Sail 2010 Amsterdam

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Max caliber is zondermeer 6 inch. Je kon vanaf een afstand van 500 meter duidelijk een beetje opbouw zien 3", 4" en 6". Maar ik heb, net als Mr Mascleta ook mijn twijfels van het schieten met de mortieren, sommige bommen gingen erg laag dus wie loopt daar met een zaag te klooien :)

@ Arjan en Cameo: Waarom zijn er overigens nog geen foto's van de opbouw online? Bescherming vanuit Dreams?

Geen zaag, dat zijn jorge bommen, kijk maar naar de show's van Dream, daar zijn er altijd wel een paar die laag klappen. En meestal zijn dat de blauwe,rode of oranje peony's en ik schat van het formaat 3".

Arjan

Registered User
@ Arjan en Cameo: Waarom zijn er overigens nog geen foto's van de opbouw online? Bescherming vanuit Dreams?

Misschien heb ik geen foto's gemaakt en heb ik daar geen zin in? Mag ik bij jou achter in de werkplaats ook foto's komen maken? :wink:

Beekje

Registered User
Rickie ouwe ...... wanneer kom je weer!!!!

Wij hebben hier een open werkplaats en iedereen mag hier foto's komen maken. Voor de vrouwen geld altijd een camera mee want die werkplaats is hier zo gezellig.

Maar Arjan, je kan toch wel een beetje antwoord geven op de opmerkingen die gemaakt worden. Nogmaals ik ben enigsinds positief maar het moet meer show kunnen worden?

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Mannen, misschien ziijn dit helemaal geen Jorge bommen!
Iedereen denkt het te weten, maar ik denk te weten dat 90% van de bommen niet uit de bunkers in Polen komen.
En jah, shells die laag klappen kan je als schieter niet altijd wat aan doen. De chinees moet misschien wat beter opletten.

@Arjan, waarom altijd zo opvliegerig als er wat gezegd word over shows waar jij aan mee werkt? Je kan het toch simpel en duidelijk maar relaxed zeggen?

Arjan

Registered User
@Arjan, waarom altijd zo opvliegerig als er wat gezegd word over shows waar jij aan mee werkt? Je kan het toch simpel en duidelijk maar relaxed zeggen?

Toon, ik zal relax, simpel en duidelijk zeggen hoe of wat.. Nee, ik heb geen foto's gemaakt dus daarom plaats ik mischien niets en is dat een belangrijk aspect? Als jijzelf bij een show staat @ BE of wat dan ook en je leest eigenlijk alleen maar negativiteit over de shows waar je bij staat reageer je zelf ook vrij direct op.. op de 1 of andere manier is het wel vreemd als ik eens reageer heb ik het gevoel.. We kennen elkaar langer Toon.. Ik ben overigens hier gewoon hard aan het werk, waarom moet ik updates geven of steeds reageren of dingen verantwoorden? Ik zeg.. wacht vandaag en morgen nog af, er komen nog best leuke beelden in de show alleen hebben sommigen al de negativiteit erin als ze het woord Dream Fireworks horen... jammer is dat..

Zo relax en duidelijk uitgelegd? Dan ben ik nu weer het ponton op om e.a. te clocken.. zal er ipv 2 seconden dan voor jullie 1 seconde op zetten voor de passie.. goed?:wink:

vonk

FPM Moderator
Medewerker
Toon, ik zal relax, simpel en duidelijk zeggen hoe of wat.. Nee, ik heb geen foto's gemaakt dus daarom plaats ik mischien niets en is dat een belangrijk aspect? Als jijzelf bij een show staat @ BE of wat dan ook en je leest eigenlijk alleen maar negativiteit over de shows waar je bij staat reageer je zelf ook vrij direct op.. op de 1 of andere manier is het wel vreemd als ik eens reageer heb ik het gevoel.. We kennen elkaar langer Toon.. Ik ben overigens hier gewoon hard aan het werk, waarom moet ik updates geven of steeds reageren of dingen verantwoorden? Ik zeg.. wacht vandaag en morgen nog af, er komen nog best leuke beelden in de show alleen hebben sommigen al de negativiteit erin als ze het woord Dream Fireworks horen... jammer is dat..

