Stop de Cobra

Moontan

Moderator
Medewerker
Stop de Cobra

Cobra is de naam voor een bekende serie illegale en zware vuurwerkbommen die vreselijk letsel en amputaties veroorzaken. Dit stuk levensgevaarlijk illegaal vuurwerk wordt door criminelen uit diverse landen geïmporteerd en in Nederland verhandeld. Intussen is er een Cobra 8. Deze illegale “vuurwerkbom” bevat 100 gram flashkruit en heeft de kracht van een handgranaat. Het gevaarlijke vuurwerk wordt gemaakt door Elio Di Blasio Fireworks in Italie. Dit gevaarlijke explosief dient geen enkel doel.

Probeer Di Blasio ervan te overtuigen de productie te stoppen en stuur een mail naar dbfireworks@gmail.com.

Cobra-8.png

Initiatief van :

http://www.freakpyromaniacs.com/for.../50212-stichting-behoud-vuurwerktraditie.html

DioR

Registered User
Eindelijk word er door hun opgestaan! Ik ben ook anti cobra! Dit heeft niets meer met vuurwerk te maken!

magnolia

Registered User
goeie actie wat ook goed is, is dat er wat wordt verteld over de oorsprong van de cobra .
maar ja wat voor inhoud moet mijn mailtje hebben dan !?

Reverser

Registered User
Er zijn meer nep cobra's op de markt dan echte. Dit is volgens mij dweilen met de kraan open. Maar je kunt het natuurlijk proberen.

joszie

Zilveren Member
altijd goed om met een initiatief te komen maar in principe is het dan wel zo handig om een standaard tekst op te stellen waarin je aangeeft wat je wilt. Dan kan iedereen dezelfde informatie sturen en komt het wat beter (duidelijker) over.

helemaal zou goed zijn als je die tekst zowel in het Engels als Italiaans zou maken.

painkiller

Registered User
Leuk bedacht maar dit heeft natuurlijk geen enkele zin.
Hier is gewoon grof geld mee gemoeid en dat laten ze echt niet liggen vanwege een paar mailtjes.
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat dbe alleen een Gmail adres heeft.

Richardus

Registered User
Er zijn onderhand meer nep Cobra's dan echte hoor. Poolse én Chinese namaak, dus dit heeft nauwelijks zin. Daarbij zijn er veel veel zwaardere knallers die vanuit het Oostblok de markt op worden geknald, die veel onbetrouwbaarder geproduceerd zijn dan de Cobra 6 van Di Blasio Elio (de dunne visco van 2g, 7 en 8, en release van die laatste twee, ben ik ook niet over te spreken, puur winstbejag). Maar al dat zwart geproduceerde spul in Polen en Tsjechië, dáár zouden ze wat aan moeten doen!

edit: komt natuurlijk ook nog zwaarder spul uit Italië, dikke Cipolla's tot een kilo sas, maar het gros van het zwaardere onbetrouwbare spul is Oostblok.

Laatst bewerkt:

Yvez

Registered User
Leuk bedacht maar dit heeft natuurlijk geen enkele zin.
Hier is gewoon grof geld mee gemoeid en dat laten ze echt niet liggen vanwege een paar mailtjes.
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat dbe alleen een Gmail adres heeft.

Idd er gaat inmiddels grof geld in om. Belanghebbende gaan dit echt niet zo maar op geven. Helaas. Als al die halve tamme rand debielen nu is stoppen met slopen...gaat hem ook niet worden. Lastige kwestie.

GMP82

Zilveren Member
Je kunt er kritiek op hebben, dat het geen zin heeft, etc. Maar het is een begin! En beter dan niks doen.

Yvez

Registered User
Ik ben eerder benieuwd of de extreem zware straffen nu iets uit gaan uit richten. Zijn ze ook al 3 jaar mee bezig is het niet.

Moontan

Moderator
Medewerker
Deze actie zal uiteraard niets uithalen. Maar ik vind het wel een goede zaak dat er een statement wordt gemaakt. Dat wij als echte vuurwerkliefhebbers tegen de Cobra zijn, een bom, wat eigenlijk helemaal niets meer met vuurwerk te maken heeft.

DioR

Registered User
Vind het toch wel vreemd dat niemand er vertrouwen in heeft. De cobra heeft zijn naam gemaakt bij de jongeren alszijnde harde knaller. Tevens duikt de naam Cobra altijd wel op in de media. Als wij het voor elkaar krijgen om de cobra te doen stoppen, waarom dan niet verder proberen richting de delova rana? Je moet ergens beginnen en ben van mening dat als wij alleen maar kritiek kunnen geven op het initiatief, er binnen enkele jaren door dit soort spul toch wel een verbod komt. Waarom niet gewoon steunen en wij als hobbyisten een front vormen tegen het illegale spul.

michel0911

Registered User
Je kunt er kritiek op hebben, dat het geen zin heeft, etc. Maar het is een begin! En beter dan niks doen.

