Zoals de meeste wel weten gaat er bij ons ook een grote hoeveelheid de lucht in.
In de jaarwisseling naar 2000 toe viel het mij op dat de gemeente het begon op te ruimen.
Al die jaren er voor ging het na afloop de voortuin in om vervolgens, wanneer de kliko's weer opgehaald werden, onder te verdelen om van de zooi af te komen.
Sins 2000 wordt alles netjes op een grote hoop neer gelegd en is het de volgende dag om 9.00 uur al weg gehaald door de gemeente.
Wat ik wel altijd nog even doe is de straat aan vegen en in het ergste geval de auto's die dicht bij ons vuurwerk stonden een kleine wasbeurd geven.
En dan bedoel ik niet met sop maar gewoon even de tuinslang er over heen.
Dit om de goede vrede te bewaren want je heb altijd van die mensen die staan te kijken en te genieten en als ze de kans krijgen beginnen te zeiken dat hun auto zo vies is.
Vorig jaar hadden we zo veel dat (
KLIK HIER) we na afloop alles in een bestelbus hebben gegooid en op advies van de politie naar een gecontroleerd vreugde vuur 2 straten verderop zijn gereden.
Daar konden we ons melden bij de brandweer die ons op hun beurd weer mee hielpen om de auto leeg te halen.
Dit was vermoedelijk door de politie bij ons in de straat door gegeven aan de heren brandweer.
Ik had van te voren natuurlijk wel eerst even al het vuurwerk goed bekeken met een zaklampje of het allemaal goed af was gegaan.
Een compliment volgde van de heren politie en dat de politie graag zag dat ze overal waar ze zoveel vuurwerk af gestoken werd, er zorgvuldig met de rotzooi om gegaan werd.
Groetjes Giron