Zo relax en duidelijk uitgelegd? Dan ben ik nu weer het ponton op om e.a. te clocken.. zal er ipv 2 seconden dan voor jullie 1 seconde op zetten voor de passie.. goed?:wink:

Goed idee wat betreft die pyroclock's ik ben benieuwd. Ook nog even een puntje van kritiek naar je vorige post. Ik vind niet dat sommige hier de negativiteit erin hebben zitten zodra het woord Dream valt, in tegendeel zelfs. Ik heb het afgelopen jaar ook vele positieve reactie's gezien van mensen op een show van Dream.

Is een show niet goed hoor je het, is hij wel goed hoor je het ook. Tis niet anders. En is ook wel zo eerlijk toch?

san quinton

Registered User
alleen hebben sommigen al de negativiteit erin als ze het woord Dream Fireworks horen... jammer is dat..

Arjan als je het nog een paar keer zegt dan gaat iedereen het vanzelf geloven.
Effe zonder oogkleppen, niet iedereen is gecharmeerd van de manier van schieten die Dream toepast....Big Deal.

Om nou te blijven roepen dat, dat aan anderen ligt lijkt me niet terecht. Aan de andere kant jullie staan op sail 2010 dat neemt niemand jullie af.

Zelf denk ik dat er meer uit te halen valt nu je er toch staat. Blijkbaar denken jullie/jij daar anders over. Dat mag.
Maar dan mogen wij toch (opbouwende) kritiek blijven hebben?

Groet,

Tony

Administrator
Medewerker

Lekker rekaxed Arjan. Inderdaad reageer ik heel direct. Maar het verschil is dat ik dit niet alleen doet bij een show waar we zelf aan mee werken maar bij alles wat ik post. Ik reageer dan niet alleen direct in de zin van de woorden die ik gebruik maar ik reageer ook direct omdat ik precies kan vertellen hoe of wat want vaak word er onzin gezegd of vind ik dat ik iemand kan helpen met het vinden van zijn antwoord.

Maar dit doe ik dan ook alleen als ik een show zelf mag doen of iets met de organisatie te maken heeft. Ik kan dat niet doen als het iemand anders zijn show is. Niet in de mate dat ik zou willen en dat verwacht ik ook niet van jou, maar jij bent zelf een website eigenaar en je weet hoe het werkt. Jij hebt volgens mij de shows ook niet geschreven?! Of zie ik dat verkeerd ? Als je ze niet geschreven hebt dan zou ik me helemaal niet druk maken om wat er geschreven word want jij kan aan de shows zelf weiig veranderen.

En ik moet zeggen, ik ben het niet met alles eens wat hier gezegd word maar laten we gewoon eerlijk zijn. De shows kunen veel beter. Alleen is het probleem dat de schrijver een totaal andere kijk op shows heeft en dat het waarschijnlijk niet anders zal worden qua schieten. Ik vind de hoeveelheid in veel gevallen zelfs te veel dus daar hoor je me niet over klagen, en niet alle effecten zijn slecht. Heb goede spullen voorbij zien komen alleen soms word er zoveel geschoten dat je er niets meer van het daadwerkelijke effect ziet.

En je bent niemand verplicht om fotos en alles te maken en te plaatsen. Het is kleuk als je het doet maar ik snap best dat dat niet altijd kan. Dream bescherming, druk met werken, geen zin etc. Maak je daar nou niet druk om.

Nogmaals, je weet hoe het werkt en daarom is het des te vreemder om van jou geirriteerde reacties te zien terwijl je zelf ook wel weet dat het geen topshows zijn. Alleen jij moet je geld ook verdienen en snap dat je niet zomaar kritiek gaat leveren. Dan zou je een dief zijn van je eigen portomonee en dat zou ik niemand kunnen aanraden haha.

Veel plezier vanavond! Ik ga gewoon weer netjes voor de stream zitten.

