San Severo, Festa del Soccorso 2014

Tony

Administrator
Medewerker
pfoei! Da's een opluchting zeg. :)
Wij gaan met 3 man en zijn van plan een huisje te huren dat op maximaal een uur rijden van san severo ligt

Kun je uitleggen hoe het daar in san severo in z'n werk gaat?
Ik heb begrepen dat er buiten het programma om nog meer batterias zijn.
Gaan die net als in fallas op een bepaald tijdstip nagenoeg tegelijk of juist achter elkaar?
Jij weet vast hotspots te vinden. Kun je er een paar noemen?

Hartstikke bedankt alvast!

Ik zou het toch wat dichterbij gaan zoeken. Ik zou op maximaal 15 a 20 minuten van San Severo gaan zitten.
Wij zelf hadden in 2007 een hotelkamer in het dorp Lucera. Maar zelfs daarvandaan was het zo een 20 a 25 minuten rijden en ik weet niet of je meer dan dat zou moeten willen rijden in Italy :)

blaapaap

Registered User
Thnx, we hebben toch gekozen voor een huisje bij zee. 45 min rijden is inderdaad wel een beetje ver maar wel te doen en we zitten echt in een supermooie omgeving daar!

Geniaal filmpie dennis! :hehe!:

Heb trouwens nog meer programma gevonden op forum.pirovagando.it

--------------------------------

ERESI!!!!
PROGRAMMA PROLOCO SAN SEVERO PER FESTA PATRONALE MADONNA DEL SOCCORSO:
DOMENICA 18 MAGGIO:
22,30 - Zona Via Fortore grandioso spettacolo pyromusicale eseguito dalla ditta Pirotecnica San Severo di Giacomo Del Vicario e Figli da San Severo (FG);
A Seguire - Grandioso spettacolo pyromusicale eseguito dalla ditta Pirogiochi di Giuseppe Chiarappa e Figlio da San Severo (FG)
A Seguire - Via Mario Carli grandiosa batteria alla bolognese eseguita dalla ditta Pirolandia di M.Ricciardi e A.Gomeri da San Severo (FG)
LUNEDI' 19 MAGGIO:
23,00 - Via Mario Carli grandiosa batteria alla bolognese eseguita dalla ditta Pirogiochi di Giuseppe Chiarappa e Figlio da San Severo (FG).
A Seguire - Zona Via Fortore grandioso spettacolo pirotecnico di colpi in aria eseguito dalla ditta Pirotecnica San Severo di Giacomo Del Vicario e Figli da San Severo (FG).
MERCOLEDI' 23 MAGGIO:
Post Concerto - XXII Palio delle Batterie Serali “Maria SS Del Soccorso”, eseguito dalle ditte:
- Pirotecnica San Severo di Del Vicario Giacomo e Figli da San Severo (FG),
- Nuova Arte Pirica di Parente Giuseppe da Torremaggiore (FG),
- Pirolandia di Ricciardi e Gomeri da San Severo (FG).
A Seguire: Zona Via Fortore grandiosa batteria alla bolognese con spettacolo pirotecnico di colpi in aria e con sequenze computerizzate eseguito dalla ditta Pirogiochi di Giuseppe Chiarappa e Figlio da San Severo (FG).
RINGRAZIAMO ANCHE L'ARCICONFRATERNITA DEL SOCCORSO E IL COMITATO FESTA.
RICORDO CHE QUESTO PROGRAMMA COME GIA' DETTO IN PRECEDENZA E' DIFFERENTE ALL'ASSOCIAZIONE TERRA DEI FUOCHI, SONO 2 PROGRAMMI DISTINTI E SEPARATI.

-------------------------

Eresi !
PROGRAMMA VOOR ERNSTIGE Proloco SAN FESTIVAL DAME VAN DE STEUN :
Zondag 18 mei :
22.30 - Zone Via Fortore pyromusicale grootse spektakel uitgevoerd door de firma James Pyrotechniek San Severo Del Vicario en kinderen uit San Severo ( FG ) ;
Een Follow - een imposant schouwspel pyromusicale uitgevoerd door de firma Joseph Pirogiochi Chiarappa en Zoon uit San Severo ( FG )
Een Follow - Via Mario Carli grote batterij Bolognese uitgevoerd door de firma Pyroland M.Ricciardi en A.Gomeri van San Severo ( FG ) uitgevoerd
Maandag ' 19 mei :
23.00 - Via Mario Carli grote batterij Bolognese uitgevoerd door de firma Joseph Pirogiochi Chiarappa en Zoon uit San Severo ( FG ) uitgevoerd .
Een Follow - Zone Via Fortore grootse vuurwerk van schoten in de lucht uitgevoerd door de firma James Pyrotechniek San Severo Del Vicario en kinderen uit San Severo ( FG ) .
Woensdag ' 23 mei :
Plaats Concert - XXII Palio Batterijen Avond " Maria SS del Soccorso " , uitgevoerd door de bedrijven :
- Pyrotechniek San Severo Del Vicario James en Zonen uit San Severo ( FG ) ,
- Nieuwe Kunst van buskruit Joseph Parente Torremaggiore ( FG ) ,
- Pyroland Ricciardi en Gomeri van San Severo ( FG ) .
On Tap : Area Via Fortore grote batterij bolognese met vuurwerk schoten in de lucht en met geautomatiseerde sequenties uitgevoerd door de firma Joseph Pirogiochi Chiarappa en Zoon uit San Severo ( FG ) .
Dank ook Archconfraternity van HULP EN HET COMITÉ VAN DE PARTIJ .
Vergeet niet dat dit programma reeds ALS ' GEZEGD EN VERENIGING VAN VERSCHILLENDE LAND VAN branden zijn 2 verschillende programma's en scheiden.

