Silver Salute

mrfire

Registered User
En wij maar balen dat ze uitverkocht zijn!:notrust:

Zoals AWG al zei: Wel filmen he:love:

Als je ze graag wil hebben bel alle winkels die wolff verkopen en vraag of ze nog kortons in de bunker hebben staan die nog niet besteld zijn. Er zijn nog redelijk wat winkels die nog 3-4 kortons hebben staan die je nog kunt bestellen. Ik zou zeggen ga snel aan de slag voordat ze echt op zijn!

shinji

Moderator
Medewerker
gaat idd helemaal nergens om.
De klant de dupe van een gebrek aan inkopen van de importeur, moet niet gekker worden. Het is gewoon een cake net als alle andere, maar nu omdat hij beperkt in voorraad is als een ''speciale'' cake wordt gezien. Wat een crap.

vind het nog wel meevallen eigenlijk. In de normale handel zie je bij schaarste (zoals duidelijk bij de Silver Salut het geval is), dat de prijs direct omhoog knalt. Dat is bij Xena nog niet het geval. En ik vind dat ze een leuk assortiment hebben om je collectie naar verhouding aan te vullen.
Voordat iedereen over me heen valt met allerlei vergelijkingen enz. vind ik het net als iedereen, misbruik maken van de situatie, laat dat duidelijk zijn

jetztgehtslos

Registered
Waarom reageert iedereen op die opmerking van Xena?
Laat ze eerst maar eens uitleggen of datgene wat de nu zo gepost hebben ook daadwerkelijk bedoeld is. Dan pas kan je je conclusie trekken vind ik.

Ik zou mij gechanteerd voelen als ik evenveel andere producten moet kopen als het aantal silver salutes dat ik bestel.

hans

Registered User
Ik denk dat Xena niet wil gezien worden als adresje waar je even de salutes kan komen inslaan.
Xena heeft een heel breed ass en als je vuurwerk wil hebben kan je daar prima terecht.
Bij Jaco kwam ook iedereen op de zink pijlen af en namen verder ook niets mee.
Dat zal mogelijk ook wel de grootste reden zijn waarom Jaco deze niet meer verkoopt. Maar dat is maar een veronderstelling van mij.

-=Psycho=-

Registered User
Ik denk dat Xena niet wil gezien worden als adresje waar je even de salutes kan komen inslaan.
Xena heeft een heel breed ass en als je vuurwerk wil hebben kan je daar prima terecht.
Dat zal mogelijk ook wel de grootste reden zijn waarom Jaco deze niet meer verkoopt. Maar dat is maar een veronderstelling van mij.

Leg mij eens uit waarom het nadelig zou zijn als iemand alleen silver salutes ( of de door jou genoemde zink pijlen) wilt en hiervoor naar xena gaat? Je betaalt voor het product en de winkelier heeft zijn winstmarge binnen. Vind jij dat je verplicht bent om al je vuurwerk te halen bij één dealer of iets dergelijks?

GMP82

Zilveren Member
Ach dit is gewoon precies hetzelfde verhaal als met de extreme salute vorig jaar. Was een enorme run op 1 artikel. Een en al commotie en paniek. Toen kwam het er op een gegeven moment (bij bepaalde verkooppunten) op neer dat je de helft van je bestelde ES kreeg en de andere helft de vervangende Fascinating Trip. Waren denk ik ook veel mensen het niet mee eens, maar dat werd toch ook doorgedrukt.

Dit heeft toch echt een andere reden. Er zijn speciale afspraken gemaakt met de leverancier...

Laatst bewerkt:

dmenrapstar

Registered User
Dat zou kunnen, maar Xena maakt hier eigenlijk gebruik of nog erger, misbruik van de situatie die speelt. Als alle ondernemingen dit doen. Zal wel mooi's zijn zeg! BV: Ik kan bijvoorbeeld bij AH geen bonen krijgen omdat ze op zijn en de c1000 met de zelfde bonen verkoopt ze wel. Met voorwaarde dat je wel andere producten bij koopt... Je wordt dus gewoon verplicht gesteld om een ander product bij te kopen wat je eigenlijk helemaal niet wilt.

En nu weer ontopic :cheesy:

Ik heb hier ook 2 van besteld. We zullen zien of de dealer mij deze SS kan leveren.

Tony

Administrator
Medewerker
Je bent een vuurwerkwinkel of niet! Het moet de winkelier niet uit maken of ik nou voor 200 euro aan battle's komt halen of voor 200 euro aan silver salutes. Xena zou blij moeten zijn met de mensen die even een kartonnetje komen halen. Makkelijker kan bijna niet.

Ik vind het maar een rare actie. Ik kan jullie aanraden om gewoon even op vuurwerktoko.nl rond te kijken bij de dealers van wolff vuurwerk. Er zijn genoeg winkels die ook 1 of 2 kartons hebben ingekochtl en deze al gewoon in de bunker hebben staan. De winkels waar ze zijn uitverkocht zijn de winkels die hele grote demo's hebben gegeven of die hier actie's hebben gevoerd (De veel besproken winkels).