Tony

Administrator
Medewerker
Ook wil ik nog even zeggen dat je gelijk hebt over het negatieve naar dreams toe. Dat constateer ik de laatse maanden ook.

shinji

Moderator
Medewerker
Ook wil ik nog even zeggen dat je gelijk hebt over het negatieve naar dreams toe. Dat constateer ik de laatse maanden ook.
Hoge bomen vangen veel wind is een oud gezegde.
Ik vind sommige shows in Scheveningen en Nijmegen best aardig geschoten. Zeker gezien het budget daar. Maar als je de grootste shows in Nederland ( Rotterdam nieuwjaar en nu dus sail) op exact dezelfde wijze schiet ( en dat is niet de wijze die veel mensen hier op t forum goed vinden), dan zijn kritieken als ongeinspireerd, saai en eentonig niet meer als terecht

rocketeer

Registered User
Zo nou dan gooi ik de knuppel ook maar eens in het hoederhok.

Ik heb beide shows op film bekeken en vind het ook niet echt je van het.
Zo vind ik de eerste show erg lauw openen met alleen maar kaarsen en niks er boven, had hier een lekkere hoeveelheid salutes boven gezet zo van "hier zijn we".

Ook zie ik special effect bommen in kubus vorm waar vervolgens peony's door heen geschoten worden, dan denk ik ook, nou gaat weer nergens over, dit geld ook voor de peony's met dubbel pistil, zulke dingen zie je hier in nederland weinig en dan word het op deze manier nog verziekt.

Ook komen we in beide shows een aantal malen tegen dat er kaarsen worden geschoten zonder iets er boven, terwijl er zat shell worden verbruikt, dit zou gewoon beter verdeeld kunnen worden.

Dan zien we ook bij beide shows dat er crossette en ring bommen telkens weer ergens op duiken, zo moeilijk lijkt /is het niet om daar echte beelden van te maken.
Gewoon crossette candle met crossette shell erboven.

En idd erg veel in salvo achtige vorm geschoten, als ik zo kijk word dit van 3 tot 5 posten geschoten, zo moeilijk is het niet om de eerste clock van positie 2 en 4 te veranderen in een 1 sec clock ipv 2sec, daar heb je geen universitaire opleiding voor nodig.

Aan de andere kant begrijp ik ook wel dat de opbouw van zo'n show door de beperkende regels hier in nederland eigenlijk niet in 1 dag opgebouwd kan worden.
Als voorbeeld geef ik dat in valencia het grootste deel van het vuurwerk al door verbonden op de afsteek locatie aan komt, zo ook de stepper modules worden op het gemak al dagen van te voren afgemonteerd en naar de schiet plaats gebracht , neer zetten en klaar, helaas mag dit niet in nederland en daardoor heb je ontzettend veel mensen nodig om zoiets te realiseren.

Ook had ik het vuurwerk graag wat breder geschoten zien worden , maar ook hiervoor geldt dat dan de circel rond het ponton nog groter moet worden om aan de afstanden te voldoen,wat waarschijnlijk niet zal gaan en wat als resultaat zou hebben dat er ipv 6 inch , nog maar 5 inch afgestoken zou kunnen worden.

MVG Rocketeer.

Laatst bewerkt:

kingmokum

Banned
Niet zo gek na Enschede. Maar goed dat is wel met meerdere shows. Te bedenken dat er tijdens sail 1995 gewoon nog rustig t/m 8 inch werd weggeschoten direct achter het centraal station (Notabene tussen het smalste gedeelte van het IJ).

En nu is het maximaal 4 inch op het meest brede gedeelte pfff.. Tuurlijk met 4 inch moet je ook iets goeds kunnen neerzetten, maar het helpt allemaal niet mee als je dan honderden meters van het publiek ligt. Zou hetzelfde effect zijn als ze in Sydney en Londen tijdens de Nieuwjaarsshow maximaal 4 inch schieten, dan blijft er ook weinig meer over van het spektakel. Sommige lokatie's vragen nou eenmaal om een groot kaliber om het spectaculair te maken. Die mening heb ik ook altijd bij Scheveningen. Het is allemaal leuk en aardig, maar de afstand tot het publiek is gewoon idoot.

Daarnaast lijkt het wel of bedrijven sinds de ramp hun creativiteit niet meer durven te gebruiken/tonen. Kan me er ook iets bij voorstellen. Als je constant op je vingers gekeken wordt door controleurs en aan allerlei regels gebonden wordt, dan zal je eerder voor safe gaan en een volgens het boekje standaardshow schieten dan dat je gewaagde dingen gaat proberen.

