rollen alpeco 2

scorpion198

Registered User
[/QUOTE] is dit dan wel een goeie?? [/QUOTE]

heb hieronder ook een paar foto`s volgens mij gaat het om het zelfde exemplaar bij deze zit ook plastic folie om de endbox( BOVEN het crep papier nog.. ) en zoals je ziet ook gekruist gebonden..

hij is gemaakt in guangbong of zoiets? d8 ik..

hieronder wat links..

http://www.imagestation.com/picture/sraid195/p8f959075e587997be2170e00c04c177f/f15a8371.jpg

http://www.imagestation.com/picture/sraid195/pef057c059b75d508c25e46c34f03a114/f15a8d90.jpg

ben benieuwd wat jullie er van zegge

Schuim

Moderator
Medewerker
Foto´s doen het niet..

Krijg je de witte pagina, met de tekst Forbidden..

ff verbouwen die zooi..

Edit: Scorp was me voor...

Pyro.nl

Registered User
NLsandman zei:
Heeft alpeco altijd die 100000 rollen op voorraad of is dit ook 1 van de produkten die heel snel verkopen?
Rond deze tijd gaan die rollen erg hard, ze zijn regelmatig uitverkocht maar ze worden vaak voorzien van nieuwe voorraden

Patrick

Registered User
Heb nu ook een 100.000 rol binnen. Op de doos staat o.a. 1.4G, gewicht: 14 kg, netto 12 kg, kruitgewicht 950gr en op de eindbom white horse met het paard. Viel me op dat de rol gewoon in een plastik zak zit en dan in de doos.. Nog nooit gezien eigenlijk, meestal ligt ie ingepakt in groen papier. Ook heeft ie een opvallend grote eindbom en ja er zit zilverkruit in.

Het is de rol die op deze foto's te zien zijn:
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showpost.php?p=40341&postcount=28

Hij zou 100% zeker bij Alpeco gekocht zijn.

Laatst bewerkt:

PeterVuurwerk

Registered User
Afcajax zei:
Heb nu ook een 100.000 rol binnen. Op de doos staat o.a. 1.4G, gewicht: 14 kg, netto 12 kg, kruitgewicht 950gr en op de eindbom white horse met het paard. Viel me op dat de rol gewoon in een plastik zak zit en dan in de doos.. Nog nooit gezien eigenlijk, meestal ligt ie ingepakt in groen papier. Ook heeft ie een opvallend grote eindbom en ja er zit zilverkruit in.

Het is de rol die op deze foto's te zien zijn:
http://www.freakpyromaniacs.com/forum/showpost.php?p=40341&postcount=28

Hij zou 100% zeker bij Alpeco gekocht zijn.

dat klopt deze komen zeker weten bij Alpeco vandaan. Wat ik me afvraag is of die zak wel goed voor de rol zou zijn. Ik bedoel nu (ik kan het mis hebben), met enkele weersveranderingen kan het in die zak gaan condenseren.

iemand opheldering?

SReFLEctioN

Registered User
PeterVuurwerk zei:
dat klopt deze komen zeker weten bij Alpeco vandaan. Wat ik me afvraag is of die zak wel goed voor de rol zou zijn. Ik bedoel nu (ik kan het mis hebben), met enkele weersveranderingen kan het in die zak gaan condenseren.

iemand opheldering?

Hier heb je in weze gelijk in, mits er lucht in de zak kan. Het karton zal ook veel van het vocht opvangen, maar als de zak open is, zal de rol ook het een en ander aan vocht opzuigen zeg maar;). Begrijp niet dat ze niet gewoon dat groenen papier erom hebben gelaten.

Mattenfreak

Registered User
Afcajax zei:
Heb nu ook een 100.000 rol binnen. Op de doos staat o.a. 1.4G, gewicht: 14 kg, netto 12 kg, kruitgewicht 950gr en op de eindbom white horse met het paard.

Kijk eens op de gebruiksaanwijzing, staat 1000 grams... ;)
Kijk maar op die foto die jij aan je post meegeeft.

:w

Patrick

Registered User
PeterVuurwerk zei:

iemand opheldering?

