Scheveningen

nielsniels

Registered User
ik ga vanavond naar scheveningen.
zijn er mensen die nog tips hebben waar je het best kunt gaan staan?
want dit jaar is het toch een beetje anders dan anderer jaren omdat nu vanaf een ponton geschoten wordt. ik ben helemaal niet bekend in scheveningen.
ik weet dat het links van de pier geschoten wordt, ter hoogte van het kurhaus.
dus tips in de trend van: "je kunt het beste daar gaan staan want..." zijn welkom.

bedankt
niels

vonk

FPM Moderator
Medewerker
ik ga vanavond naar scheveningen.
zijn er mensen die nog tips hebben waar je het best kunt gaan staan?
want dit jaar is het toch een beetje anders dan anderer jaren omdat nu vanaf een ponton geschoten wordt. ik ben helemaal niet bekend in scheveningen.
ik weet dat het links van de pier geschoten wordt, ter hoogte van het kurhaus.
dus tips in de trend van: "je kunt het beste daar gaan staan want..." zijn welkom.

bedankt
niels

Gewoon op het strand links van de pier......recht voor het ponton, niet tegen de zee aan maar ietswat naar achteren.

ZeBoxx

Registered User
1e show (uK), 22.02u, was prima!
weinig grote shells in het begin, paar pauzes, en niet echt bijzondere effecten - wel heel veel crackling.. 3e minuut een aardig salutes deel, maar iets kort.. prima dreunen met mooie echo (weinig wind) in het midden.. whistling in 7e minuut had een mooie spreing vanaf ponton, en mooie gouden tails in 9e, gevolgd door een paar multi-shells.. tempo zat er daarna aardig in.. bij finale gefopt - 3s pauze

Vinnie

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Reed vanavond rond 21uur bij Den Haag.
Toen stond er boven de snelweg op het verkeersinformatie bord.

Vuurwerkfestival scheveningen.
parkeer garages vol !!! :confused:

ZeBoxx

Registered User
Vinnie: Daarom zei ik.. als mensen op 21:45 aankomen in Scheveningen, zijn ze gewoonweg te laat ;) Weg gaan was ook een ramp; en dan was ik nog op de fiets en zoefde ik alles en iedereen behalve de trams voorbij :)

Bij deze alvast even een plaatje van net voor de 1e show - het volluk:
fireworks_scheveningen_2007Aug18_crowd.jpg

( Sorry voor het horizontaal oprekken van het Forum - overigens. Zag ik onlangs op in IE... FireFox schaalt 't automatisch terug... errug handig. )

PyroPlop32

Registered User
ik moet zeggen dat waren de beste 2 shows die ik in 5 jaar tijd heb gezien op scheveningen!
leuke kalibers, goede qualiteit bommen geen stiltes tijdens de show.
girandola's, supermooie glitterbommen etc etc

en idd wat een mega drukte, echt NIET normaal gewoon
gelukkig kon ik nog binnendoor maar ook daar stond alles vast, volgende keer ga ik ook maar op de fiets.

robertos

Registered User
ok reed rond half 8 bij den haag parkeer garages vol haha. ik was aan het twijfen om eerst naar loosdrecht te gaan maar toch scheveningen. heb ook maar is me camara mee genomen eerste show vergeten op record te drukken echt dom heel stuk niks gefilmt(ben ook geen cameran man. ik heb nederland er helemaal opstaan zal hem op you tube zetten voor de rest echt prima vuurwerk show ik vond 225km rijden wel waard.

AWG

Registered User
ik ben zowel donderdag als zaterdag geweest.
ik vond het fantastisch,

op donderdag vond ik brazilie nu niet echt super maar de duitsers maakten een hele hoop goed(het leek ook wel te gaan stormen en het begon harder te regenen, dus de show werd met 10 minuten tussenpozen van de brazilianen geschoten. veel mensen hebben het ook gemist die voor de 2e show kwamen.

en daarnet zaterdag dus, ik vond het echt supergoed gedaan, van allebei eigenlijk. dat roze effect was goed gelukt en dat oranje blinkereffect stond me zeer zeker wel aan:embarrest: :cool:
er zaten ook een paar fikse dreunen bij, wat het natuurlijk helemaal af maakte.
al vond ik van vanavond toch de nederlanders het beste. maarja als showafsluiting moet je eigenlijk ook wel he??:cheesy:

ZeBoxx

Registered User
robertos: 225km.. ook een eind :)
PyroPlop: ahhh :) En yup -mooie shows :)