4''?
Waarom moet er dan 300 meter afstand worden gehouden?

Mischien waren de shells gewoon zo brak dat je dacht dat het 4'' was, maar zal wel 6'' zijn geweest. Kijk wat men daarmee heeft kunnen doen in urk.

Kritiek op dream vind ik meer dan terecht.

Morgen ga ik nog 1 keer kijken, mocht het dan niks wezen hoef ik geen dream shows meer te zien, tenzij ik er geld voor toe krijg natuurlijk :lub:

BTW, tussen cs en noord, smalste gedeelte zou denk ik net 4'' kunnen worden gebruikt en dan kunnen er meer mensen de show goed volgen. Ook met 4'' (kwaliteits producten) kan je een zeer goede show knallen.

Idee wat iemand anders opperde, dat de schietbedrijven zelf voorstellen om er een competitie van te maken... denk dat dat te mooi is om waar te zijn. Volgens mij gunnen de bedrijven mekaar het licht in de ogen niet.

gr

Laatst bewerkt:

Drillz

Registered User
4''?
Waarom moet er dan 300 meter afstand worden gehouden?

Mischien waren de shells gewoon zo brak dat je dacht dat het 4'' was, maar zal wel 6'' zijn geweest. Kijk wat men daarmee heeft kunnen doen in urk.

Kritiek op dream vind ik meer dan terecht.

Morgen ga ik nog 1 keer kijken, mocht het dan niks wezen hoef ik geen dream shows meer te zien, tenzij ik er geld voor toe krijg natuurlijk :lub:

BTW, tussen cs en noord, smalste gedeelte zou denk ik net 4'' kunnen worden gebruikt en dan kunnen er meer mensen de show goed volgen. Ook met 4'' (kwaliteits producten) kan je een zeer goede show knallen.

Idee wat iemand anders opperde, dat de schietbedrijven zelf voorstellen om er een competitie van te maken... denk dat dat te mooi is om waar te zijn. Volgens mij gunnen de bedrijven mekaar het licht in de ogen niet.

gr

Misschien kan je met dit soort budgetten eens buiten de landsgrenzen gaan informeren wat er allemaal mogelijk is.... Maar misschien is dat ook wel te mooi om waar te zijn.

Beekje

Registered User
Toppie zo een live stream, lekker hoor Arjan. Slijm Slijm hahaha. Maar of het is beter geschreven of een forum verricht toch nog werk.........Nette show, zonder meer. Snap niet alle combo's maar toch een betere opbouw en dergelijke. Netjes.........Netjes

Maar morgen moeten jullie het toch nog ff overtreffen hoor! ;)

Jie

Registered User
Even off topic: wat ik wel weer positief vind aan Dream, is dat ze toch maar weer een groot project binnen hengelen. Dus met de sales afdeling is niks mis daar.

rocketeer

Registered User
zojuist weer veel van het zelfde gezien, zwerf crossette bommen,zwerf ring shells en zwerf falling leaves op diverse plaatsen van de show.
Tails met niks er boven of silvertails(hele helle) met goud bommen erboven(sorry hoor maar volgens zie je weinig van het goud)
Rare combie's!!!!
leuke parachute shells, jammer dan weer dat deze niet uit mogen branden en er gelijk peony's doorheen geschoten worden.

En teveel 6inchers tegelijk de lucht in, waardoor effect en/of patroon van de shell niet uit de verf komt,schiet dan 2stuks 6 inch onder de uiterst toegelaten hoek en daar 2,5inch als onder garnering.

Nee dit is het niet voor mij

Laatst bewerkt:

PyroPlop32

Registered User
negativiteit tegen dream ?
als ze goede shows zouden schieten dan zijn we niet negatief, dus dat ligt geheel aan de schieter.
kan me nog een show herinneren in rotterdam met dat vele goud, dat was een goede show.

vind het niet meer dan logisch als je 25.000 euro per show krijgt en je gaat zulke shows schieten met zulke producten tot de grond toe word afgebrand, en terecht .....

De ene keer vind ik azuma ook een goede show schieten en een andere keer een kutshow.
het is echt niet omdat jullie Dream Fireworks zijn......

Laatst bewerkt:
Bovenaan