Rotterdam Brug Show 2012-'13

sisser

Registered User
Het viel niet mee om te filmen door de regen maar vooral de harde windstoten maakten het heel lastig.
Eerste 15 sec. ontbreken, excuses.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Helemaal niet erg Jim. Bedankt voor de moeite, want zoveel films zijn er niet van het nationaal vuurwerk dit jaar. Was de muziek nog ergens te horen?

sisser

Registered User
Helemaal niet erg Jim. Bedankt voor de moeite, want zoveel films zijn er niet van het nationaal vuurwerk dit jaar. Was de muziek nog ergens te horen?

Ik heb geen muziek gehoord maar ik had ook een flinke rugwind. Show verliep volgens mij ook niet helemaal als gepland, bij 5 en ook 6 min. lijkt het niet te kloppen. Denk ook dat er nog een finale aan had moeten zijn.

Kobajo

FPM Filmer
Maar wat een verbetering ten opzichte van voorafgaande jaren.
Heb nog even gekeken om 0.00 uur en een aantal met mij was dit jaar voor de verandering wel positief over de show.

D

Deleted member 17038

Guest
Ik zie wel vuurwerk, maar waar is rotterdam nou?

Hier met muziek: Sorry blijkbaar een verkeerd filmpje. Ik zal nog eens zoeken!

Ik vind het eerlijk gezegd voor een groot gedeelte maar een sobere show. Misschien heeft dat met het weer te maken ik weet het niet. Mooi is het zeker maar ik heb ook de hele tijd het gevoel dat er iets mist.
Ik dacht ook dat Rotterdam ook een wereldstad was. Hoeveel moeite kost het nou om je stad een beetje te laten zien? Bruggetje mooi verlichten en dergelijke? Het gaat wel de goede kant op maar Rotterdam is er nog niet!

Laatst bewerkt door een moderator:

Z@P

Registered User
Ik vind het ook stukken beter dan voorheen,mooie producten zie ik ook. Zeker een verbetering maar vind het toch een beetje rommelig geheel de manier van schieten.

Het is nu nog niet HET nationale vuurwerk te noemen dan moet het toch nog beter en groter worden. Misschien een idee om een buitenlands bedrijf erbij te betrekken die nog meer ervaring hebben met grote shows? Group f, ricasa, parente.

Ze willen het vuurwerk vergelijken met sydney en londen maar dat gaat helaas nooit gebeuren vrees ik door de haast onwerkbare regeltjes hier.

@anihalas, somberheid kan ook door de muziekkeuze komen, vind adele niet toepasselijk bij het inluiden van een nieuw jaar. De muziek moet gewoon knallen en feestelijk zijn!

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Ik vind het ook stukken beter dan voorheen,mooie producten zie ik ook. Zeker een verbetering maar vind het toch een beetje rommelig geheel de manier van schieten.

Het is nu nog niet HET nationale vuurwerk te noemen dan moet het toch nog beter en groter worden. Misschien een idee om een buitenlands bedrijf erbij te betrekken die nog meer ervaring hebben met grote shows? Group f, ricasa, parente.

Ze willen het vuurwerk vergelijken met sydney en londen maar dat gaat helaas nooit gebeuren vrees ik door de haast onwerkbare regeltjes hier.

@anihalas, somberheid kan ook door de muziekkeuze komen, vind adele niet toepasselijk bij het inluiden van een nieuw jaar. De muziek moet gewoon knallen en feestelijk zijn!

Die bedrijven komen niet voor dat schijntje in NL schieten. Helemaal niet als ze ook nog eens horen wat onze regels zijn.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
De film die jij post is van de wereldhavendagen dit jaar, en zeker niet van de jaarwisseling.

Ik zie wel vuurwerk, maar waar is rotterdam nou?

Hier met muziek:

Ik vind het eerlijk gezegd voor een groot gedeelte maar een sobere show. Misschien heeft dat met het weer te maken ik weet het niet. Mooi is het zeker maar ik heb ook de hele tijd het gevoel dat er iets mist.
Ik dacht ook dat Rotterdam ook een wereldstad was. Hoeveel moeite kost het nou om je stad een beetje te laten zien? Bruggetje mooi verlichten en dergelijke? Het gaat wel de goede kant op maar Rotterdam is er nog niet!

USRRobiwan

Registered User
Een stuk beter dan voorgaande jaren. Maar er zijn teveel pauzes, weinig thema te bekennen, te weinig grote bommen. Wel veel single shots, dat is dan weer een plus punt, een nadeel is dan weer dat er niet mooi gestept wordt. En dan heb je een joekel van een brug en gebruik je die brug niet om een giga waterval te laten zien = fail. Finale is ook matig, pomp verdomme de hele lucht vol. en zonder minimaal een aantal 12" er tussen en minimaal 15 minuten kan ik het nog steeds geen show noemen.

Michel_G

Zilveren Member
Vergeet het maar met de echt grote kalibers in Rotterdam, aangezien het gewoon niet haalbaar is wat betreft de veiligheidsafstanden die er in NL voor gelden.

Volgens mij is er op die locatie niet veel meer mogelijk dan 4" (of nog net een fractie groter). Kortom, van groter kaliber moet je het daar dus niet hebben, dus zijn de enige opties gewoon meer schieten (dus afsluiten) met hele dikke salvo's of eventueel het proberen met mooie meerslagen cilinders.

Bovenaan