Stop de Cobra

Tim2805

Registered User
Als dit de gemiddelde gedachtegang is, dan komt dat verbod er wel. Moedeloos wordt ik van dit soort dom gelul.

Is het gevaarlijk vuurwerk dan ?
Denk je dat de cobra opeens ontploft ? Mensen die door een cora bijvoorbeeld een hand zijn verloren hebben zelf iets niet goed gedaan.
Wel heel makkelijk de cobra de schuld geven!

stef

Member
Denk je dat de cobra opeens ontploft ? Mensen die door een cora bijvoorbeeld een hand zijn verloren hebben zelf iets niet goed gedaan.

Dit soort vuurwerk wordt niet eens door profbedrijven gebruikt.
Ik vind het dan ook een ondoordacht antwoord zoals jij reageerd.
Ik ben ook van mening dat de iligale knallers en alle andere knallers weg moeten uit onze traditie.
Ik heb mijn mail verzonden, dus weg met die pluris zooi!!!

Plum Bloom

Registered User

Er zijn door toedoen van die oerveilige Cobra van jou kinderen voor het leven verminkt.

Hierbij overigens de inhoud van mijn in kreupel Engels gestelde mail aan diblasio (niets doen is geen optie meer):

Please stop producing Cobra's for Dutch market. Cobra's are responsible for many wounded children and adults. Blind eyes and amputated fingers/hands. These things will eventually cause a total stop voor Dutch consumerfireworks. So please stop producing these criminal Cobra's. Thank you.

Plum Bloom
Droomland

Laatst bewerkt:

petertje23

Registered User
Het gaat niet alleen om het letsel, maar ook om de overlast!
De "normale" mensen ervaren overlast door harde knallen voor oud en nieuw. Dat komt niet door de Nederlandse rotjes!

Pyrohond

Registered User
Er zijn door toedoen van die oerveilige Cobra van jou kinderen voor het leven verminkt.

Hierbij overigens de inhoud van mijn in kreupel Engels gestelde mail aan diblasio (niets doen is geen optie meer):

Please stop producing Cobra's for Dutch market. Cobra's are responsible for many wounded children and adults. Blind eyes and amputated fingers/hands. These things will eventually cause a total stop voor Dutch consumerfireworks. So please stop producing these criminal Cobra's. Thank you.

Plum Bloom
Droomland

Dalijk krijg je de mafia nog achter je aan. :D

rob39

Registered User
Om te beginnen, een goed initiatief om eens een tegengeluid te laten horen.....

Mijn bescheiden mening: wordt het geen tijd dat de politiek op europees niveau maatregelen gaat nemen? in alle landen dezelfde eisen. Dat betekent zeg maar gemiddeld de norm die belgie hanteert, dus het oostblok en zwaar Italie eruit en bij ons meer erin. Dan kan 90 % van de mensen legaal beter knalvuurwerk kopen en die 10 % is toch niet te redden. In een straat van 10 meter breed stond bij ons een lampekap shell's van enge formaten af te schieten, die mogen ze gelijk opnemen van mij. Waar ik vroeger stoer deed met een strijker bouwde mijn buurjongen bommen met 150 strijkers. De overtreffende trap zal door een kleine groep toch wel worden gezocht, maar ik denk dat het om de meerderheid gaat. Daarnaast ben ik van mening dat er op de scholen veel meer voorlichting moet worden gegeven door de onderwijzers, de wijkagent, bureau Halt oid. Niemand wil kinderen zonder handen en nu blijft de politiek stil, behalve de mensen die alleen maar willen verbieden.....

resumerend:
- europees beleid
- beter legaal knalwerk in nederland
- veel meer voorlichting hoe om te gaan met vuurwerk en blindgangers

Tim2805

Registered User
Het gaat niet alleen om het letsel, maar ook om de overlast!
De "normale" mensen ervaren overlast door harde knallen voor oud en nieuw. Dat komt niet door de Nederlandse rotjes!

Ja maar je houd 364 rekening met anderen dan mag je toch wel 1 keer even alleen met je zelf bezig zijn?

KoenL

Registered User
Ja maar je houd 364 rekening met anderen dan mag je toch wel 1 keer even alleen met je zelf bezig zijn?

Nee dus, dat je één dag legaal vuurwerk mag afsteken wil dat niet zeggen dat je dan alles met een lontje kan aansteken. Er zijn groepen die er schijt aan hebben, maar die groepen verzieken de vuurwerktraditie. Niet alleen op oudejaarsdag, maar ook in de periode daarvoor.

