Ruim jij je straat op?

Ruimen of verzuimen

• Ik ruim na het stoken zo snel mogelijk op.

Stemmen: 346 66,2%
  • Ik vergeet meestal op te ruimen.

Stemmen: 31 5,9%
  • Ik verbrand alles na het stoken.

Stemmen: 146 27,9%

• Total voters
    523

Reelo

Registered User
ik gooi wat emmers water over de potten en zet ze aan de kant. De snippers laat ik liggen. Bij ons in de wijk komt de veegwagen :) en de buren hebben er geen last van.

kaboom05

Registered User
Meteen na het afsteken wordt de straat opgeruimd.Zou niet willen dat mensen gewond raken door mijn vuurwerk.
Al moet ik eerlijk bekennen dat ik ook de straten afgestruind heb naar blindgangers en dat ik dan blij was als mensen dan wat hadden laten liggen :bigsmile:

solid

Registered User
bij mij staat alles er nog wij beginnen meestal heel vroeg in de ochtend maar dit keer is het aardig laat geworden dus zal het wel wat later worden:p

Jozz

Registered User
Vanmorgen 09.00 uur,cake/blok resten in de te kleine Kliko gedumpt en het rode afval op een hoop geveegd.
En compliment van de buren meegepikt.
Dat zien we niet vaak was de reaktie.
Iedereen Happy

marlboro20

Registered User
Om 14.00u mijn eigen stookplaats geveegd en daarna met 8 buren waarvan het meerendeel niets afsteekt de speeltuin hier tegenover en de straten geveegd. En daarna een soort buurt nieuwjaarsreceptie in de tuin met de buren met gluhwein en choco voor alle kids. Wat (warme) hapjes erbij en een geweldige middag weer gehad....

powerkiter1986

Registered User
wij vegen altijd rond een uur of half2 als alles op is de boel bij elkaar.
en dan gaat de fik er in.daarna ga je drinken en heb je geen zin om vroeg je bed uit te komen om te gaan vegen.dit jaar bij een maat gevierd en is dan een kleine moeite om even een half uurtje te vegen met een paar man :cool:

jetztgehtslos

Registered
Ik heb wel eens aan mensen verteld dat ik mijn straat op ruim met degenen waar ik het samen mee vier.

Maar ik krijg toch diverse malen reacties van mensen die niet begrijpen dat ik de straat op ruim en het zelfs raar noemen. Zij hebben er nog nooit van gehoord dat mensen daadwerkelijk de straat schoonmaken. Hebben jullie ook wel eens van dit soort reacties gehad?

CyberBeast

Registered User
Ik verbaas me eigenlijk dat er mensen zijn die de afgestoken rommel niet opruimen. Als je spullen in huis gebruikt laat je die toch ook niet liggen?!?

Dit jaar kregen we veel complimenten over hoe we alles aan het opruimen waren. Dit is altijd leuk om te horen.

Bij ons is het een soort van traditie om als we klaar zijn met iedereen (ook de mensen die hebben gekeken) alle potten bij elkaar te zetten en de straat te vegen.

Als we uiteindelijk wakker zijn geworden gaan we verder om ook de kleinere zooi op te ruimen. Vaak stoken we het vuurtje dan weer op en zo komen we mooi van de potten af. Ook de rekken worden dan weer schoon gemaakt. Zo kunnen we goed napraten/nagenieten over wat er 's nachts allemaal gebeurd is.

dutchguy1975

Registered User
Normaal gesproken doe ik het gewoon snachts nadat we klaar zijn met afsteken, afgelopen ouderjaarsnacht was iets anders, mijn nichtje wilde de volgende ochtend het opruimen omdat ze via de gemeente verzamelpunten hebben en ze krijg daar 1 euro per gevulde zak restvuurwerk. Toch weer een paar euro voor haar spaarpotje.

MINI Grunn

Registered User
De nacht zelf de grote potten opgeruimd en vervolgend de volgende middag de kleine knapperij snippers op staan vegen. Toch wel lastig met een kater in je kop, maar toch stug volgehouden. De buren stonden met duimen omhoog achter de ramen te kijken.

Kobajo

FPM Filmer
De nacht zelf de grote potten opgeruimd en vervolgend de volgende middag de kleine knapperij snippers op staan vegen. Toch wel lastig met een kater in je kop, maar toch stug volgehouden. De buren stonden met duimen omhoog achter de ramen te kijken.

De buren hadden beter hun handjes kunnen laten wapperen. :nuts:

Pauls

Registered User
Ieder jaar ruim ik het netjes op. Potten even opzij gezet de 1e gedurende het stoken (anders struikel je over een andere pot, ook niet echt handig...), dus de straat was leeg toen ik klaar was. Toen 's ochtends met de bezem in de hand en een paar dozen alle potten in dozen gedaan en de snippers in vuilniszakken.

Alles weer schoon, zodat niemand onnodig last heeft van mijn hobby :)

Kobajo

FPM Filmer
We hadden het tijdens de jaarwisseling over dat er ook wel wat mag blijven liggen. Nu staan we allemaal dezelfde avond alles op te ruimen en aan te vegen. :wacko:
Ik vond het vroeger en genot voor het oog om overal in de straat de rode snippers te zien liggen en dat je de buurt afging om te zien wie wat had afgestoken.

Nu ligt er de volgende dg niks meer, toch een beetje zonde.

Bovenaan