Ruim jij je straat op?

Ruimen of verzuimen

• Ik ruim na het stoken zo snel mogelijk op.

Stemmen: 346 66,2%
  • Ik vergeet meestal op te ruimen.

Stemmen: 31 5,9%
  • Ik verbrand alles na het stoken.

Stemmen: 146 27,9%

• Total voters
    523

gwgwgw

Registered User
Eerder ging hier ook alle potten op een bult en dan in de hens. Echter de laatste jaren heeft de gemeente een actie op touw gezet, dat je de eerst volgende werkdag je vuurwerk afval kan inleveren bij de gemeentewerf. Je krijgt dan 1 euro per volle vuilniszak. Je ziet vaak dan als snachts de eerste kinderen en zelfs volwassen al druk bezig met het verzamelen van vuurwerk afval.

Vorig jaar waren we bij een maat van mij. In het begin van de avond kwam er al een man uit de buurt aan de deur. Hij had gehoord dat we veel vuurwerk hadden en vroeg of hij en zijn kinderen het mochten komen ophalen als we klaar waren. Kijk, daar kun je wat mee!!

nero

Registered User
Ik ruim alles netjes op en dat doe ik ZELF.
Mijn buren hoeven mijn zooi niet eens proberen op te ruimen want dan ga ik door het lint.
Opruimen van mijn zooi hoort bij de afsluiting van het stookfeest (voor mij dan)

spanischcracker

Registered User
Wij ruimen al het vuurwerk meteen de volgende ochtend rond een uurtje of 10 op samen met de buurman die altijd onwijs geniet van al het vuurwerk dat we afschieten. Elk jaar een stuk of 70 cakes en 5a6 vuilniszakken vol rode snippers.

Het enige nadeel is dat het afval niet wordt opgehaald door de gemeente en je het nergens in kan leveren. Je moet dus elke keer dat de container voor restafval wordt geleegd er een beetje bij doen. Resultaat is dat ik soms in maart nog een paar afgeschoten cakes in de schuur heb staan.

DioR

Registered User
Ik ruim alles netjes op en dat doe ik ZELF.
Mijn buren hoeven mijn zooi niet eens proberen op te ruimen want dan ga ik door het lint.
Opruimen van mijn zooi hoort bij de afsluiting van het stookfeest (voor mij dan)

Zo hoort het vind ik. Wel grappig dat je naar eigen zeggen door het lint gaat als de buren proberen op te ruimen. Hier haal ik uit dat je het als een traditie ziet.

Daphnee88

Registered User
Er word bij ons opgeruimd rond een uur of 9/10 smorgens, dan gaat de vuurkorf aan en de fik erin, dan stiekem altijd nog wat vuurwerk afsteken als er nog wat over is gebleven en niet zoals vorig jaar al het vuurwerk wat ik nog had erin. Wat het begint nu erg te kriebelen!

sprinkhaan

Registered User
ja,ik heb daar speciaal een straat bezem voor en een laadschop. Meestal zit ik rond de 8 a 10 vuilniszakken,ook met nog wat vuurwerk erbij van mijn niet zo sociale buren.

Laatst bewerkt:

gietjo

Registered User
Heb vorige maand een leeg olie vat (200 liter) weten te scoren, dus ik denk dat daar alles netjes in verdwijnt. Het verbranden van lege cakes is op zich niet heel erg veilig, maar in een groot olie vat durf ik het wel aan. Toch wel wat veiliger als gewoon op een hoop gooien midden op straat.

nero

Registered User
Zo hoort het vind ik. Wel grappig dat je naar eigen zeggen door het lint gaat als de buren proberen op te ruimen. Hier haal ik uit dat je het als een traditie ziet.

Klopt Dior... voor mij is dat de afsluiting van de jaarwisseling...
Bij het maken van rotzooi hoort ook het opruimen!

Ghasper

Registered User
Hier ook altijd de volgende dag je zooi opruimen. Dit jaar vieren we het bij ons thuis met een zo'n 25 man (en vrouwen, maar die zitten lekker aan de Singstar) dus dat zal een beste loop worden naar de ondergrondse container!

petertje23

Registered User
Hier ruim ik altijd zoveel mogelijk dingen die op te pakken zijn op!
Dingen die opgeveegd moeten worden doe ik wel de ochtend erna.

Ik vind het zelfs zeer storend dat buren het niet doen! Die laten alles maar midden op straat staan.
{dat pak ik dan maar mee, als ik aan het opruimen ben}

Davis

Registered User
Ik vind het bizar dat er mensen zijn die hun straat niet opruimen, sowieso ruim je de troep die je zelf maakt gewoon op.. Zelfs al heb je 20 cakes afgeschoten, en heb je zoiets van ,dat komen ze maar lekker met de gemeentelijke reinigingsdienst ophalen, je maakt zelf de puinhoop, en dat ruim je ook zelf op.

Als je thuis kookt laat je ook niet alles staan tot iemand anders het voor je opruimt. Gewoon opruimen de vuurwerkresten, ook dat hoort bij onze hobby. Niets meer dan een principekwestie dus wat mij betreft.

Drdrek

Registered User
Dezelfde nacht alles opstapelen en de volgende ochtend opruimen. Logisch denk ik! Je geeft vuurwerk nog meer een slechte naam als je het niet doet.

Bij rotzooi maken hoort opruimen!

RowdyO

Banned
meestal meedere sessie op ruimen en vooral ik nu op mezelf woon in een blok waar de jongste buurwoner 69 is en de oudste 93 dus ik weet niet hoe ze hier om me vuurwerk reageren.

meestal na 0.00 uur na al het geknal gelijk even alles in zakken doen en volgende dag na de stort brengen.

Boyjeroen

Registered User
Elk jaar rond een uur of 10 samen met de de buren (vorig jaar ruim 20 man + vrouw) die hebben staan stoken al het vuurwerk opruimen. Meestal maken we in de nacht al een stapel, ruimt wat makkelijker op.
Altijd reuze gezellig tijdens het opruimen. Muziekje erbij, vorig jaar zelfs een vuilniswagen geregeld :)

veteraan

Registered User
Natuurlijk.
Na het afsteken een half uurtje wachten tot alles uit en afgekoeld is en dan meteen opruimen. Heb ongeveer een halve kuub aan cakes staan en twee vuilniszakken met kleiner spul (vooral rooie snippers). Dat breng ik deze week naar milieupark.

tsunami69

Registered User
in de straat staan wat vuurkorven daar gaat al snel de papieren rommel etc in, de volgende morgen nog even de bezem over de straat en het ziet er weer uit alsof het nooit oud en nieuw is geweest

Bovenaan