Echt, ik kan er gewoon niet over uit. Een hele rare actie.

dmenrapstar

Registered User
Inderdaad. Iedereen heeft zijn eigen vrije kooprecht. Deze reactie heeft iig de winkel geen goeds gedaan. Als ik bijvoorbeeld 4 karton wil en verder niks. Dan bestel ik 4 karton. wordt hier met de dag gekker :confused:

Je bent een vuurwerkwinkel of niet! Het moet de winkelier niet uit maken of ik nou voor 200 euro aan battle's komt halen of voor 200 euro aan silver salutes. Xena zou blij moeten zijn met de mensen die even een kartonnetje komen halen. Makkelijker kan bijna niet.

Ik vind het maar een rare actie. Ik kan jullie aanraden om gewoon even op vuurwerktoko.nl rond te kijken bij de dealers van wolff vuurwerk. Er zijn genoeg winkels die ook 1 of 2 kartons hebben ingekochtl en deze al gewoon in de bunker hebben staan. De winkels waar ze zijn uitverkocht zijn de winkels die hele grote demo's hebben gegeven of die hier actie's hebben gevoerd (De veel besproken winkels).

Echt, ik kan er gewoon niet over uit. Een hele rare actie.

brooklyn

Registered User
dit is puur een geval van gebrek aan marktonderzoek, weet wat je klant wil en zorg als je een potentieel ''super'' product in huis hebt dat deze voldoende beschikbaar is. Tuurlijk zitten er risico's aan vast maar uiteindelijk kom je er altijd vanaf door ''het'' bijv als een gratis product bij bestellingen aan te bieden of er een aanbieding van te maken. Het zou niet uit mogen maken hoeveel ik van een bepaald product bestel, is alleen maar business voor de importeur.

bridge

Bronzen Member
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het, vanuit enerzijds het ondernemerschap wel begrijp van Xena. Je wil ook zoveel mogelijk klanten tevreden stellen en een silver salute kunnen leveren. Xena wil niet dat een iemand er met uitsluitend vele silver salutes vandoor gaat en daarmee een hoop anderen teleurstellen. acties met maximaal een per klant etc is in vele branches op zich niet ongebruikelijk.

Het doet me ook denken aan het beleid dat Harry Loots t.a.v. zink 905 probeert te hanteren. Iedereen wil die gouden doppen. Ik weet dat Harry in principe als je er bijv 10 koopt van ieder kleur er twee geeft en dat je dan niet alleen maar goud mag meenemen. vanuit de gedachte dat ook ik iedereen wel minmiaal een zon gouden dop gun, snap ik dit wel.

Michel_G

Zilveren Member
Dit is wat je noemt zaken doen! Natuurlijk jammer voor de klanten die geen Silver Salute meer kunnen bemachtigen, maar een nieuwe cake op de markt brengen, en nog voor de verkoopdagen uitverkocht zijn... knap!

Tja, licht er maar aan hoe je het bekijkt..... :toung: Kan het ook zien als een kans om een veel grotere hoeveelheid af te zetten. Misschien knap dat ze nu al los zijn van Silver Salutes, maar je kan het ook bekijken als misschien toch te voorzichtig geweest met inkoop en hadden misschien wel 50% meer Silver Salutes kunnen verkopen dan ze dit jaar gedaan hebben!

Dus of het knap is of niet, is nogal subjectief/irrelevant, aangezien dat afhankelijk is van de hoeveelheid ingekochte kartons! Als ik 50 kartons ergens van inkoop als importeur, kan ik er gif op innemen dat het artikel uitverkocht raakt! (niet knap, gewoon klein aantal ingekocht.) Koop ik echter 750 kartons in en ben die al voor de verkoopdagen kwijt, dan zou het eerder knap te noemen zijn!

Blitzzz

Registered User
dit is puur een geval van gebrek aan marktonderzoek, weet wat je klant wil en zorg als je een potentieel ''super'' product in huis hebt dat deze voldoende beschikbaar is.

Je kan wel marktonderzoek doen en dan dat potentieel super product in een enorme hoeveelheid inslaan, maar als dan blijkt bij demo's dat de kwaliteit tegenvalt of niet continu is dan koopt niemand het product en zitten ze met een voorraad van 10 jaar en dus onnodige inbeslagneming van ruimte. Ik vind het meer dan logisch dat Wolff het eerste jaar de kat uit de boom kijkt en dus niet enorm heeft ingekocht.

En dat is de Silver Salute nu uitverkocht is betekent dat alle bij Wolff aanwezige Silver Salutes zijn gereserveerd. Het kan dus best zijn dat je dealer flink heeft bestelt en gewoon tijdens de verkoopdagen nieuwe voorraad Silver Salutes geleverd krijgt.

hans

Registered User
Leg mij eens uit waarom het nadelig zou zijn als iemand alleen silver salutes ( of de door jou genoemde zink pijlen) wilt en hiervoor naar xena gaat?