-----------------------------------

Jammer dat ze op de 23e savonds nog zo veel batterias schieten. Dan vliegen we alweer terug :(
Maargoed, betterias genoeg op de andere dagen zo te zien! :)

Dennis zou je mij nog kort antwoord kunnen geven?
Klopt het dat er buiten het programma om nog meer batterias zijn? Of worden die ook nog allemaal bekend gemaakt?
En gaat het dan net als in fallas op een bepaald tijdstip nagenoeg tegelijk of juist allemaal achter elkaar?
Weet je misschien uit ervaring bepaalde straaten met batterias die echt niet moet missen?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
U heeft een PB. Ik ga volgende week hier een lijst plaatsen met alle tot nu toe bekende vuurwerken. Er volgt nog meer vanuit Italie.

zone

Registered User
Twijfel nog of ik ga,maar kijk wel naar info,stond er volgens mij nog niet.
Heb het idee dat er meer is dan voorgaande jaren.
IMG_43359662013749.jpeg

bron http://www.sanseveroweb.it/2014/04/festa-del-soccorso-2014-il-rione-arc-a-nev-si-presenta

Laatst bewerkt:

blaapaap

Registered User

Dennis010

Registered User
Die Via M Carli is een stukje verderop de straat in... boven het park wat je op de kaart ziet. Op het grote veld is altijd een grote batteria en op de groenstrook erboven zijn daarna nog 3 kleinere batterias.

blaapaap

Registered User
:) nice.

Ik ben erg benieuwd naar jou lijstje Dennis (wil je niet opjutten hoor, beter iets later dat er meer op staat dan eerder en er misschien dingen ontbreken)
Ik heb het programma gevonden waar heel veel op staat, (http://www.festadelsoccorso.it/programma-festa-del-soccorso-2014) maar bij veel dingen staat er niet bij waar het is... Zoals elke ochtend is er lancio di bomba. Is dat elke dag op dezelfde plek?
Wat me ook opvalt is dat er op 23e niets wordt vermeld terwijl ik dat op het italiaanse vuurwerk forum wel heb gezien...

Zo staat er nog meer op waarvan ik me afvraag hoe of wat, maargoed voordat ik dat allemaal ga vragen zal ik eerst het lijstje afwachten. :smiling:

Mi scusi: ik ben nu al helemaal van mn apperapo ivm de voorpret :happy:
Nog maar een weekje!! Ooooh Ik heb er zo'n zin in!!! :lub:

Laatst bewerkt:

Dennis010

Registered User
Lancio di bomba is niet interessant. dit gaat om 4 of 5 salutes en een meerslagen shelletje... nog geen 2 minuten vuurwerk.

Moontan

Moderator
Medewerker
De tijd begint te dringen heren, over een week zitten jullie er al.!!
Ik wens jullie heel veel plezier en een goede reis.
By the way. Op you-tube kwam ik een filmpje tegen van een batteria. Is het daar nu al aan de gang?

Dennis010

Registered User
Een zeer handig appje voor de nieuwkomers in San Severo:

https://www.facebook.com/festadelsoccorso

Android: http://bit.ly/fds-android
iPhone: http://bit.ly/fds-iphone

Alle evenementen worden met tijd en locatie genoemd en er staat in kleurcodes aangegeven of het religieus, vuurwerk of iets anders is. Ideaal al zeg ik het zelf.

De app werkt nog niet in het buitenland krijg ik net te horen. In Italie doet hij het gewoon.
Iphoney gebruikers uit andere landen dan italie hebben pech, bij hen zal de app niet werken om dat apple gewoon sucks.

Laatst bewerkt:

blaapaap

Registered User
Een zeer handig appje voor de nieuwkomers in San Severo:

https://www.facebook.com/festadelsoccorso

Android: http://bit.ly/fds-android
iPhone: http://bit.ly/fds-iphone

Alle evenementen worden met tijd en locatie genoemd en er staat in kleurcodes aangegeven of het religieus, vuurwerk of iets anders is. Ideaal al zeg ik het zelf.

De app werkt nog niet in het buitenland krijg ik net te horen. In Italie doet hij het gewoon.
Iphoney gebruikers uit andere landen dan italie hebben pech, bij hen zal de app niet werken om dat apple gewoon sucks.

:)

Thanks!
Zeker ideaal!

Maar ik zoek het toch liever ook van te voren uit.
Ik vertrouw mn telefoon niet zo dus vind het toch handig om het ook op papier te hebben...
Ik zal dus 1 deze dagen het kaartje bijwerken.

Bedankt voor alle informatie Dennis en wie weet zie ik je daar wel!

blaapaap

Registered User
Je hebt een pb.

Nog 1 vraagje.
Die batteria op 16e is in de straat "via Don Minzoni"
Die straat vind ik niet in San severo maar in een dorpje verder op "torremaggiore" genaamd.
Kan dat kloppen?

xerogee

Registered User
Ziet er goed uit!!
Morgenochtend vertrek ik ook richting SS met een drietal vrienden.

Heb er zin in !!!

Moontan

Moderator
Medewerker
Heerlijke binnenkomer Dennis, je eerste film van San Severo 2014.
Het blijft een genot om deze aparte manier van vuurwerk beleven op film te zien.

Bovenaan