Super Vlinders

12rob

Registered User
Ben het eens met Poziloc. Sorry, het is wat plat, maar ik vind het klotedingen. De eindstop wordt vaak een onbestuurbaar projectiel dat in een willekeurige richting wordt weggeschoten. De knal is best leuk, maar er zit een groot nadeel aan, en dat is voor mij eigenlijk een te groot nadeel. Verander het of haal ze van de markt.

Ik heb in een gesloten ruimte, na het afsteken van 1 slof, niets gevonden. Tijdens de jaarwisseling ook geen problemen ondervonden. Afstand +/- 10 meter. In de buurt van onze afsteekplaats ook geen betonresten kunnen vinden; ook 1 januari tijdens het vegen niet...

Mochten de 'beton vlieg posts' toch waar zijn, dan mogen ze't wat mij betreft zo snel mogelijk veranderen.

PS: Van de markt halen? Dat is gemakkelijker te realiseren in een legale markt i.p.v. een illegale markt.

NLsandman

Registered User
PS: Van de markt halen? Dat is gemakkelijker te realiseren in een legale markt i.p.v. een illegale markt.

nee hoor, time fused versie is ook van de markt gehaald cq verbeterd dus er wordt ook wel door de illegale importeur(no-name) naar de klachten geluisterd.

Minimized

Registered User
duidelijk last van gehad zowel bij de timefuse als de visco uitvoering(con)

Volgens mij (wat ik dus opmaak uit reacties op de verschillende fora en eigen ervaringen) is dat er veel last van beton is bij de time-fuse supervlinders en bij de BSC (ik heb alleen wel het idee dat dit alleen het geval is bij degene die zijn verpakt per 5 en dus NIET degene uit de zwarte doos).

Ik heb zelf dit jaar de:
- BSC (die per 5 zijn verpakt) gehad.. Hierbij gingen wij ook testen hoe het met het beton zat. Er bleek dus dat voornamelijk bij de staart er erg veel beton wegknalde bij de detonatie.
- Op de leggen supervlinders gehad, hierbij weinig problemen met rondvliegend beton
- Time-fuse supervlinders gehad, veel rondvliegend beton (dacht ook voornamelijk aan de achterkant, ivm de stop)
- Witte doos visco lont (10 stuks per doos) gehad, hierbij weinig last van beton.

Ik vond duidelijk de BSC verpakt per 5 erg gevaarlijk qua rondvliegend beton, verder knalden ze wel goed. Ik heb zelf de BSC uit de zwarte doos niet gehad, maar heb van niemand gehoord die ze wel hadden (die ik persoonlijk ken) dat ze last hadden van rondvliegend beton

Hoop dat jullie wat ermee kunnen en als er dingen niet helemaal kloppen die ik hier zeg, meld dit dan even aub

Mvg

Laatst bewerkt:

! martijn !

Registered User
Volgens mij (wat ik dus opmaak uit reacties op de verschillende fora en eigen ervaringen) is dat er veel last van beton is bij de time-fuse supervlinders en bij de BSC (ik heb alleen wel het idee dat dit alleen het geval is bij degene die zijn verpakt per 5 en dus NIET degene uit de zwarte doos).

Ik heb zelf dit jaar de:
- BSC (die per 5 zijn verpakt) gehad.. Hierbij gingen wij ook testen hoe het met het beton zat. Er bleek dus dat voornamelijk bij de staart er erg veel beton wegknalde bij de detonatie.
- Op de leggen supervlinders gehad, hierbij weinig problemen met rondvliegend beton
- Time-fuse supervlinders gehad, veel rondvliegend beton (dacht ook voornamelijk aan de achterkant, ivm de stop)
- Witte doos visco lont (10 stuks per doos) gehad, hierbij weinig last van beton.

Ik vond duidelijk de BSC verpakt per 5 erg gevaarlijk qua rondvliegend beton, verder knalden ze wel goed. Ik heb zelf de BSC uit de zwarte doos niet gehad, maar heb van niemand gehoord die ze wel hadden (die ik persoonlijk ken) dat ze last hadden van rondvliegend beton

Hoop dat jullie wat ermee kunnen en als er dingen niet helemaal kloppen die ik hier zeg, meld dit dan even aub

Mvg

Ik heb ze dus wel gehad de BSC in zwarte doos en heb beton net boven me oog aan gekregen en op me scheenbeen en op mijn kont (eek) en had er daarom ook een heletijd last van gehad, als je geraakt word door beton is mijn ervaring dat je al snel een bloeduitstorting oploopt.
dus dat wat jij zegt over de BSC in zwarte doos is niet helemaal waar.(roll)