Ik denk dat bridge net het antwoord heeft gegeven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het, vanuit enerzijds het ondernemerschap wel begrijp van Xena. Je wil ook zoveel mogelijk klanten tevreden stellen en een silver salute kunnen leveren. Xena wil niet dat een iemand er met uitsluitend vele silver salutes vandoor gaat en daarmee een hoop anderen teleurstellen.

(E.T.)

Registered User
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het, vanuit enerzijds het ondernemerschap wel begrijp van Xena. Je wil ook zoveel mogelijk klanten tevreden stellen en een silver salute kunnen leveren. Xena wil niet dat een iemand er met uitsluitend vele silver salutes vandoor gaat en daarmee een hoop anderen teleurstellen. acties met maximaal een per klant etc is in vele branches op zich niet ongebruikelijk.

Het doet me ook denken aan het beleid dat Harry Loots t.a.v. zink 905 probeert te hanteren. Iedereen wil die gouden doppen. Ik weet dat Harry in principe als je er bijv 10 koopt van ieder kleur er twee geeft en dat je dan niet alleen maar goud mag meenemen. vanuit de gedachte dat ook ik iedereen wel minmiaal een zon gouden dop gun, snap ik dit wel.

Eens. Maar dan zouden ze inderdaad een maximum moeten stellen per klant. Bijvoorbeeld twee Silver Salutes per klant. Dat is een begrijpelijke actie om iedereen tevreden te stellen. Hier wordt een ultimatum gesteld. "Als je geen ander vuurwerk bij ons koopt , kan je naar je Silver Salutes fluiten." Mensen worden dus geforceerd producten te kopen die ze eigenlijk niet willen.

Dit moet in mijn optiek niet kunnen. dmenrapstar geeft dit goed aan met zijn voorbeeld over de bonen. Dat is misbruik maken van de situatie.

brooklyn

Registered User
Je kan wel marktonderzoek doen en dan dat potentieel super product in een enorme hoeveelheid inslaan, maar als dan blijkt bij demo's dat de kwaliteit tegenvalt of niet continu is dan koopt niemand het product en zitten ze met een voorraad van 10 jaar en dus onnodige inbeslagneming van ruimte. Ik vind het meer dan logisch dat Wolff het eerste jaar de kat uit de boom kijkt en dus niet enorm heeft ingekocht.

En dat is de Silver Salute nu uitverkocht is betekent dat alle bij Wolff aanwezige Silver Salutes zijn gereserveerd. Het kan dus best zijn dat je dealer flink heeft bestelt en gewoon tijdens de verkoopdagen nieuwe voorraad Silver Salutes geleverd krijgt.

Een importeur brengt niet zomaar wat op de NL markt. Gasten weten van te voren allang wat ze op de markt brengen. Als ze voldoende marktkennis hebben weten ze vóór de demo al of het mensen aanspreekt. De demo is er puur voor om het product in de schijnwerpers te zetten.

Tony

Administrator
Medewerker

Dus als ik een karton Silver salute en een karton battle besteld dan willen ze de andere klanten WEL teleurstellen ? Dat zou een beetje krom zijn.

Dus het principe van de verkoper is er met 200 euro maar bij 400 euro zou hij hem even vergeten ?

Nee zo werkt het niet Bridge. Tot nu toe heb ik geen enkele opmerking of idee gezien die deze "actie de andere kant op" rechtvaardigen.

bridge

Bronzen Member
Eens. Maar dan zouden ze inderdaad een maximum moeten stellen per klant. Bijvoorbeeld twee Silver Salutes per klant. Dat is een begrijpelijke actie om iedereen tevreden te stellen. Hier wordt een ultimatum gesteld. "Als je geen ander vuurwerk bij ons koopt , kan je naar je Silver Salutes fluiten." Mensen worden dus geforceerd producten te kopen die ze eigenlijk niet willen.

Dit moet in mijn optiek niet kunnen. dmenrapstar geeft dit goed aan met zijn voorbeeld over de bonen. Dat is misbruik maken van de situatie.

Met je eerste alinea ben ik t eens. een simpel maximum stellen komt beter over.

Met de tweede ben ik het niet eens. Het staat Xena volkomen vrij om zaken te doen en verbintenissen aan te gaan op de manier waarop zij wil. Wil je dat niet of ga je daar niet in mee dan doe je dus geen zaken met Xena. Maar zoals ik hier en daar nu in deze thread lees, zijn er een aantal mensen gepikeerd, maar dat is niet terecht.

Ik denk dus dat Xena iets te negatief benaderd wordt, terwijl je ook kan redeneren dat het fijn is dat ze even op t forum laten weten nog voldoende voorraad te hebben. Dat ze proberen dan tegelijk meer aan de man te brengen is commercieel een uitgtekend plan. Maar beter is het denk ik idd om gewoon te zeggen: max 2 de man.

Ondernemen is ook een vak jongens. Een beetje respect voor de mensen die de nek uitsteken.

Bovenaan