Shoppen in Valencia (de welbekende adressen)

Kobajo

FPM Filmer
Kwam deze pop tegen op de ninot expositie.

a5eju3a2.jpg

syragy3a.jpg

VvanVuurwerk

Registered User
Wellicht dat mickeyzegtboem of kingmokum het weten maar van welke importeur(s) verkoopt dat Casa Pico winkeltje vuurwerk? Ik ben nu wel erg benieuwd naar die trueno rockets van hun. Ik vind de no.7 van de Pyroshop ook erg goed dus ben benieuwd of die bij Casa Pico dan nog harder zijn.

VvanVuurwerk

Registered User
Ok bedankt Mickeyzegtboem. Ik zal proberen een kijkje te nemen in dat feestwinkeltje, het is tenslotte ook één groot feest daar in Valencia.

van der veen

Registered User
Als je dan toch wilt stoken, doe het dan in de bedding. Daar heb je het minst kans op gezeik/ boete. Maar officieel KUNNEN ze zelfs daar moeilijk dan als ze willen. Het stoken in de stad zijn ze niet blij mee en wordt ook zeker bestraft. Ik heb verschillende keren meegemaakt dat er op een terras even een tassen controle werd uitgevoerd door de guardia civil, en dat al het vuurwerk in beslag werd genomen. Een gewaarschuwd mensch telt voor twee !

Haha klinkt erg bekend..............
Geen boete maar wel knikkende knieen:surprised:

kingmokum

Banned
Bij pico zal je moeten vragen naar de trueno rockets, ze stonden niet standaard in de winkel...

Ze hadden er ook veel leuke kleine vlinders welke echt een ********* klap geven...

Laatst bewerkt:

Afroman

Registered User
Hier staat nuttige informatie voor de mensen die vragen hebben over het afsteken van vuurwerk tijdens Fallas, kijk inderdaad uit mensen!

Greetz Afroman

Pita

Registered User
Ik weet dat dit niet de juiste plek is, maar wist niet in welk topic mijn vraag thuis hoort.

Is er iemand die wel eens oud en nieuw in Valencia heeft meegemaakt. Zo ja, hoe zit het met met georganiseerde feesten/vuurwerk, uitgaan en uiteraard zelf afsteken. Word dit laatste überhaupt wel door de Valencianen gedaan of nauwelijks?

Alvast bedankt

Tony

Administrator
Medewerker
Ik weet dat dit niet de juiste plek is, maar wist niet in welk topic mijn vraag thuis hoort.

Is er iemand die wel eens oud en nieuw in Valencia heeft meegemaakt. Zo ja, hoe zit het met met georganiseerde feesten/vuurwerk, uitgaan en uiteraard zelf afsteken. Word dit laatste überhaupt wel door de Valencianen gedaan of nauwelijks?

Alvast bedankt

Ik heb een keer op het punt gestaan om oud en nieuw in Valencia te vieren maar toen vertelde vrienden uit die stad dat er helemaal niets gebeurd.
Heel weinig consu vw en geen shows. Dus stel je er niks van voor.

Firecrack-R

Registered User
In 2010? was er nog een Mascleta ano Nuevo. Een forse mascleta op 1 januari naast de rivierbedding. Dit gebeurde volgens mij jaarlijks? En ik weet er verder niet veel vanaf want kwam in 2011 voor het eerst in Valencia maar ik neem aan dat die mascleta wegens bezuinigingen niet meer wordt geschoten?

Tony

Administrator
Medewerker
In 2010? was er nog een Mascleta ano Nuevo. Een forse mascleta op 1 januari naast de rivierbedding. Dit gebeurde volgens mij jaarlijks? En ik weet er verder niet veel vanaf want kwam in 2011 voor het eerst in Valencia maar ik neem aan dat die mascleta wegens bezuinigingen niet meer wordt geschoten?

Klopt, volgens mij is deze mascleta de laatste 3 jaar niet meer geschoten.

GMP82

Zilveren Member
Om even terug te komen op het oorspronkelijke onderwerp... Zijn er nog dingen daar waarvan je zegt; die MOET je een keer aangeschaft/gezien hebben (want dat is hier in NL niet?).

En dan heb ik het niet over trueno's en trueno rockets e.d.

Bovenaan