Scheveningen

white thunder

Registered User
Heren,bedankt voor het delen van jullie films,alleen qua show vind ik het niet spectaculair,dr zijn wel betere shows geschoten in het verleden.

ZenaVEVO

Registered User
wee erg leuke shows gezien! show 2 vond ik ietsjes minder doordat het wat rommeliger overkwam en het tempo wat lager was dan show 1. Ook vond ik dat er iets teveel falling leaves effecten inzaten. Een aantal oké, maar om nou gelijk de helft van de show falling leaves shells te gebruiken... Nuah. geef mij maar een paar dikke salutes :D de finale van show 2 was wel weer erg hard!

hier mijn filmpje van show 1 Veel kijk plezier :D

jwtjuh

Registered User
Ik heb 2 shows zitten kijken en me vrouw vroeg waarom ik zo hard zat te huilen. Tjezus mina zeg.
Kom, we schieten de laatste 2 minuten een bommetje of 200 weg dan vergeten ze dat er de vorige 9 minuten niks geschoten is.
Hoe ging dat spreekwoord ook alweer? Iets met "een gegeven paard" en "niet in de bek kijken"...? Ik ben het opzich met je post eens, maar ach, aan de andere kant is het wel helemaal gratis. En bovendien is elk showtje mooi meegenomen! :smiling:

Hoe dan ook, hier is mijn film van België, de 2e show heb ik niet gefilmd.
Vanavond zal ik beide shows (proberen, ligt aan het weer) te filmen met statief, gister vanuit de hand gefilmd.

Jwtjuh :smiling:

MichelAngelo

Registered User
Sommigen zijn wat te hart in hun oordeel vind ik. Zo op film is de eerste show toch wel aardig vind ik. Kijk, het is niet te vergelijken met buitenlandse shows, maar we moeten dat toch niet willen vergelijken. Zal wel aardig wat budget verschil zijn om maar te zwijgen over de overheid die overal met haar regeltjes tegenwerkt.
De diehards die altijd naar het buitenland reizen om de mooiste show er uit te pikken zijn grandioos verpest. Al die andere die met hun voetjes in het zand staan, zien dit niet zo vaak en vinden dit prachtig.

Tony

Administrator
Medewerker
Sommigen zijn wat te hart in hun oordeel vind ik. Zo op film is de eerste show toch wel aardig vind ik. Kijk, het is niet te vergelijken met buitenlandse shows, maar we moeten dat toch niet willen vergelijken. Zal wel aardig wat budget verschil zijn om maar te zwijgen over de overheid die overal met haar regeltjes tegenwerkt.
De diehards die altijd naar het buitenland reizen om de mooiste show er uit te pikken zijn grandioos verpest. Al die andere die met hun voetjes in het zand staan, zien dit niet zo vaak en vinden dit prachtig.

Ik ben het daar uiteraard niet mee eens.
Of je nou in het buitendland komt of niet. Ik zie daar ook gewone kleine shows in de dorpen en die zitten gewoon goed in elkaar. En daar krijgen ze geen budgetten van €25.000 of €50.000 hoor. En wat hebben de regels er nou mee te maken. Ze schieten 6" weg van dat ponton. Vanaf 5" zijn alle effecten verkrijgenbaar dus als je de mogelijkheid hebt dan moet je ze ook gebruiken.

De overheid bepaald echt niet hoe jij je show designed.

Mr_Mascleta

Registered User
Dat hier nog geen verbod geldt verbaasd me. Dat de gemeente hier nog steeds intrapt is nog kwalijker, oh nee het is toch gemeenschapsgeld dus wat maakt het de heren uit!!!!!!!

VuurwerkFreak90

Registered User

Ze zijn gewoon zuur, ik zit al 4 shows te genieten.

Vooral gisteren was erg mooi. Als je ziet hoe vol scheveningen is, hoe de restaurants vol zitten, hoe gezinnen met kleine kinderen genieten van het vuurwerk, daar gaat het om. Gelukkig zit dit forum vol kenners.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ze zijn gewoon zuur, ik zit al 4 shows te genieten.

Vooral gisteren was erg mooi. Als je ziet hoe vol scheveningen is, hoe de restaurants vol zitten, hoe gezinnen met kleine kinderen genieten van het vuurwerk, daar gaat het om. Gelukkig zit dit forum vol kenners.