Minimized

Registered User
Ik heb ze dus wel gehad de BSC in zwarte doos en heb beton net boven me oog aan gekregen en op me scheenbeen en op mijn kont (eek) en had er daarom ook een heletijd last van gehad, als je geraakt word door beton is mijn ervaring dat je al snel een bloeduitstorting oploopt.
dus dat wat jij zegt over de BSC in zwarte doos is niet helemaal waar.(roll)

Ik heb ook al op fora gelezen dat er veel beton van de supervlinders witte doos (visco, verpakt per 10) weg wordt gevuurd, hier heb ik zelf echter geen last van gehad. Maarja het ligt natuurlijk ook aan de omgeving waar je het afsteekt. Als jij 'aan' de goede kant staat (dus waar geen beton afvliegt) en je in een vrij ruime omgeving afsteekt zal je weinig last hebben van rondvliegend beton, immers de kans dat jijzelf, iemand anders of een 'product' raakt is veel kleiner.
Over het algemeen zit in deze supervlinders natuurlijk aardig wat beton verwerkt en zal je bij elk van deze stukken vuurwerk last kunnen hebben van rondvliegend beton

@! martijn ! Bedankt!

Pyrofreak456

Registered User
Ik heb zelf deze O&N de BSC (zwarte doos) en Kartonkleurige visco supers verpakt per 10 stuks in witte doos gehad.

Bij alle supervlinders scheur ik zo-ie-zo de staarten eraf en zet ze rechtop neer.

Bij de BSC's (50 stuks) had ik helemaal geen last van beton.

De Kartonkleurige visco supers daarentegen waren een drama.
Zelfs wanneer ze rechtop stonden schoot het beton in het rond.
Deze gingen bij lange na niet zo hard als de BSC's dus onderschatte ik de druk en waagde het om er eentje zo weg te gooien.
Dit resulteerde in een brok beton van 2cm dik dat op het been van het broertje van m'n vriendin schoot, die toevallig stond te kijken en wat een blauwe plek van een 10cm doorsnee veroorzaakte.

Daarbij was het lont van deze vlinders van slechte kwaliteit.
Bij het minste of geringste ging het uit of haperde het (bleef gloeien).

Van de 4 doosjes die ik van deze vlinders had heb ik er 1,5 los opgeknald.
Van de overige 25 heb ik maar met stukken visco lont een soort van geimproviseerde visgraten gemaakt.

10 van deze vlinders bevestigd aan een meter viscolont met schildertape en een BSC als eindbom.

Daarna opgehangen aan een voetbal goal hier in de buurt.
Dit werkte verbazend goed en zo had ik toch nog enigzins plezier van deze vlinders :cool:.

Deze laat ik voortaan lekker liggen, ze zijn het geld niet waard.
De BSC's in zwarte doos zijn wel van zeer goede kwaliteit.
Goede harde dreun, goed lont en geen last van beton.
Aanraders!

--sjon beton--

Registered User
nogmaals achter in de BSC zit klei.
vooraan bij de lont zit wel beton.
en wij hadden WEL last van juist het klei.
terwijl we ze gewoon neer hadden gezet met de staart eraf

Pyrofreak456

Registered User
Hieronder een foto van een BSC uit zwarte doos (rechts) en een Kartonkleurige visco supervlinders (links) die per 10 stuks in een witte doos verpakt zijn.

De linkse zijn bagger, de rechtse zijn aanraders.

Op de foto is duidelijk het verschil in grote en dikte tussen de twee vlinders te zien.
bscvsvisco.jpg

Laatst bewerkt:

bandidking

Registered User
ze zeggen dat er beton in de super vlinders zit maar volgens mij is dat ook zo want een kameraad uit mijn klas had er ook wat en toen vloog er iets heel hard tegen mijn rug aan en dat deet ***** zeer

vonk

FPM Moderator
Medewerker
ze zeggen dat er beton in de super vlinders zit maar volgens mij is dat ook zo want een kameraad uit mijn klas had er ook wat en toen vloog er iets heel hard tegen mijn rug aan en dat deet ***** zeer

klopt, er zit beton in.
dit is ook al meerdere malen gemeld.

Detonator

Registered User
Klinkt een beetje alsof er te weinig afstand is gehouden... Ja of zet hem rechtop...

Petrvuurwerk

Registered User
Zijn nergens in belgie legaal te koop, zul je toch echt de handelaren op moeten zoeken. Daarbij is handelen op het forum niet toegestaan.. :blink1:

rangedqure

Registered User
ohja is het iemand ook op gevallen dat de doosjes van de bsc geribbelt zijn?

Ik moet trouwens binnenkort met wat mensen om de tafel , omdat ik met een vriend eentje afstak en zijn pa erover heen reed en toen bang alle airbags eruit

Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan