Max caliber is zondermeer 6 inch. Je kon vanaf een afstand van 500 meter duidelijk een beetje opbouw zien 3", 4" en 6". Maar ik heb, net als Mr Mascleta ook mijn twijfels van het schieten met de mortieren, sommige bommen gingen erg laag dus wie loopt daar met een zaag te klooien
@ Arjan en Cameo: Waarom zijn er overigens nog geen foto's van de opbouw online? Bescherming vanuit Dreams?
@ Arjan en Cameo: Waarom zijn er overigens nog geen foto's van de opbouw online? Bescherming vanuit Dreams?
Jeffrey is niet zo moeilijk hoor, ik heb zelfs een keer mogen filmen, toen hij aant werk was http://www.youtube.com/watch?v=NCGkbHAQBmk&feature=relatedMisschien heb ik geen foto's gemaakt en heb ik daar geen zin in? Mag ik bij jou achter in de werkplaats ook foto's komen maken? :wink:
@Arjan, waarom altijd zo opvliegerig als er wat gezegd word over shows waar jij aan mee werkt? Je kan het toch simpel en duidelijk maar relaxed zeggen?
Toon, ik zal relax, simpel en duidelijk zeggen hoe of wat.. Nee, ik heb geen foto's gemaakt dus daarom plaats ik mischien niets en is dat een belangrijk aspect? Als jijzelf bij een show staat @ BE of wat dan ook en je leest eigenlijk alleen maar negativiteit over de shows waar je bij staat reageer je zelf ook vrij direct op.. op de 1 of andere manier is het wel vreemd als ik eens reageer heb ik het gevoel.. We kennen elkaar langer Toon.. Ik ben overigens hier gewoon hard aan het werk, waarom moet ik updates geven of steeds reageren of dingen verantwoorden? Ik zeg.. wacht vandaag en morgen nog af, er komen nog best leuke beelden in de show alleen hebben sommigen al de negativiteit erin als ze het woord Dream Fireworks horen... jammer is dat..
Zo relax en duidelijk uitgelegd? Dan ben ik nu weer het ponton op om e.a. te clocken.. zal er ipv 2 seconden dan voor jullie 1 seconde op zetten voor de passie.. goed?:wink:
alleen hebben sommigen al de negativiteit erin als ze het woord Dream Fireworks horen... jammer is dat..
Toon, ik zal relax, simpel en duidelijk zeggen hoe of wat.. Nee, ik heb geen foto's gemaakt dus daarom plaats ik mischien niets en is dat een belangrijk aspect? Als jijzelf bij een show staat @ BE of wat dan ook en je leest eigenlijk alleen maar negativiteit over de shows waar je bij staat reageer je zelf ook vrij direct op.. op de 1 of andere manier is het wel vreemd als ik eens reageer heb ik het gevoel.. We kennen elkaar langer Toon.. Ik ben overigens hier gewoon hard aan het werk, waarom moet ik updates geven of steeds reageren of dingen verantwoorden? Ik zeg.. wacht vandaag en morgen nog af, er komen nog best leuke beelden in de show alleen hebben sommigen al de negativiteit erin als ze het woord Dream Fireworks horen... jammer is dat..
Zo relax en duidelijk uitgelegd? Dan ben ik nu weer het ponton op om e.a. te clocken.. zal er ipv 2 seconden dan voor jullie 1 seconde op zetten voor de passie.. goed?:wink:
Hoge bomen vangen veel wind is een oud gezegde.Ook wil ik nog even zeggen dat je gelijk hebt over het negatieve naar dreams toe. Dat constateer ik de laatse maanden ook.
Niet zo gek na Enschede. Maar goed dat is wel met meerdere shows. Te bedenken dat er tijdens sail 1995 gewoon nog rustig t/m 8 inch werd weggeschoten direct achter het centraal station (Notabene tussen het smalste gedeelte van het IJ).
En nu is het maximaal 4 inch op het meest brede gedeelte pfff.. Tuurlijk met 4 inch moet je ook iets goeds kunnen neerzetten, maar het helpt allemaal niet mee als je dan honderden meters van het publiek ligt. Zou hetzelfde effect zijn als ze in Sydney en Londen tijdens de Nieuwjaarsshow maximaal 4 inch schieten, dan blijft er ook weinig meer over van het spektakel. Sommige lokatie's vragen nou eenmaal om een groot kaliber om het spectaculair te maken. Die mening heb ik ook altijd bij Scheveningen. Het is allemaal leuk en aardig, maar de afstand tot het publiek is gewoon idoot.
Daarnaast lijkt het wel of bedrijven sinds de ramp hun creativiteit niet meer durven te gebruiken/tonen. Kan me er ook iets bij voorstellen. Als je constant op je vingers gekeken wordt door controleurs en aan allerlei regels gebonden wordt, dan zal je eerder voor safe gaan en een volgens het boekje standaardshow schieten dan dat je gewaagde dingen gaat proberen.
4''?
Waarom moet er dan 300 meter afstand worden gehouden?
Mischien waren de shells gewoon zo brak dat je dacht dat het 4'' was, maar zal wel 6'' zijn geweest. Kijk wat men daarmee heeft kunnen doen in urk.
Kritiek op dream vind ik meer dan terecht.
Morgen ga ik nog 1 keer kijken, mocht het dan niks wezen hoef ik geen dream shows meer te zien, tenzij ik er geld voor toe krijg natuurlijk :lub:
BTW, tussen cs en noord, smalste gedeelte zou denk ik net 4'' kunnen worden gebruikt en dan kunnen er meer mensen de show goed volgen. Ook met 4'' (kwaliteits producten) kan je een zeer goede show knallen.
Idee wat iemand anders opperde, dat de schietbedrijven zelf voorstellen om er een competitie van te maken... denk dat dat te mooi is om waar te zijn. Volgens mij gunnen de bedrijven mekaar het licht in de ogen niet.
gr
Even off topic: wat ik wel weer positief vind aan Dream, is dat ze toch maar weer een groot project binnen hengelen. Dus met de sales afdeling is niks mis daar.