Silver Salute

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Met je eerste alinea ben ik t eens. een simpel maximum stellen komt beter over.

Met de tweede ben ik het niet eens. Het staat Xena volkomen vrij om zaken te doen en verbintenissen aan te gaan op de manier waarop zij wil. Wil je dat niet of ga je daar niet in mee dan doe je dus geen zaken met Xena. Maar zoals ik hier en daar nu in deze thread lees, zijn er een aantal mensen gepikeerd, maar dat is niet terecht.

Ik denk dus dat Xena iets te negatief benaderd wordt, terwijl je ook kan redeneren dat het fijn is dat ze even op t forum laten weten nog voldoende voorraad te hebben. Dat ze proberen dan tegelijk meer aan de man te brengen is commercieel een uitgtekend plan. Maar beter is het denk ik idd om gewoon te zeggen: max 2 de man.

Ondernemen is ook een vak jongens. Een beetje respect voor de mensen die de nek uitsteken.

En wat nou als elk verkooppunt dit zo gaat doen? Ik weet dat het (hopelijk) niet gaat gebeuren maar het kan toch gewoon niet.

200 willen en voor 400 moeten kopen, dat gebeurt toch in geen enkele branche.

Maar ik zou graag een uitleg willen van xena hoe hun dit nou precies bedoelen.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
"Nek uitsteken" ??

Laat ook maar hoor.
Weet je wat het is. Ik mag best vragen stellen en opmerkingen geven. Ze komen immers hier GRATIS en voor NIKS reclame maken. Ik vind het juist geen goede manier van zakendoen vooral niet met vuurwerk liefhebbers als ons.

Ik zoek nog wel 2 karton silver salutes maar ik laat hierbij Xena vuurwerk links liggen.
Ik zoek ze wel in een winkel waar ik gewoon kan kopen wat ik wil kopen zonder dat er mij verplicht word om er iets anders bij te kopen. Zoals je ook aangeeft is het hun goed recht en het is aan mij om te bepalen waar ik me geld uitgeeft.

Ik vind wel dat we onze verontwaardiging duidelijk mogen maken net zoals hun triomfantelijk mogen komen vertellen dat ze er genoeg hebben staan.

Quadriffis

Registered User
Waarom niet gewoon zeggen dat ze nog veel voorraad hebben, ik neem aan dat ze gewoon alles willen verkopen. En waarschijnlijk zullen de mensen die bij Xena kopen terwijl iets is uitverkocht gewoon andere producten uitkiezen voor dit geld. Ik kan tevreden zijn met OP=OP, je kunt niet van iedere dealer verwachten dat ze een enorme run op een bepaald product kunnen opvangen. Zo werkt toch het hele systeem van bestellen en reserveren.

Een max. aantal artikelen kun je niet maken vind ik voor een cake het is gewoon een cake waar voor de dealer een goede marge op zit geen super aktie artikel als lokkertje onder de inkoopprijs.

AWG

Registered User
wat ik ervan begrijp willen ze niet dat je alleen maar salute,s komt halen
maar ook wat andere dingentjes oppikt.
ik zie zo gauw het probleem niet maar dat ligt zeer waarschijnlijk aan mij ze zijn een wolf dealer anders zouden ze die salutes niet verkopen, je kan er ook wat andere spulletjes aanschaffen maargoed das maar net hoe het loopt..

ik geloof er geen klap van dat je als winkel verlangt dat als iemand 200 euro salutes haalt dat je dan ook voor 200 andere spullen moet kopen, en kunnen ze ook ten ene male niet maken. wettelijk ook niet.

heel simpel als je de winkel binnenloopt om salutes te halen en je moet er nog andere spullen bijkopen dan is dat een vrije keuze, zodra ze gaan mauwen ga je gewoon terugkeffen en als daar niet op ingegaan word dan ga je terugblaffen, dreigen met consumentenbond, programma kassa, slechte reclame op fora etc etc.

ik werk zelf in een winkel en het is heel simpel: wie het eerst komt die het eerst maalt.
ik kan een klant geen laatste pot verf mee gaan geven op voorwaarde dat hij ook nog 5 rollen behang meeneemt.:bigsmile:
of bij aankoop van een fiets verplicht ook een fietspomp, ik kan het hooguit voorstellen of ze dat niet handig zouden vinden, maar nee is nee.:amuse:

shadow13

Registered User
heel simpel als je de winkel binnenloopt om salutes te halen en je moet er nog andere spullen bijkopen dan is dat een vrije keuze, zodra ze gaan mauwen ga je gewoon terugkeffen en als daar niet op ingegaan word dan ga je terugblaffen, dreigen met consumentenbond, programma kassa, slechte reclame op fora etc etc.
:amuse:

Met die slechte reclame op fora hoef je niet meer te dreigen:wacko:
Die hebben ze hiermee al zelf gemaakt:laugh:
Erg slimme zet van ze geweest,maar niet heus

GMP82

Zilveren Member
En weer een zaak die een ware run kan verwachten :nuts::rolleyes:

We beginnen een beetje te lijken op vrouwen die in de uitverkoop net dat ene kledingstuk willen hebben, aaaaaaaaah! :nuts:

:laugh:

GMP82

Zilveren Member
Ja maar die heeft ie ergens anders voor nodig:

Dit jaar komt er nog een 2e showtje, oudejaarsavond om 19.30 voor de deur bij de Rijswijkse Vuurwerkhal.
Dit doen wij toch elk jaar al omdat wij er zo van kunnen genieten.
Dus woon je in de buurt kom gerust langs om te kijken.
Alleen bij slecht weer gaat het niet door.

