San Severo, Festa del Soccorso 2014

Dennis010

Registered User
Als variatie op alle schitterende beelden en foto's uit Valencia plaats ik even een filmpje van een klein batteriaatje:

Nog 8 weken dan is het zover :lub:

Dennis010

Registered User
Jaja, de informatie over het programma begint binnen te druppelen:

10155645_605297569560820_1516960561_n.jpg

Ik zie in ieder geval al 4 mooie namen: Zio piro, Luigi di Matteo, Padre pio, Piro Daunia.

Dat belooft weer wat moois te worden.

http://www.sanseveroweb.it/2014/03/festa-del-soccorso-2014-il-programma-ufficiale-di-terra-dei-fuochi

Dit is dus nog niet het volledige programma !!

Laatst bewerkt:

blaapaap

Registered User
Bedankt! Dat ziet er al veel belovend uit.
Wij willen deze week gaan boeken.
We zijn eigenlijk op zoek naar een huisje/villatje in de buurt van San Severo. Er is wel wat te vinden maar het aanbod is niet heel hoog. Heb jij nog suggesties Dennis? een goeie site ofzo?

Dennis010

Registered User
Poeh... daar heb ik geen idee van, ik zit altijd in een hotel daar. Ik heb weleens op homelidays gekeken, maar daar staat heel weinig op in die regio.

killerdome

Registered User
Ben van plan dit ook eens mee te maken dit jaar... Loop enkel tegen het probleem aan dat de data nog niet helemaal bekend zijn. Wat is wijsheid? Ik heb 2 opties, of van 15 tm 22 mei, of 16 tm 21 mei. De eerste optie lijkt mij het beste omdat in het midden van die week het 'programma' bekend is en er nog het een en ander omheen zou kunnen komen. Als ik van 16 tm 21 mei ga mis ik misschien wel het eea? Heb ook geen zin om daar 3 extra dagen te zitten zonder vuurwerk.

Alvast bedankt!

blaapaap

Registered User
Ben van plan dit ook eens mee te maken dit jaar... Loop enkel tegen het probleem aan dat de data nog niet helemaal bekend zijn. Wat is wijsheid? Ik heb 2 opties, of van 15 tm 22 mei, of 16 tm 21 mei. De eerste optie lijkt mij het beste omdat in het midden van die week het 'programma' bekend is en er nog het een en ander omheen zou kunnen komen. Als ik van 16 tm 21 mei ga mis ik misschien wel het eea? Heb ook geen zin om daar 3 extra dagen te zitten zonder vuurwerk.

Alvast bedankt!

Tja ik snap wat je bedoeld. Wij zijn van plan om vanaf 15 t/m 23 mei te gaan.
Zo missen we (hopelijk) niets en ja een paar dagen extra in italie is geen straf hoor. Zelfs al is er geen vuurwerk. :)

Als ik jou was zou ik dus kiezen voor 15 t/m 22...

Dennis010

Registered User
De 15e is er zoiezo niks, de 16e volgens mij tot nu toe alleen religieuze dingen. De 21e heb je grote kans dat er nog wel vuurwerk is. Wij komen de 16e aan en gaan de 22e weer terug.

killerdome

Registered User
Dank voor beide reacties! Als ik ga (hangt nog af van mn neef) dan ga ik vanaf de 15e. Is er in de omgeving verder nog wat te beleven?

Dennis010

Registered User
Een mooi natuurgebied in de bergen (San giovanni Rotondo) , diverse meren vlak bij de kust, de kust zelf is ook mooi (vooral Peschici). Er is genoeg te doen als je een paar dagen over hebt. :happy:

Dennis010

Registered User
Nog een filmpje uit het mooie San Severo: Een batteria waar ik wel erg dichtbij stond :lub::hehe!:

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Geweldige films Dennis. Ik geniet met volle teugen van je films en ik kan er niet genoeg van krijgen. :happy:

Dennis010

Registered User
En er is weer een gedeelte van het programma bekend geworden. Het begint dichtbij te komen. Nog 35 dagen :lub:

1606945_269777946534318_649020888122770169_n.jpg

Dennis010

Registered User
Voor de freaks die hier heen willen gaan:

Er is inmiddels enige onrust ontstaan in San Severo over vergunningen voor het vuurwerk. Ik heb uit betrouwbare Italiaanse bron dat dit ieder jaar hetzelfde is en er nog genoeg tijd is om alle (burocratische) problemen op tijd op te lossen. Zodra er meer nieuws is, zal ik het hier vermelden.

blaapaap

Registered User
pfoei! Da's een opluchting zeg. :)
Wij gaan met 3 man en zijn van plan een huisje te huren dat op maximaal een uur rijden van san severo ligt

Kun je uitleggen hoe het daar in san severo in z'n werk gaat?
Ik heb begrepen dat er buiten het programma om nog meer batterias zijn.
Gaan die net als in fallas op een bepaald tijdstip nagenoeg tegelijk of juist achter elkaar?
Jij weet vast hotspots te vinden. Kun je er een paar noemen?

Hartstikke bedankt alvast!

Laatst bewerkt:

VvanVuurwerk

Registered User
Ik hoop dat er weer één of meerdere freaks zijn die beelden gaan schieten tijdens dit festival.
De beelden van Dennis010 van vorig jaar zijn echt heerlijk om te bekijken. Bedankt daar voor Dennis!

Bovenaan