Zuur? Waarom zou ik hier zuur om zijn?
Ik mag gewoon mijn mening hebben en hier geven. Dat jullie het mooi vinden vind ik fijn voor jullie en alle andere mensen die er zitten. Maar wij weten wat er mogelijk is en wat er allemaal te koop is op de markt en daarom is het zo jammer dat daar geen gebruik van word gemaakt. Zowel door de schieter als door de organisator.

hutter

Registered User
Mijn zoon is vanavond wezen kijken en het eerste wat hij zei toen hij weer thuis was : nou ik vond er niet veel aan.
Wat vond je er niet goed aan vroeg ik , waarop hij zei het was een beetje saai.

Heb de filmbeelden bekeken van hem en eerlijk moet ik bekennen er zaten wel leuke momenten in maar ik kreeg er geen kippenvel van.

MrXtremeFireworks

Registered User
Ben net ook terug, niet normaal druk daaro... Vond de shows zelf ook niet super speciaal, veel werd ook verpest door de harde wind, effecten waar snel weg enz. Heb net wat filmpjes zitten bekijken van vrijdagavond en die zagen er toch een stuk beter uit dan zaterdagavond.

Z@P

Registered User
Word tijd dat de mannen van bijvoorbeeld hayo of xena hier aan het werk gaan. Deze peony salvo shows hebben we nu wel gezien. Ik kan het gewoon niet afkijken zonder te skippen zowat sorry dat is mn mening.

Ik ga ervan uit dat dream een giga hoeveelheid standaard bommen heeft liggen in de bunkers die eerst op gemaakt moeten worden voordat er word ingekocht bij, zink, zaragozana, ricasa, luso, pirico, yung feng etc etc etc.......

Ps ik mis de thanks button in dit topic

Laatst bewerkt:

Mr_Mascleta

Registered User
Zuur? Waarom zou ik hier zuur om zijn?
Ik mag gewoon mijn mening hebben en hier geven. Dat jullie het mooi vinden vind ik fijn voor jullie en alle andere mensen die er zitten. Maar wij weten wat er mogelijk is en wat er allemaal te koop is op de markt en daarom is het zo jammer dat daar geen gebruik van word gemaakt. Zowel door de schieter als door de organisator.

Nee maar zonder passie en als doelstelling zoveel mogelijk winst maken is 1 en 1 ....................................................Ik vind het werkelijk en met een gebrek aan visie van zowel de organisatie als schieter is het niveau zeer en zeer bedroevend. Erg jammer, maar ook kwalijk dat men dit nog steeds accepteert.

GMP82

Zilveren Member
Ik ben al JAREN aanwezig bij minstens 2 avonden van dit festival. Gisteravond ook geweest en ik kan maar 1 ding zeggen: dit was voorlopig de laatste keer. Het ging werkelijk he-le-maal nergens over. En dan ben ik geen enorme internationale shows gewend (die ken ik alleen van films hier).

Wat foto's:

Het was naar mijn mening inspiratieloos, weinig variatie, zonder thema, zonder opbouw, ik kon er gewoon niet enthousiast van worden.
En het publiek? Die gaan gewoon joelend los op het eind, die zijn niet zo kritisch... en dus zullen we hier nooit de creme de la creme krijgen.

GMP82

Zilveren Member
Nope, alleen gisteren. Jammer dat ik dan een "betere show" gemist heb, maar eigenlijk vind ik dat je het niet kan maken - met 60-80.000 bezoekers - om het jezelf maar een avond "gemakkelijk" af kan maken.

poepiegaaf

Registered User
Leuke shows, voor Scheveingen.

Dit jaar toch niet aanwezig. Opmerkelijk dat ze toch niet van concept zijn veranderd. Ze zouden dit jaar vanaf de pier het vuurwerk afsteken, of dat "internationaal" weghalen... Ze deden het alleen om de publiciteit. De site is vernieuwd en men mag nu meebetalen aan de show dmv te sms'en (wat goed is). Ik zie liever dat ze écht vernieuwende dingen toepassen.

Misschien ga ik volgende week een dagje. Vuurwerk blijft mij fascineren, wie wat ook schiet.

Bovenaan