Mijn videos.. geen super kwaliteit, maar dat wisten jullie al ;)
http://www.pointzero.nl/dump/fireworks/fireworks_scheveningen_2007Aug18_unitedkingdom_xvid.avi [UK]
http://www.pointzero.nl/dump/fireworks/fireworks_scheveningen_2007Aug18_netherlands_xvid.avi [NL]

( Ben er nu achter dat-ie in video stand met een zoom van 1.5 op 3.0m focus moet gezet worden voor goede scherpte op 'oneindig'. Pfff. Idioot ding. Misschien eens een echte videocamera kopen. )

Minimized

Registered User
En nu maar hopen op mooi weer ,
belangrijkste is dat het droog is en niet te veel wind.
ik heb er namelijk ook wel eens gestaan toen het erg mistig was boven zee.
en toen zag ik gekleurde mist.

Nou Vinnie, we mochten niet klagen met het weer. Ik ben vrijdag en zaterdag geweest, vrijdag was er vrij veel wind i.t.t. zaterdag. Ook was gister de temperatuur zeer aangenaam en het was ook vrij helder, daar waar je ook gestaan hebt...het moet een mooie show zijn geweest!

Engeland begon met een leuke aangename show (sowieso beter als wat ik de dag ervoor had gezien), zoals eerder al door andere members is genoemd. En tja Nederland kwam daar gewoon nog eens goed overheen.

Feiten:
Het Nederlandse vuurwerk heeft met 184 punten het 28e Internationaal Vuurwerkfestival Scheveningen gewonnen. Op de tweede plaats eindigde het Engelse vuurwerk met 176 punten. De derde plaats werd toegekend aan het Duitse vuurwerk met 168 punten. In 2005 won Nederland voor het laatst het festival. Vorig jaar werd geen winnaar bekend gemaakt door afgelastingen i.v.m. slecht weer. :nuts:

Ruim 200.000 mensen bezochten van donderdag 16 t/m zaterdag 18 augustus het Vuurwerkfestival.
De vuurwerkshows hebben alle dagen doorgang kunnen vinden.

Donderdag zo´n 30.000 man, vrijdag zo´n 80.000 man en zaterdag zal het wel rond de 100.000 man hebben gelegen.

Patrick

Registered User
Ik snap niet dat Engeland zo hoog heeft kunnen eindigen, zeker als ik die show vergelijk met die van Nederland, maar goed ik heb dan ook de overige shows niet kunnen zien. Engeland had een hoog herhalingsgehalte en veel zelfde effekten, daarnaast zag ik niet echt speciale effekten en was de dekking in de lucht ook maar matig.

Nederland aan de andere kant deed dit overigens stukken beter. Maar goed dit zal ook wel iets met het budget te maken hebben dan. Goede opbouw, mooi gebruik gemaakt van de ruimte, goede combinaties en ook nog wat speciale effekten gezien als waterbommen, girandola's, en multi-break shells.

Terechte winnaar lijkt me.

atlantvinc

Registered User
ik vond de show van engeland wel grappig, maar niet echt super. nederland daarentegen vond ik wel goed, zoals eerder al gezegd mede door het gebruik van oa watershells, en de girondola's. nederland maakte het voor mij wel goed dat we vanuit eindhoven die kant op zijn geknord met een adhd-er langs me!

djara

Registered User
ik heb alleen de eindsalvo van engeland gezien omdat we te laat vertrokken ! maar nederland heb ik gelukkig helemaal gezien! en van dichtbij! ik dacht ik ga zo dicht mogelijk staan tot aaan het water. en ik moet zeggen dat het echt een super vooruitgang is met het jaar daarvoor. er werden leuke effecten gebruikt. girondela`s, fluiters, candles, en waterbommen. enige nadeel is dat die waterbommen een beetje achter het ponton werden geschoten. (ik miste de dikke dreun) verder werden er veel crossetes en paarse peonys to gold gebruikt dat viel mij wel op. maar ik moet zeggen dat ik het een zeer goede show vond. enige wat ik persoonlijke mis is de salutes :p

Shiran_b

Registered User
Wanneer komen de films in het binnenlandse shows te staan...
Sta echt te popelen....:bigsmile:

donderdag kon ik helaas niet zijn en vrijdag had ik een feest en zaterdag ging ik uit dus heb die hele show gemist man..:notrust::suspicious: :cry:

Echt balen voor mij...:wacko:

Bovenaan