AWG

Registered User

364 dagen per jaar houdt ik rekening met anderen, op dag 365 dan
-leg ik er elk jaar 10 om
-pleeg 10 inbraken,
-verkracht 10 vrouwen,
-overval 10 winkels,
-druk bij 10 winkels op het brandalarm en gooi de brandkraan open.
-sla 10 mensen het ziekenhuis in,
-blaas 10 dingen op met kunstmestbommen,
-rij bij 10 tankstations weg zonder te betalen
-jat 10 fietsen
-scheld 10 mensen stijf.
waarom van alles 10?? nou is een mooi rond getal en het is immers MIJN dag.
https://www.youtube.com/watch?v=nHR3e8UvzNU
maar ik steek geen cobra,s af....

politie is wel eens bij me langsgeweest en toen ze vroegen van: meneer awg waarom doet u dit elk jaar toch allemaal??

MIJN DAG!!!

DJ-ArSoN

Registered User
Je kunt er kritiek op hebben, dat het geen zin heeft, etc. Maar het is een begin! En beter dan niks doen.
Ja precies. Als "Stichting Behoud Vuurwerktraditie" moet je zulke statements juist maken vind ik!
Dit is immers 1 van de grootste bedreigingen voor onze vuurwerktraditie in de huidige vorm.
Dat zo'n actie vervolgens nauwelijks effect zal hebben staat los van het feit dat dit een prima standpunt is en uitgedragen moet worden!
Hiermee geeft de achterban aan voor een veilig O&N te zijn en tegen die veel te zware knallers die vaker verkeerd dan juist gebruikt worden.

Het echte stoppen is vervolgens een taak voor de overheid, EU-breed zelfs. En ja, er zal altijd een zwarte markt overblijven zoals ook met drugs, wapens en andere duistere zooi, maar de verkrijgbaarheid op iedere straathoek is feitelijk toch te gek voor woorden en er mag in elk geval de schijn gewekt worden hier iets aan te doen.

boozebelly

Registered User

Ben wel met je eens dat er weinig verkeerd kan gaan mits je er goed mee omgaat, maar voor een groot deel van de samenleving knallen die dingen gewoon te hard. Het merendeel van de vuurwerkklachten gaat over te harde knallen en dan maakt het geen ene zak uit of je ze nou veilig afsteekt of niet. Lees de reacties in de media er maar op na. Als jij (en vele anderen) dat spul willen blijven knallen, moeten jullie ook niet zeuren als de vuurwerktraditie straks nog verder wordt ingeperkt. Mensen die zoals jij praten (Xtremerides-gedachtegoed) dragen juist enorm bij aan een vuurwerkverbod maar op de één of andere manier willen jullie dat totaal niet inzien.

Reverser

Registered User

Als die Cobra er niet was geweest had hij zijn hand nog gehad!

Sweet Laker

Registered User
Volgens mij zou het alleen al schelen als die harde knallers alleen maar van 29 (28) december tot en met 1 januari afgestoken zouden worden. Het liefst zie ik dat ook niet maar dan word de overlast nog beperkt tot vier dagen. Nu gaat het maar door en zoals iemand terecht aangeeft. De verkoop gaat toch wel door, hetzelfde is duidelijk zichtbaar bij drugshandel. Gaat teveel geld in om.

Het gaat mij wat dat betreft dan ook meer om een statement en hopelijk inzicht bij de gebruikers in hoe het op andere mensen overkomt. En hopelijk de langdurige overlast daarmee te beperken. Uiteindelijk zie ik wel hoe het loopt, kan het toch niet beïnvloeden verder, maar denk dat zowel de voorstanders als tegenstanders van die zware dreunen dit gewoon moeten kunnen benoemen.

cracker

Registered User
Niet alleen kansloze actie maar ben het ook helemaal niet met de actie eens. Niet vanwege het feit dat ik niets met cobra's heb maar omdat het een vorm van boter op het hoofd hebben, is. En ik ben al helemaal tegen een verbodscultuur. Het verbaast me nog al deze actie.
Vinden dat een vuurwerkverbod onzin is (vele mensen vinden dat vuurwerk gevaarlijk is en te hard knalt) of commentaar leveren op mensen die illegaal vuurwerk willen verbieden en dan vervolgens een stop op produktie van cobra's proberen te bewerkstelligen omdat het te hard knalt. En de cobra 6 of 8 is nog eens illegaal ook in Nederland en vele andere landen (en volgens mij in Italie zelf ook). Sorry nog al hypocriet en dus eigenlijk precies hetzelfde als die pro-vuurwerkverbodfiguren
Het argument van de stichting is ook niet echt sterk: een cobra 8 zou geen enkel doel dienen! Vele mensen vinden ook dat vuurwerk geen doel dient.

Laatst bewerkt:

GMP82

Zilveren Member
Het 'label' vuurwerk moet gewoon af van de cobra's. Heeft geen moer meer met vuurwerk te maken, eerder munitie..

Bovenaan