Maar als het geen zin heeft waarom zou je dan iets ertegen proberen te doen?

Inderdaad een kansloze actie, die rotdingen zullen er altijd blijven, probleem is dat ze helemaal het land niet moeten inkomen, en voor een meerendeel is het "hoe harder hoe beter"...
Want zeg nou zelf, toen wij klein waren wilde we toch maar wat graag de strijkers hebben toch?

Als nederland nou gewoon meegaat met de belgische voorschriften, misschien nog wel iets minder dan dat bv 1.5 gr sas, ben je al een hoop slopers kwijt denk ik....

Helemaal uitbannen doe je het toch niet, dat is met alles zo.

Dennis010

Registered User
Nederlandse handelaren zijn de grootste opdrachtgever bij di blasio. Het gaat hier om georganiseerde misdaad waar miljoenen in verdient worden. Di Blasio zit er echt niet mee dat ze 200 mailtjes krijgen van de echte liefhebbers uit ons landje :hehe!:

Criminelen zitten er niet mee dat consumenten vuurwerk verboden wordt hoor, die zien alleen maar een grotere markt ontstaan.

RedBaron

Registered User
Helaas ik ben het met de meeste eens hierzo. Het is bij voorbaat helaas al een kansloze actie. Ook een beetje naïef van degene die dit organiseren. Het is net alsof je tegen een drugsbaas uit Colombia gaat zegge, stop met het produceren van cocaïne. Dat gaat ie ook echt niet doen hahaha!

Naast Nederland zijn er ook andere markten voor Di Blasio. Wellicht niet zo groot, Maar voor die paar mailtjes gaan ze echt niet stoppen. Ze zullen er eerder om lachen vrees ik. Wat wellicht wel zou kunnen werken is als er op overheidsniveau gehandeld zou worden en dat van uit de (Onder druk van Nederland) Italiaanse overheid deze knallers verboden zou worden. Maar ook dat zie ik helaas niet gebeuren.

Ook al mocht de Cobra van de markt verdwijnen. Dan komt er weer een andere knaller voor in de plaats. Voor sommige is de Cobra al niet hard genoeg meer en hier en daar zie je al zwaardere knallers op de markt.

Yvez

Registered User
Di blasio is maar een onderdeel van het geheel natuurlijk. Toch vraag ik me wel is af of de gasten die gepakt worden en een paar jaar moeten zitten er beter uit komen. Vaak pakt justitie al je verdiende geld af en vreet je 2 jaar spinnenkoppen op brood. 2 jaar zitten met een half miljoen bij wijze van spreken in het vooruitzicht...ik snap de verleiding wel.

genius

Registered User
Ik denk dat je beter kan beginnen in de oostbloklanden. Bijvoorbeeld Polen moet zich toch ook houden aan de richtlijnen die de EU stelt of hebben ze daar vrijstelling voor tot 2017? Die marktjes zoals in Polen, daar moet het spul verdwijnen en er moet gekeken worden welke importeurs/handelaren het spul daar verspreiden.

Ik denk dat er in die hoek meer te behalen valt dan bij 1 Italiaanse fabrikant.

Attenoje

Registered User
Als nederland zich conformeert aan het europese vuurwerkbeleid dan word de illegale handel al flink minder.

De overheid kan dan alle aandacht geven aan de cobras.

blackpowder

Registered User
de cobra is een veilig stuk vuurwerk als je er normaal mee om gaat .
Ik zelf zet hem neer en neem voldoende afstand . Er zijn ook mensen die hem gooien waardoor en gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
De cobra knalt hard maar dat hoeft niet gelijk te zeggen dat het gevaarlijk is . Er zit een lang genoeg lont aan om weg te komen.
En mensen die delen van hun lichaam er af blazen met een 'cobra' hebben de cobra niet gebruikt zoals het zou moeten.
Tja... weer iemand die voor een verbod wil zorgen...

boozebelly

Registered User
de cobra is een veilig stuk vuurwerk als je er normaal mee om gaat .
Ik zelf zet hem neer en neem voldoende afstand . Er zijn ook mensen die hem gooien waardoor en gevaarlijke situaties kunnen ontstaan.
De cobra knalt hard maar dat hoeft niet gelijk te zeggen dat het gevaarlijk is . Er zit een lang genoeg lont aan om weg te komen.
En mensen die delen van hun lichaam er af blazen met een 'cobra' hebben de cobra niet gebruikt zoals het zou moeten.

Als dit de gemiddelde gedachtegang is, dan komt dat verbod er wel. Moedeloos wordt ik van dit soort dom gelul.

Bovenaan