Super Vlinders

RefleX

Registered User
is niks nieuws hoor dat bij de bruine vlinders uit de witte doos per 10, de beton stukken om je oren vliegen!... is denk ik al een keer of 100 vermeld in dit topic.

Inderdaad ik krijg 't ook elke keer te horen, alleen zelf heb ik vorig jaar ook 2 slof van deze dingen afgestoken en nooit wat van 't beton gemerkt. Dit jaar ongeveer weer 5 stuks afgestoken en er mankeert nog steeds niks aan :O.

- RefleX

ramontje

Registered User
Geen last van ronvliegende beton stukken ? moet je es een garagebox opzoeken nu het nog stil is en dan 1 afsteken en moet je dan es horen nadat ie is afgegaan overal hoor je stukken tegen aanvliegen en neer komen (win)

DarkTyphoon

Registered User
Quote:
Originally Posted by vonk
is niks nieuws hoor dat bij de BRUINE VLINDERS uit de witte doos per 10, de beton stukken om je oren vliegen!...

Beter lezen Vanquish :)

fireworkaddict

Registered User
Bij alle supervlinder die hier te verkrijgen zijn, zit een stop in van beton of klei, deze wordt vaak met een enorme kracht weggeschoten bij de ontploffing van de vlinder. De en keer als 1 ronde stop, de andere knalt die uit elkaar in allemaal kleinere stukjes.
Ook in de 'op leggen' vlinders zit deze stop, en bestaat er dus de kans dat jij zelf of één van de omstanders geraakt wordt. Let hier dus aub een beetje mee op!.

Gr. Fireworkaddict

Luchtwolf

Registered User
Bij alle supervlinder die hier te verkrijgen zijn, zit een stop in van beton of klei, deze wordt vaak met een enorme kracht weggeschoten bij de ontploffing van de vlinder. De en keer als 1 ronde stop, de andere knalt die uit elkaar in allemaal kleinere stukjes.
Ook in de 'op leggen' vlinders zit deze stop, en bestaat er dus de kans dat jij zelf of één van de omstanders geraakt wordt. Let hier dus aub een beetje mee op!.

Gr. Fireworkaddict

Ik heb altijd een veiligheidsbril op om ongelukken te voorkomen, dit raad ik iedereen aan.
Het ziet er misschien een beetje raar uit om een veiligheidsbril op te hebben maar is altijd nog beter dan je ogen kwijt te raken.
Als je je ogen kwijt ben is het helemaal een raar gezicht.(win)

Ik kreeg vorig jaar trouwens nog harde stukken beton tegen me aan van supervlinders en dat deed verrekte zeer, stel je eens voor dat je zo'n stuk in je oog krijgt, dan ben je gelijk blind aan 1 oog.

Laatst bewerkt:

ramontje

Registered User
Ik kreeg vorig jaar trouwens nog harde stukken beton tegen me aan van supervlinders en dat deed verrekte zeer, stel je eens voor dat je zo'n stuk in je oog krijgt, dan ben je gelijk blind aan 1 oog.

Nee hoor dat ben je dan niet je kan ook geluk hebben.
We hebben 3 jaar geleden met een vriend van me op de eerste hulp gezeten, tijdens de jaar wisseling.
Het was ook wel een domme actie wat ie deed hij weigerde en raapte em op en toen ie em weggooide knalde die.
Terwijl iedereen zei dat ie moest laten liggen, het is nu dus zo hij ziet nu 80% met zijn linkeroog, omdat er dus inderdaad een stuk beton in was gekomen.
En hij had vrij veel brandwonden in het gezicht ook denk dat der misschien 50 cm tussen hem en de vlinder zat (con).
Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit soort vuurwerk oprapen als het niet afgaat.
Wij zijn wel van die mensen die om 4 uur snachts alles opruimen zodat kinderen nix kunnen pakken wat niet is af gegaan.
Stel je voor (eek)

Laatst bewerkt door een moderator:

Luchtwolf

Registered User
Wel lullig voor die vriend zeg.
Hij mag inderdaad van geluk spreken dat ie niet blind is aan 1 oog, daarom raad ik ook altijd aan om een veiligheidsbril op te zetten, maar dat moet ieder voor zich weten natuurlijk.

DarkTyphoon

Registered User
Ik heb slechte ervaringen met die Timefuse supervlinder.
Als ze afgingen vloog het beton in het rond.
Tegen mijn been aan gehad. Volgende ochtend blauwe plek.

Ik heb ook zo'n veiligheidsbril.
Ben blij dat ik hem heb gekocht (win)

Jeff

Registered User
Nee, er zijn ook genoeg mensen die last hebben van rondvliegend beton bij de BSC. Maar ik denk dat wanneer er genoeg afstand wordt genomen, je totaal geen last hebt van rondvliegend beton.

Teletubbie

Registered User
Al moet ik zeggen, dat ik de Bsc alleen nog heb afgestoken op gras. Gister hoorde ik wel ee knalletje tegen de boom aan, misschien was dat een stuk beton. Maar als je gewoon veilig afsteekt en afstand neemt kan er niks gebeuren, het blijft pracht vuurwerk!

Detonator

Registered User
Afstand is een breed begrip ... Voor die super vlinders zou ik toch het liefst enkele tientallen meters vanaf huizen nemen tenzei je hem rechtop zet...

Edit: Ik heb wel degelijk meerdere keren seconden later opeens een regen gekregen van stukjes beton en die lagen in een straal van tien meter (bij het rechtop zetten).

Laatst bewerkt:

12rob

Registered User
Een nadeel van de BSC vlinders is dat de lont soms iets te ver verstopt is. Ik peuter het papiertje aan de bovenkant (bij het touwtje) los om er dan beter zicht op te krijgen.

Ik heb nog een doosje BSC's afgestoken in een gesloten ruimte op het werk. Kon geen beton resten vinden, dus in dat opzicht is de BSC ook beter dan de timefuse.

--sjon beton--

Registered User
dat papiertje en dat touwtje zitten er niet voor niets op.
1 vonk van de lont die naar binnen gaat en zeg maar dag met je handje.
(teminste dat is mijn theorie)

sanane61

Registered User
eh jongens ik ben beetje in de war geraakt
ik dacht deze giga vlinders waren
maar als dit geen giga is wat is dan giga wel?

supervlinder_timefuse_2005.jpg

Bovenaan