Ik was hier idd ook een beetje bang voor. Maar aan de andere kant zal condens alleen voorkomen bij korte temperatuurschommelingen. Als je hem gewoon op een plek legt waar een vaste temperatuur is, dan zal er nooit condens in komen en dan heeft de zak ook weer een meerwaarde want die houdt eventueel vocht van buiten tegen.
Heb het bij vuurpijlen ook wel eens eerder gezien. Kocht ze in de winkel waar het een normale kamertemperatuur was en ging ermee naar buiten bij 2 graden boven nul. Thuis aangekomen zat er wat condens in de zak, maar na een uurtje op thuistemperatuur te hebben gelegen was deze condens alweer weg.

Heeft iemand trouwens een verklaring waarom er 1.4 G op de doos staat en niet 1.3 G? Bij meer dan 250 gr knalsas in een mat wordt deze toch automatisch 1.3?

Laatst bewerkt:

NLsandman

Registered User
Afcajax zei:
Heeft iemand trouwens een verklaring waarom er 1.4 G op de doos staat en niet 1.3 G? Bij meer dan 250 gr knalsas in een mat wordt deze toch automatisch 1.3?

Dat is een misverstand, meer als 250 gram mass active valt onder de katagorie spektakel vuurwerk.

Deze rollen zitten in een goede verpakking die bij ontsteking alleen in de verpakking ontploft zonder dat het verdere schade veroorzaakt.
Daarom mag dit volgens de UN regels onder de klasse 1.4G geschaald worden.

Klassificatie is een vaag iets en daar wordt nog al eens mee gesjoemeld door de chinesen, scheelt opslag en transport kosten als je het in 1.4G schaalt.

kappiesjon

Registered User
Misschien iets interessants voor de liefhebbers van hindoe rollen. Bij alpeco zijn ze tot 31-12 maar 20 euro voor 2 stuks. En dan praat ik over de hindoerol 3000 met eindbom. Heb er gelijk 1 afgestoken van het weekend en het is me zeer bevallen. Denk dat ik er nog zeker 2-4 ga halen.

Gurby

Registered User
hoe zit het dan met Horsebrand uit doos met groene tekst

Gross weight 12,5 kg
Net weight 11,5 kg

Powder weight 630 gram ???

superfer

Registered User
Gurby zei:
hoe zit het dan met Horsebrand uit doos met groene tekst

Gross weight 12,5 kg
Net weight 11,5 kg

Powder weight 630 gram ???
Grossweight is totaal gewicht
net. weight is netto gewicht
laatste is gewicht van je kruit|:(

Z@P

Registered User
kappiesjon zei:
Misschien iets interessants voor de liefhebbers van hindoe rollen. Bij alpeco zijn ze tot 31-12 maar 20 euro voor 2 stuks. En dan praat ik over de hindoerol 3000 met eindbom. Heb er gelijk 1 afgestoken van het weekend en het is me zeer bevallen. Denk dat ik er nog zeker 2-4 ga halen.

kan iemand dit verhaal bevestigen ?

zelle007

Registered User
Hey heren,
ik heb ook een 'Hamburger t809' rol welke nog in de doos zit. Alleen als ik de doos rustig beweeg hoor ik iets glijden van de een naar de andere kant, klinkt net als zand ofzo. Ook valt uit de doos een soort wit poeder. Is dit ernstig? En als ik hem uit de doos haal, moet ik dan specifiek ergens op letten?

Oh ja, is mijn eerste echte rol dus ik wil zeker weten dat alles goed gaat!

bosman

Registered User
zelle007 zei:
Hey heren,
ik heb ook een 'Hamburger t809' rol welke nog in de doos zit. Alleen als ik de doos rustig beweeg hoor ik iets glijden van de een naar de andere kant, klinkt net als zand ofzo. Ook valt uit de doos een soort wit poeder. Is dit ernstig? En als ik hem uit de doos haal, moet ik dan specifiek ergens op letten?

Oh ja, is mijn eerste echte rol dus ik wil zeker weten dat alles goed gaat!

De kleur van het kruit is wit, niet echt erg. Gebeurt wel vaker. Van een grote rol waar er paar stuk zijn is het nie zo'n probleem.

2Tall

Registered User
bosman zei:
De kleur van het kruit is wit, niet echt erg. Gebeurt wel vaker. Van een grote rol waar er paar stuk zijn is het nie zo'n probleem.

Het kruit is niet wit maar zilver |:(
Dat witte is van de witte stenen stopjes die in de rotjes zitten .
Hier wil wel eens wat vanaf brokkelen dit kan geen kwaad .

Bovenaan