rollen alpeco 2

Conflicto

Registered User
TheSnake zei:
Hahaha lekker geschreven bompijl ;)

Even een reactie op de kwaliteit van de alpeco rollen

De kwaliteit is gewoon stukken minder als die van vroeger dus zo selectief zijn ze niet de baas heeft zoiets van het verkoopt goed waarom aanpassen!

Vroeger waren al die rotjes geknepen en werd er helemaal geen kalk gebruikt om ze te dichten die rollen waren van zeer hoge kwaliteit en leek gewoon een chaintunder als je hem afstak zon herrie en flitsen gaf dat ding!!!

Oh dat was vast voor mijn tijd dat die rollen nog op chainthunders leken |:(

Tony

Administrator
Medewerker
Conflicto zei:
Oh dat was vast voor mijn tijd dat die rollen nog op chainthunders leken |:(

Niet voor mijn tijd.
Ik heb rollen gezien die alpeco nog verkocht in 1999 en 2000 van top kwaliteit.
Daar kon je echt niet 5 meter vanaf gaan staan want je had zeker direct een gehoorbeschadeging.

gantpoplin

Registered User
Ik heb de doos gewoon droog liggen, waar het nooit vochtig is dus dat cdrogen komt nog wel goed, echter haalde ik van mijn horse brand een dikke knaller er tussen uit en rolde deze uit, wat bleek, in deze dikke knaller zat een kleine knaller verwerkt, zover ik weet zijn die dikke knaller ook veel meer gevuld met kruit en zitten er geen kleintje in, dus heb er nog 1 uitgerold en daar zat precies ehtzelfde probleem in....Is dit altijd zo bij Horse brand rollen...of....?? |:(

Mattenfreak

Registered User
gantpoplin zei:
Ik heb de doos gewoon droog liggen, waar het nooit vochtig is dus dat cdrogen komt nog wel goed, echter haalde ik van mijn horse brand een dikke knaller er tussen uit en rolde deze uit, wat bleek, in deze dikke knaller zat een kleine knaller verwerkt, zover ik weet zijn die dikke knaller ook veel meer gevuld met kruit en zitten er geen kleintje in, dus heb er nog 1 uitgerold en daar zat precies ehtzelfde probleem in....Is dit altijd zo bij Horse brand rollen...of....?? |:(

Of dit vroeger zo was weet ik niet, maar tegenwoordig is iedere dikke knaller gewoon een dunne met meer papier eromheen. ;)

gantpoplin

Registered User
Nee vroeger waren die dikke helemaal gevuld met kruit...en dus was het ook een echte dikke knaller, nu is het alsof je bij wijze van spreken een rotje hebt en daar meters papier omheen wikkeld, zodat deze op een vlinder lijkt |:( Zonde al die veranderingen

Cornel

Registered User
Heyy mensen even een vraagje, voor de mensen van fpm en mensen met verstand van rollen?

ik zag deze foto staan bij de classic foto's van fpm van een white horse 100k.
Classics_FPM-Crackers_29_.jpg

Zijn dit nou goeie ouwe rollen van vroeger, en ik kwam laatst plaatjes van iemand tegen met precies dezelfde rol alleen dan met datum 05? iemand toevallig ervaring mee? foto's van de nieuwe rol volgen nog
alvast bedankt jongens
groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:

Yourie

Registered User
De rollen van white horse die je nu veel ziet opduiken zijn door Jorge geimporteerd en via slinkse wijze nu te koop in ons landje. Deze rollen Knallen in ieder geval zeer goed!!!! Of het helemaal de goede, oude kwaliteit is durf ik niet te zeggen, maar dat ze zeer goed knallen is zeker!!!

Yourie

Registered User
ook dat is correct. Voor zover ik heb gezien komen alle Jorge spullen aan in Hamburg en het staat ook idd op de doos van de t809 oftewel de 100.000 klapper

bompijl

Registered User
Ik heb ff vier rollen van alpeco open gemaakt tot mijn grote verbazing zag ik drie verschillende merken in de dozen zitten , 1 was van het merk van alpeco
bai pa mai zu zonder plastic er omheen, en 2 waren van white horse met plastic eromheen en 1 van white horse fireworks met plastic ?
Ik dacht alpeco maar 1 merk had .Heeft iemand anders dit mischien ook?

groetjes :w

Laatst bewerkt door een moderator:

Dream-Real

Registered User
Mijn 100k is ook zo'n HAMBURG geval.
Ik heb al gezocht naar het kruitinhoud, maar niet
gevonden. Iemand hier wel de inhoud gevonden?
Ben er wel benieuwd naar.
De tekst aan de voor en zijkant van de doos in bedrukt
met zwarte letters. IK wou graag weten of dit een goeie
is, want ik kan ook de T809 kopen die op de eerste pagina van
dit topic staat met op de zijkant 950gram kruit.

Hopelijk kan iemand hierbij helpen. Wil alleen maar goed spul.
Zodoende. Alvast bedankt.

bompijl

Registered User
Die rollen van mij staat T809 op, maar drie verschillende merken op de doos .
staat 950 gram op de etiket van rol staat 1000 gram:w

NelisB

Registered User
Ik heb ook de Hamburg T809, kruitinhoud durf ook zo niet te noemen. Maar alles en iedereen in mijn regio heeft die hamburg rollen.

Anthony_bomb.

Registered User
Nu las ik het begin van dit topic dat de 50.000 eruit zou gaan bij Alpeco.. maar wie kan dit bevestigen ?? Ik wilde waarschijnlijk zo'n rol meenemen bij Alpeco de eerst volgende keer, maar ik ga me nu niet blij lopen maken met een dooie mus :p Ik wil namelijk wel graag weten of ik zekerheid heb.. ;)

bompijl

Registered User
Nee die zijn er niet meer, tenminste nu niet.
Ik weet ook niet of dat tijdelijk is of dat ze nog terugkomen.

groetjes

Pyro.nl

Registered User
Mijn rollen afkomstig van Alpeco waren altijd in orde.

Maar ik kan me voorstellen dat rollen afkomstig van Alpeco soms niet goed afgaan. Ondanks dat de rollen in een doos zitten en aardig zijn omwikkelt door een touwtje en papier kunnen ze volgens mij vrij weinig hebben, ze kunnen natuurlijk wel tegen een stootje. Maar ik heb 2 keer achter de Alpeco gestaan om mijn vuurwerk in te laden en er tegelijk een vrachtwagens stond uit te laden en dat ging er niet bepaalt rustig aan toe. De chinese rollen werden zo uit de wagen naar buiten op de grond gegooit. Zo ga je toch niet met vuurwerk om|:(

Pyro.nl

Registered User
Ik heb ze ook paar keer palets uit de vrachtwagens zien halen, maar die 2 keer gooide ze toch echt gewoon met chinese rollen :frusty:

Bovenaan