Super Vlinders

hc-freak

Registered User
Die bruine vlinders kan ik ook krijgen 10 voor 20 euro,maar zou graag willen weten of de knal harder is dan de andere giga vlinders (met andere kleuren)

remio

Registered User
hc-freak zei:
Die bruine vlinders kan ik ook krijgen 10 voor 20 euro,maar zou graag willen weten of de knal harder is dan de andere giga vlinders (met andere kleuren)

denk dat je supers bedoelt.... knal is iets anders meningen verschillen hierover.

gegroet

Festina

Registered User
Sateetje zei:
Waar komen de Giga-vlinders vandaan (met name de Crepe)? Lijkt mij dat die uit Spanje komen...

Zijn deze ergens te koop met KvK? Volgens mij niet... maar ben toch wel eens benieuwd waar ze gemaakt worden.

Made in China :D

Festina

Registered User
PeterVuurwerk zei:
Dat is de fout die in de gebruiksaanwijzing zit.
het moet zijn: Op de grond leggen ...
maar er staat dus op: Op de leggen

je kan dus de supervlinders (3 kleuren) hieraan herkennen, elk jaar verschijnen ze weer met deze fout

Hm volgens mij is het anders het is belgisch en dan bebdoelen ze met Op de leggen op de grond leggen die belgen praten beetje anders als wij dus hun taal is soms vergeleken met die van ons beetje gaar :D maar wel grappig

Huge_Cohones

Registered User
Festina zei:
Hm volgens mij is het anders het is belgisch en dan bebdoelen ze met Op de leggen op de grond leggen die belgen praten beetje anders als wij dus hun taal is soms vergeleken met die van ons beetje gaar :D maar wel grappig

Hahaha.

Zo'n beetje al het vuurwerk wordt in China gemaakt en wordt dan geexporteerd naar Belgie. Zelfs alle Spaanse producten van Alpeco en vuurwerk van het Poolse Jorge komt allemaal daar vandaan.
En nee, "op de leggen" is geen Bels maar gewoon weer een domme typfout van een Chinees. :+

GR, Huge

gantpoplin

Registered User
Je foto moet op internet staan, jij linkt de foto vanaf je pc, maar dat kan dus niet! Upload je foto even ergens en link en post dan de link vanaf die site
zoals jij het doet kun je blijvenposten, wij zullen nooit de foto's zien|:(

fireworkaddict

Registered User
gantpoplin zei:
Hmm Jawe...je bent volgens mij beetje vergeetachtig aan het worden;) de kleuren die heb gehad zijn:
groen
wit
paars
geel
oranje
rood
Rose
Blauw

Elk jaar een andere kleur is volgens mij onzin want heb ook weleens witte dozen en rode in hetzelfde jaar gehad. Ze komen uit China word er gezegd, dat lijkt me ook best logisch, maar worden ze hier in Rotterdam de haven in gesmokkeld, want ik vraag me af voor wie ze dan geproduceerd worden als ze in Nederland verboden zijn in België, DUitsland...enz.. kan iemand hier meer over zeggen. Want het is economisch onjuist dat ze die dingen produceren voor handelaren:S... Dat is zwarte handel en daar is geen één fabriek bji gebaat... als dit aan het licht komt.. |:(

Inderdaad, dit zijn volgens mij allle kleuren doosjes. Alleen ik heb ze ook al in een witte doos gezien, met varianten van 20 en 25 stuks! Verder precies dezelfde 'op de leggen' tekst. Ik zag laatst wel een foto van supervlinders die een ander kleurtje hadden. De vlinders zelf waren bijv. licht(zacht)groen, zachtgeel, en zachtrood...Heeft iemand die al eens kunnen testen?
Ik zag de foto volgens mij ergens op t forum staan, kan hem zo snel niet meer vinden.

En de kartonkleurige supervlinders zijn wat zwaarder idd (ong. 100gr.) En hadden naar mijn mening een iets doffere knal, en net iets meer drukverplaatsing. (Deze zaten per 10 in een witte doos)

gr. Fireworkaddict

Laatst bewerkt door een moderator:

jawe

Registered User
De vlinders met groen en rood had ik toevallig gisteren gehoord maar vind ze tegen vallen,als we gaan vergelijken iets harder dan een goeie nitraat maar ieder ervaart dat anders natuurlijk.

2Tall

Registered User
Hier heb ik er momenteel een paar van . Nooit eerder gezien , maar wel een ERG HARDE knal .
Harder dan andere Grote/Giga chineze vlinders die ik in de afgelopen jaren heb gehad .

Edit :
Hier een paar foto's van tijdens de knal (ca. 20 meter afstand).

Vrij grote flits vond ik zelf .. als je nagaat dat ik er zo'n 20 meter vanaf stond ..

Laatst bewerkt:

2Tall

Registered User
Ik heb het kruit uit 1 van de bovenstaande vlinders gewogen (0,1 gr. weegschaal)
en dit was 12 gram ! donkere flash . (kclo4 / german dark ?? ) niet de ''goedkopere''
chineze flash dus .. dit verklaard waarom ze zo hard gaan lijkt me ...

Laatst bewerkt:

fireworkaddict

Registered User
Die versie van de supervlinder heb ik nog niet gezien. Zou je eventueel een foto van de doos kunnen plaatsen. Staat hier ook weer een rare typ/spelfout op het etiket (als die aanwezig is)?!

gr. Fireworkaddict

Bovenaan