rollen alpeco 2

-Theshadow-

Registered User
Het sneller ontbranden hoeft niets met vocht te maken te hebben, zal wel liggen aan de kwaliteit Aluminiumpoeder. Net wat er beschikbaar is, wordt er voor gebruikt. (helaas maar waar).

gantpoplin

Registered User
Afgelopen avond horsebrand opgehaald, maar op de doos staat 720 gram PTS... Vind namelijk erg weinig als ik zo lees dat er ook rollen zijn met 980 gram PTS inhoud! Ook vind ik de eindbom groter dan die van White horse als ik zo de foto's bekijk, is dit gezichtsbedrog of is dit ook echt het geval? Het is een T809..

OM nog maar eens mijn vraag aan te halen, wie heeft hier een duidelijk antwoord op...

Mattenfreak

Registered User
gantpoplin zei:
OM nog maar eens mijn vraag aan te halen, wie heeft hier een duidelijk antwoord op...

De rollen met lint zijn inderdaad met 720 gram. Toch denk ik dat er wel meer in zit, want de knallen zijn toch echt niet (veel) zachter dan eentje waar 980 gram (hierboven ook al een mat met 1000gram) op staat. Daarentegen is het tempo wel duidelijk minder van die rol, maar aan de andere kant, je heb wel langer knallen (maar minder geweld). ;)

Ik heb ergens, ik meen hier in het topic (kan het nergens vinden), mijn ervaring neergezet. Ik ben dan ook van mening dat als je een andere mat kan krijgen dan eentje met een gekruist lint je dat moet doen. Als je geen ervaring hebt met deze rollen is er niets aan de hand, merk je ook het verschil niet.

Let op; mijn ervaring kan anders zijn dan jouw of die van anderen die ze hebben meegemaakt, maar ik heb er 2 gezien waarvan één Horse Brand en één een onbekend merk. Dat onbekende merk was echt bar slecht.

rocketeer

Registered User
en zo'n rol een maand of twee boven een verwarming hangen op zolder werkt ook fantastische, heb de ervaring dat die dingen toch redelijk vochtig zijn heb de mijn een week of 8 boven een verwarming gehangen en die had absoluut geen storingen en een fantastische snelheid , wel minimaal een meter er boven hangen

P

poziloc

Guest
en waarom denk je dat het niet helpt....hoe droger het kruit des te beter is de ontbranding

gantpoplin

Registered User
Mattenfreak zei:
De rollen met lint zijn inderdaad met 720 gram. Toch denk ik dat er wel meer in zit, want de knallen zijn toch echt niet (veel) zachter dan eentje waar 980 gram (hierboven ook al een mat met 1000gram) op staat. Daarentegen is het tempo wel duidelijk minder van die rol, maar aan de andere kant, je heb wel langer knallen (maar minder geweld). ;)

Ik heb ergens, ik meen hier in het topic (kan het nergens vinden), mijn ervaring neergezet. Ik ben dan ook van mening dat als je een andere mat kan krijgen dan eentje met een gekruist lint je dat moet doen. Als je geen ervaring hebt met deze rollen is er niets aan de hand, merk je ook het verschil niet.

Let op; mijn ervaring kan anders zijn dan jouw of die van anderen die ze hebben meegemaakt, maar ik heb er 2 gezien waarvan één Horse Brand en één een onbekend merk. Dat onbekende merk was echt bar slecht.

Dat onbekende merk was bar slecht en de horse brand, vponmd je ook slecht of..? want het betreft een horse brand he...

Daarnaast vind ik beetje nutteloos dat mensen zeggen dat ze vuurwerk boven de verwarming drogen...is nou niet echt een veilig advies...

Sparkey

Registered User
gantpoplin zei:
Dat onbekende merk was bar slecht en de horse brand, vponmd je ook slecht of..? want het betreft een horse brand he...

Daarnaast vind ik beetje nutteloos dat mensen zeggen dat ze vuurwerk boven de verwarming drogen...is nou niet echt een veilig advies...

Rocketeer had het ook over minimaal 1 meter er boven. Dus niet er tegen aan of er boven op leggen.

En het is zeker niet nutteloos, zeker niet als je het allerbeste uit je knalmat(ten) wil(t) halen. Om het nut te benadrukken een voorbeeld: Laat één lucifer ca 1 mtr boven de radiator hangen en leg er één neer op de plek waar je het vuurwerk gebruikelijk bewaart (vochtige/koude schuur?). Na een paar uur kun je het testje al doen, strijk eerst de "koud bewaarde" lucifer langs het doosje en let op wat er gebeurt, doe dat vervolgens ook met de "droog bewaarde" lucifier en let dan ook op.

Nadat je de verschillen hebt geconstateerd (doe het anders nog een keer, lucifers kosten bijna niets meer) kun je je voorstellen dat het gedroogde kruit (dus ook het lont en daarmee de constantere brandsnelheid) van bv de knalmat beter zal presteren naarmate het sas droger is.

bompijl

Registered User
ik kan het me wel voorstelluh, mah ik ga niet me rolluh ophangen om ze te laten drogen vind ik iets te veel van het goeie ;)

:w maar ik kan der wel inkomen wat je beweert

Huge_Cohones

Registered User
Tjuh muh juh zelluhf wetuh...

Maargoed... Ik zou de rol gewoon even droog wegleggen met misschien nog een vochtvreter erbij. Het lijkt mij een kleine moeite om een droog plekkie te vinden, waar de rol tot oud & nieuw veilig kan liggen. Scheelt je wel 4 keer opnieuw aansteken en huilen.

