San Severo, Festa del Soccorso 2014

Moontan

Moderator
Medewerker
Die laatste batteria is ook weer heel bijzonder. Wat een belevenis om daar bij te zijn.
Een compleet volksfeest, geweldig

Firecrack-R

Registered User
Super beelden Dennis. Echt heel vet die Batterijen!

Die ververka brothers kwam ik ook nog tegen in Valencia trouwens, relaxte gasten.

Veel pleziertjes nog

Tony

Administrator
Medewerker
Deze moest even overnieuw doordat ik een foutje had gemaakt met het selecteren. Nogmaals Via Sicilia nu inclusief finale. Dit was voor ons de meest heftige batteria die we overdag hebben gezien. Na de finale duurde het feestje nog behoorlijk lang door. Wat een sfeer hier, heerlijk !!

Heerlijk!!!

Dennis010

Registered User
Nog een paar foto's :

0515.JPG

0393.JPG

0485.JPG

De groep waar we de hele week mee op stap zijn geweest

0713.JPG

De voorzitter van een van de drie organisaties die achter Festa del Soccorso zitten, werd ook door de Veverka broertjes geinterviewd.

0663.JPG

Alvast een voorproefje van het laatste filmpje van de laatste batteria die de Italianen zelf aankondigden als "Bagdad" :hehe!:

1054.JPG

Dennis010

Registered User
De batteria op Via Fortore, ieder jaar een behoorlijke chaos op dit grote plein. Er zitten een paar knippen in omdat ik door het geduw in de mensenmassa per ongeluk een paar keer de camera aan en uit heb gedrukt.

RNBakker

Registered User
Deze moest even overnieuw doordat ik een foutje had gemaakt met het selecteren. Nogmaals Via Sicilia nu inclusief finale. Dit was voor ons de meest heftige batteria die we overdag hebben gezien. Na de finale duurde het feestje nog behoorlijk lang door. Wat een sfeer hier, heerlijk !!

Wat een gave sfeer daar! En die confetti op muziek :lub:

Tony

Administrator
Medewerker
Ja geweldig!
Daar moet je gewoon een keer bij zijn..Een ijskoud biertje in den Hand en gaaaaan!

Dennis010

Registered User
Net als Valencia mannen, bier, water en frisdrank 1 euro bij de vele tientallen karretjes die met de batterias in de stad meelopen :)
Geen cerveza fria maar birra fresca :)

Dennis010

Registered User
Nog een mooie dan, Piazza Incoronazione de tweede dag. Er gaat in de opening iets mis en meneer del Vicario klimt op zijn gemak in de finale om deze te checken terwijl de batteria al loopt. Moet kunnen. Deze batteria is door Jesse Veverka vanaf het dak van het gebouw links achter me gefilmd. Die beelden hoop ik hier ook nog te kunnen plaatsen.

Dit is mijn poging deze batteria vast te leggen:

Moontan

Moderator
Medewerker
Geweldige beelden weer dennis, bedankt.
Leuk die confetti bommen in het begin en een prachtige harde finale met veel rook.
Inderdaad heel apart, terwijl de batteria al in volle gang is, is de pyrotecnicus op zijn dooie akkertje de boel aan het repareren.
Kan alleen maar in Italie denk ik.

Dennis010

Registered User
We gaan naar de laatste 3 filmpjes die ik nog niet gepost had. Het zijn alle drie avond batterias. Dit vind ik zelf de lekkerste batterias om mee te maken. Lekker door het schietveld meelopen terwijl de shells, singleshots en enorme dreunen om je heen af gaan. Gu- nie- tuh !!

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
Elio Cicala is mijn aanspreekpunt in San Severo. Hij werkt ondermeer voor Hurakan Productons. Ze hebben een film gemaakt over Festa del Soccorso. Zeer mooie beelden naar mijn mening.

Dennis010

Registered User
Nog 1 filmpje dan. De laatste batteria van ons feest. De italianen zelf kondigden deze batteria aan als "Bagdad":lub:

Moontan

Moderator
Medewerker
Dennis heeft het mooiste voor het laatst bewaard. :hehe!: Schitterende batteria. smullen geblazen.

Bovenaan