Ik heb al wat ervaring met reputation points op een ander forum en daar is het graadmeter voor de kwaliteit van de hulp die iemand bied.
Een korte uitleg over reppoints voor de mensen die het niet kennen:
Als je iets kwijt wilt over een post druk je op
, geef je aan of je het een goede post of slechte post vind en zet je er evt nog een comment bij. (persoonlijk vind ik dat iedereen zijn naam erbij moet zetten, ook als het negatief is).
De hoeveelheid rep-points die je aan iemands reputatie toevoegd of er af haalt is gelijk aan jouw eigen Rep-power (ik zie nu nog bij iedereen 0 staan behalve bij de admins, deze kunnen dus alleen nog de reputation bepalen).
Verder kan de admin instellen dat mensen bijvoorbeeld pas rep-points kunnen gaan uitdelen als ze een x aantal posts hebben gemaakt. Ook kunnen reppoints natuurlijk gemoderate worden ivm misbruik.
Als je met je muis op het groene blokje gaat staan zie je een comment over de reputatie van die persoon, dit gaat automatisch. (het blokje kan ook rood zijn, dan staat iemand negatief in de reppoints (alleen negatief commentaar gehad)
EDIT het enige dat ik niet kan terugvinden is hoeveel points ik heb. Bij een ander forum kon ik zien welke comments ik had gekregen en hoeveel punten ik had onder usercp.