Gr, Huge

rocketeer

Registered User
het grote probleem met vuurwerk ,is de opslag bij de groothandels en de winkels, schijnbaar zijn die onverwarmde bunkers relatief vochtig ,
zo had ik vorig jaar 2 weco assortimenten met pijlen, daar ik altijd nieuwsgierig ben hoe zo'n ding er van binnen uitziet maakte ik er 1 open en schrok me een hoedje,de sterren waren allemaal gebroken en gescheurd, dit is een gevolg van te vochtige opslag,
vlug ook de andere open gemaakt en wat bleek;alle pijlen uit het ene assortiment bleken dit euvel te hebben.
het andere assortiment bleek wel hele sterren te hebben
ik zag op fpm al een klacht dat de helios pijl niet presteerde zoals de koper deze had gezien op 1 van de filmpjes ,en dat vind ik niet zo raar ook bij deze pijl waren de sterren stuk

maar om ontopic te blijven zal dit probleem zich ook voordoen bij de alpeco rollen als ze idd tevochtig op geslagen worden dan zullen ze zeker geen top prestatie leveren met als voordeel dat je een rol nog een paar weken kan laten drogen ,dit heeft bij een pijl met gescheurde sterren echt weinig zin meer.

loof0003

Registered User
hmm, die rollen liggen naar mijn weten niet langer als 1 week in die bunkers, die gaan namelijk zo snel in de verkoop. wel zag ik vorige keer, wat ik een beetje vreemd vond, dat voor het gemak een palet rollen buiten stond. zodat ze gelijk opgeladen konden worden, wel onder een afdakje maar das ook nie helemaal de bedoeling of kan dat geen kwaad?

Mattenfreak

Registered User
gantpoplin zei:

De Horse Brand was redelijk te noemen. Ze waren sowieso niet om te janken ofzo hoor, maar het geweld was er echt niet.
De Horse Brand was beter, maar toch was het nog duidelijk geen goede mat. Maarja, zoals ik zei; meningen kunnen verschillen en wie weet ervaarde ik net 2 verkeerde/vochtige rollen. ;)

Je moet het zelf weten, koop er anders eentje bij, steek je deze als eerste af. :p

EDIT:

De linkse is dus dat onbekende merk. ;)

100.000-klappersvwc.jpg

Laatst bewerkt:
R

Ronny Vos

Guest
vochtig vuurwerk

Beste Heren,

Het nadeel van het vochtig vuurwerk is,dat er China géén opslag meer mag zijn van vuurwerk,er mag natuurlijk wel wat liggen wanneer er geproduceerd wordt en voor het de containers in gaat naar europa 2 á 3 weken produceren 3 tot 4 weken varen dus het vuurwerk heeft maar 6 weken tijd van drogen......

Groeten,

Ronny Vos
Katan vuurwerk

condor27

Registered User
[Edit]het nadeel van het vochtig vuurwerk is,[Edit]

[de oorzaak van het vochtig vuurwerk is] moet die zin zijn neem ik aan ??(moest het eerst 3 keer lezen en toen snapte ik wat er moest staan :w

Sparkey

Registered User
Inmiddels heb ik alweer wat biertjes achter de kiezen, maar na 6x lezen kom ik er nog steeds niet uit :*

***on-topic (wel lastig om bij dit onderwerp te blijven)***

We mogen denk ik voorzichtig aannemen dat de uiteenlopende reacties van de forumleden over de kwaliteit van de matten, inbegrepen het verschil van onbetwiste smaak, mede veroorzaakt worden door

a) de produktiedatum van het artikel en daarmee de droogtijd (ben ik eerlijk
gezegd niet helemaal zeker van)
b) de wijze waarop het vuurwerk tot het moment van afsteken bewaard wordt

Natuurlijk is er ook nog de factor kwaliteit, maar de kwaliteit van Bonbridge (en daar gaat dit topic over) is over het algemeen zeer goed, zodat veroorzakers a) en b) meestal de boosdoener van een tegenvallende Bonbridge mat zullen zijn. Bovendien zal Alpeco onder-de-maatse rollen of simpelweg niet inkopen, of later uit het assortiment halen. Ik weet dat Alpeco daar zeer selectief/zorgvuldig in is, wat mede te danken is aan de inzet van de FPM-crew.

bompijl

Registered User
Maargoed... Ik zou de rol gewoon even droog wegleggen met misschien nog een vochtvreter erbij. Het lijkt mij een kleine moeite om een droog plekkie te vinden, waar de rol tot oud & nieuw veilig kan liggen. Scheelt je wel 4 keer opnieuw aansteken en huilen.

Gr, Huge

scheel me 4 keer aansteken en huilen ;(
;) hahah

Laatst bewerkt door een moderator:

TheSnake

Registered User
Hahaha lekker geschreven bompijl ;)

Even een reactie op de kwaliteit van de alpeco rollen

De kwaliteit is gewoon stukken minder als die van vroeger dus zo selectief zijn ze niet de baas heeft zoiets van het verkoopt goed waarom aanpassen!

Vroeger waren al die rotjes geknepen en werd er helemaal geen kalk gebruikt om ze te dichten die rollen waren van zeer hoge kwaliteit en leek gewoon een chaintunder als je hem afstak zon herrie en flitsen gaf dat ding!!!

Bovenaan