een heerlijke knal met flink wat druk.

Leuke dingen zijn het.

Bovenaan