painkiller
Registered User
Vuurwerk is duur (klopt), maar ik vind vuurwerk niet te duur, het is gewoon maar net waar je je geld aan uit wil geven!
Je hebt vuurwerk voor een ieders beurs, er is zoveel op de markt en het meeste is gewoon waar voor het geld, als je creatief bent heb je voor 50/100,- euro een hele berg vuurwerk, uiteraard vrij simpel spul maar dat kan ook heel vermakelijk zijn, wil je beter en exclusiever vuurwerk zal je meer moeten uitgeven, dat geld ook bij bv. de vis boer, je hebt kibbeling van Peek maar ook van Kabeljouw, de Kabeljouw variant is lekkerder maar ook duurder.
Verder is het speciale ook weg als iedereen een doorlont cake van 3kilo kruit voor een 10tje kan kopen, je kan ook nog discusieren over of dat de veiligheid ten goede komt?!
Als je de kruithoeveelheid van de nieuwste cakes tegenover de aanschafprijs zet lijkt het mij eerder goedkoper te worden, verder heb je nog Karton verkoop en mooie kortingen op losse potten of je gehele aankoop, vaak oplopend tot 30/35% (afhankelijk van budget!), soms gratis potten etc.
Wanneer je creatief bent is er best wel wat mogelijk, bijvoorbeeld samen kopen of zelf een projectje in elkaar zetten, etc.
Dus nogmaals alle waar naar zijn geld zoals dat met alles is in onze maatschappij!
Verder sluit ik me aan bij Tony's uitleg over de zakelijke kant van de vuurwerkondernemers, dat legt hij beter uit dan ik dat zou kunnen.:hehe!:
Ik ben het gedeeltelijk met je eens.
Vuurwerk is inderdaad duur en zal dat altijd blijven. Het zal namelijk altijd een luxeproduct blijven in mijn ogen.
Op het moment vind ik het wel TE duur en daar blijf ik bij zolang ze met zo'n hog kortingen blijven gooien.
Wat je zegt over de kruithoeveelheid is natuurlijk de grootste onzin aangezien er nog steeds 500 gram in een cake mag zitten. Wat je niet moet vergeten is dat nu met de 25 gram tubes de cakes een stuk kleiner worden waardoor transport ook goedkoper word. Je kan mij niet wijsmaken dat een cake met dezelfde vulling die verspreid moet worden over minder tubes zoveel duurder is om te produceren.
Goedenavond
Ik sluit mij aan bij de mening van "thunderball".
Vuurwerk is duur maar niet te duur, al zou het we wat goedkoper mogen maar dat is met alle producten zo.
Ik werk zelf bij een elektrotechnisch aannemer en wij hebben de marges ook zien slinken in de afgelopen 2 jaar.
dus bij vuurwerk is de vraag waar het kantelpunt zit en wanneer mensen niet meer bereid zijn voor bepaalde producten te betalen.
Persoonlijk denk ik dat nu de kosten voor vuurwerk meer omhoog gaan het kantelpunt voor veel mensen dichterbij aan het komen is. En dat als het nog een aantal procenten duurder wordt er meer mensen weinig tot geen vuurwerk meer gaan halen.
Tuurlijk is het afhankelijk hoe je bankrekening er uitziet maar ik hoop dat we nog een aantal leuke aanbiedingen tegemoet kunnen zien.
mvg blackpowder
Ik zat zelf in de keukens en daar hebben we ongeveer een jaar geleden het omslagpunt gehad. Jarenlang is er gigantische winst gemaakt op apparatuur totdat de internetaanbieders de lucht uit de prijzen haalden en 40-60% korting gaven. Je moet dan de keuze maken om niets meer te verkopen of genoegen te nemen met iets minder marge. Natuurlijk of je niet altijd mee te gaan met de prijsstunters aangezien consumenten nog altijd meer willen betalen voor persoonlijk contact en service.
Dit zie je in iedere brache terug en ik denk dat dit inherent is aan de huidige markt. Nu de vuurwerkbranche nog!