Super Vlinders

NLsandman

Registered User
dat papiertje en dat touwtje zitten er niet voor niets op.
1 vonk van de lont die naar binnen gaat en zeg maar dag met je handje.
(teminste dat is mijn theorie)

Dat is bij deze vlinders voor de sier gedaan zodat ze op vlinders lijken, papier er af en je hebt een hele dikke nitraat(win)
Er zit een best stuk beton waar de lont eerst door heen moet.

gelukkig zijn het geen trueno's, dan wordt het echt gevaarlijk als je het papier weg scheurt(yes)

arsenal4ever

Registered User
Had gister voor het eerst ook Super Vlinders in een zwarte verpakking.

zaten er 10 in en had geen 1 weigeraar. ik moet wel nogmaals me complimenten geven aan deze Super Vlinders. want ze knallen toch wel lekker zeg!!. had er gister ook 1ntje in een tunnel neergelegd ook dat knalt nog beter natuurlijk,

Had er verder ook nog 1 in een kraakpand gegooid waar een badkuip stond, de brokstukken van de badkuip vlogen er wel af. niet alles maar wel iets.

Zeker aan topper!

Furrier

Registered User
Zeker tevreden over deze vlinders, stond wel raar te kijken dat er een auto alarm afging op 15 meter afstand.
Heb er maar 1 gehad die te vroeg afging, maar dat kwam volgens mij omdat er kruit van een ander stuk vuurwerk overheen zat.

stoofpeer

Registered User
Ik had dit jaar ook de Big Spanish Crackers.
De knal vond ik geweldig en het lont vond ik ook van goede kwaliteit.
Maar even iets anders, bij 2 van mijn BSC's kwamen er stukken beton van afgevlogen. Bij een kwam er een stuk op een auto terrecht, de andere kwam op de pet van een maat van mij die stond te filmen. Hij mag blij zijn dat hij een pet op had. Maar bij de rest van de BSC's ging het gewoon goed, weet iemand waar dat aan kan liggen dat er bij de een wel beton afkomt en de andere niet?

Mvg Stoofpeer

P

poziloc

Guest
dat komt bij beide vlinders los...pokken dingen moeten ze verbieden of veranderen

nickskuhh-hmd

Registered User
Eergisteren (vorig jaar) heel wat doosjes van de nieuwe BigSpanishCrackers erdoorheen gejaagt.
Wat klappen die dingen hard zeg, maar dat beton is af en toe niet normaal echt gevaarlijk.
Lijkt wel een boeket van beton.
1 stuk tegen me borst aan gehad daar is het helemaal blauw, en 1 stuk van een nitraat tegen mijn been.
Maar toch heel goeie knallen ik hoop dat ik ze dit jaar weer kan aankomen.

Thundah

Registered User
Ben het eens met Poziloc. Sorry, het is wat plat, maar ik vind het klotedingen. De eindstop wordt vaak een onbestuurbaar projectiel dat in een willekeurige richting wordt weggeschoten. De knal is best leuk, maar er zit een groot nadeel aan, en dat is voor mij eigenlijk een te groot nadeel. Verander het of haal ze van de markt.

arsenal4ever

Registered User
Ja, ik kan me wel vinden in zijn mening.

Alleen het zijn toch kwa knalvuurwerk 1 van de beste knallers als ik het mis heb corrigeer me dan maar.

Detonator

Registered User
Eergisteren (vorig jaar) heel wat doosjes van de nieuwe BigSpanishCrackers erdoorheen gejaagt.
Wat klappen die dingen hard zeg, maar dat beton is af en toe niet normaal echt gevaarlijk.
Lijkt wel een boeket van beton.
1 stuk tegen me borst aan gehad daar is het helemaal blauw, en 1 stuk van een nitraat tegen mijn been.
Maar toch heel goeie knallen ik hoop dat ik ze dit jaar weer kan aankomen.
Hoe dichtbij stond je? Ik gooide ze zo verweg als ik maar kon gooien op een open ruimte, geen last van het wegschietend beton gehad. Het waren weer heerlijke klappen (bigg)

arsenal4ever

Registered User
Ja, ik moet zeggen ik had zelf ook helemaal geen last van beton wat wegschoot. wel moet ik wat grappigs vertellen.

Ik ging even later naar vrienden toe, die hadden ook een Super vlinder afgestoken en er vloog dus wel Beton van af en dat Beton raakte zo,n Jongen z,n been helemaal blauw.. Hehe..

Maar zijn dit nou de beste knallers op de markt??

Freddy

Registered User
Naar mijn weten de gevaarlijkste vlinders op 't moment. Heb deze dikke jongens ook mogen afsteken..schrok gewoon van de enorme dreun!! Heb 1 vlinder op een pallet gelegd, gevolg: gat in pallet (euro), 2e vlinder op multiplex 18 mm gelegd, gevolg: gat in multiplex. 3e vlinder op straat neergelegd met de kont de goede kant op...door de harde wind draaide deze na ontsteking richting het raam van de buren, gevolg: gat in het raam!!!!(eek) (frown)gelukkig was het dubbelglas en is alleen 1 laag glas gesneuveld en was het dubbele glas nog intact. wat een pestbeton is dat zeg!!
maar goed de dreun mag er wezen(win)

Laatst bewerkt:

_Mark_

Registered User
Echt wel, maar zijn dit nu eigelijk de sterkste knallers op de markt of niet??

want ik ben erg benieuwd voor dat ik weer ga halen van de zomer wat nou werkelijk de harste knallen zijn op de markt.

fireworkaddict

Registered User
De supervlinders zijn ook niet legaal verkrijgbaar. De hardste knallers zijn denk ik de Italiaanse / Napolitaanse bommen, net hoe je ze wilt noemen. Maar die zijn eigenlijk net iets té.
Ga dan voor de Dragon Boom (ook Italiaans en voor zover ik weet ook niet legaal verkrijgbaar), deze geven eerst een klein fonteintje en daarna een enorme dreun met heel veel druk.
Grote voordeel van het meeste Italiaanse knalspul vind ik dat ze daar met plastic dopjes werken, in plaats van beton/klei.
Deze plastic dopjes schieten niet gevaarlijk weg.

Dit jaar een stuk minder last gehad van beton, ben 1 keer geraakt op me been. En verder door betonstukjes uit de Chainthunders.

Gr, Fireworkaddict

astronaut-pira

Registered User
hier nog 2 foto's:

gekleurde visco supers
photo0093aw2.jpg

timefuse supers
photo0091qx0.jpg

NLsandman

Registered User
Van mij mogen die dingen wel van de markt gehaald worden.
het zijn hele mooie wrede knallers mits goed gebruikt en niet door de jeugd om dingen op te blazen.
Ik had ze zelf niet maar heb wel het beton mogen voelen tegen mijn been, gelukkig was het op zo'n 10 meter afstand maar je voelt het wel.

Bovenaan