Wat wordt er geschoten?? Ik hoop nog een karton Silver salute en nog wat ander mooi spul dat ik over heb.

:laugh:

Z@P

Registered User
"Nek uitsteken" ??

Laat ook maar hoor.
Weet je wat het is. Ik mag best vragen stellen en opmerkingen geven. Ze komen immers hier GRATIS en voor NIKS reclame maken. Ik vind het juist geen goede manier van zakendoen vooral niet met vuurwerk liefhebbers als ons.

Ik zoek nog wel 2 karton silver salutes maar ik laat hierbij Xena vuurwerk links liggen.
Ik zoek ze wel in een winkel waar ik gewoon kan kopen wat ik wil kopen zonder dat er mij verplicht word om er iets anders bij te kopen. Zoals je ook aangeeft is het hun goed recht en het is aan mij om te bepalen waar ik me geld uitgeeft.

Ik vind wel dat we onze verontwaardiging duidelijk mogen maken net zoals hun triomfantelijk mogen komen vertellen dat ze er genoeg hebben staan.

Bij posts als deze mis ik een vreselijk grote thanks knop!!! Het is gewoon te gek voor woorden wat meneer XENA daar loopt te vertellen, misselijkmakend gebruik maken van ons liefhebbers, maken jullie nog niet genoeg winst zeg op ons???

Ik ben net ook teleurgesteld in de winkel, in Breda zijn de Silver salutes ook uitverkocht ( cees vd horst ) en nee hij kon niet als alternatief de no mercy aanbieden die duurders is, zelfs niet als je voor 100en euros koopt bah bah.

Pyroclastic

Registered User
Beste Allemaal,

Wij van Pyrovoordeel.nl hebben nog voldoende silver salute op voorraad.
Gelukkig hadden wij aardig ingeslagen.

Wij accepteren wel alleen bestellingen van de silver salute in combinatie met een aantal andere artikelen uit ons assortiment (in verhouding).

Met vriendelijke groet,

Het team van Pyrovoordeel.nl

Niet zo'n hele nette manier van verkopen vind ik persoonlijk. Deze conditie maakt het koppelverkoop. Een actueel voorbeeld van wat koppelverkoop met een bedrijf kan doen is de DSB bank. Wat maakt het nu uit of iemand alleen maar silver salutes wil afnemen. 22 euro = 22 euro.

Pyroclastic

Registered User
Het loont overigens om kontakt op te nemen met je wolff dealer. Zo is het mij gelukt, hoewel ze al uitverkocht waren, toch nog wat extra silver salutes te bestellen (met zekerheid dat ze ook klaarliggen).

Laatst bewerkt:

Booomy

Registered User
Ja dat heb ik inderdaad ook gedaan. Had ze Maandag pas besteld en toen ik hier las dat ze misschien uitverkocht waren gelijk de dealer gemaild. Hij beloofde mij dat ik mijn besteld Silver Salute 4x zou krijgen. We gaan het zien.

R

Ronny Vos

Guest
Er is nog voldoende keus genoeg,No-mercy/canonball(profi-vuurwerk) en uiteraard de thunderation van de china-label €10,- per stuk(deze beginnen ook al schaars te worden.

PyroPlop32

Registered User
beste Ronny, sorry hoor maar de thunderation is toch totaal niet te vergelijken met de silver salute!

er is genoeg keuze qua mindere knalblokken ja, de Silver Salute raakt overal snel op.
dit is een topic over de Silver Salute, niet handig om promo te maken voor jullie eigen flut knalblokken met wegknallende sterren.

Ik wens jullie voor volgend jaar veel succes om een heel dik knalblok te laten maken in china, dan zullen jullie ook de credits krijgen die jullie toebehoren.

Laatst bewerkt:

shinji

Moderator
Medewerker
Er is nog voldoende keus genoeg,No-mercy/canonball(profi-vuurwerk) en uiteraard de thunderation van de china-label €10,- per stuk(deze beginnen ook al schaars te worden.

Wat is dit nou voor een post, degene die jij opnoemt mogen nog niet eens " de schoenveters vastknopen" van de Silver Salute.
Oeps, nou vergooi ik wel gelijk m'n kans om de prijsvraag van Katan te winnen.:laugh:

jetztgehtslos

Registered
De nieuwsberichten zijn heel erg somber wat betreft de Silver Salute.
Het is de vraag of de No Mercy kan tippen aan de Silver Salute. Persoonlijk vind ik van niet, maar misschien 8 No Mercy's een hels kabaal alleen iets minder dan de Silver Salute. Ergens heerst bij mij ook zeker de teleurstelling. Anderzijds, tja ik weet het niet, misschien zijn meerdere No Mercy's ook leuk.

Ik ga mij hier nog even een tijd over bezinnen denk ik. Ik heb nog anderhalve week om te kiezen

Bovenaan