Reputation points

Tony

Administrator
Medewerker
Pyrofreak_roder zei:
Goedenavond,

Ik zag dat men nu ook reputation points kan verdienen. Op welke manier is dit mogelijk?

MvG

Ik zou het eerlijk niet weten.
Heb net deze optie aangezet. Ik heb wel gezien dat als ik op de weegschaal drukt die onder je naam staat bij een post ik je post kan keuren. Slecte of Goede post en dat heeft ook met je reputatie te maken.

Vavoom

Registered User
Grappig, was me ook net opgevallen (oog voor detail zeg maar).

Tellen de reputation-points gewoon door of gaat het op een schaal van 1 tot 10? Kan iedere member reputation-points geven (lees: een post keuren) of kunnen alleen Mods, Admins, Vips, etc. dat?

Son-T

Registered User
Als je op je eigen weegschaaltje druk kan je zien of er gereageerd is op je post(bad post) en hoeveel points je heb.
Iemand anders kan nl bepalen of hij het een goede of een slechte post vind.

Al je bij iemand anders op zijn gevarenbordje klikt dan kun je melden of de post die door dat persoon geschreven is , wel of niet door de beugel kan. Reporten!
( byvoorbeeld spammen ,schelden , etc)..

Dat is wat ik er van begrijp ........(correct me if i'm wrong)
De mods en admins kunnen sowieso een post (keuren) of zelfs verwijderen cq bewerken.

Sont.

Laatst bewerkt:

Stefanfreak

Registered User
Het is dus alleen mogelijk dat iemand van de mods punten geeft? Ik kan namelijk geen punten geven aan bijv. Tony. Of ben ik nu zo'n kaalgeplukte kip die niet goed kijkt! :)

Tony

Administrator
Medewerker
Stefanfreak zei:
Het is dus alleen mogelijk dat iemand van de mods punten geeft? Ik kan namelijk geen punten geven aan bijv. Tony. Of ben ik nu zo'n kaalgeplukte kip die niet goed kijkt! :)

Klop het stond uit. Als het goed is kunnen jullie nu Punten geven per post.

GiGa_VlInDeR

Registered User
Mischien zien mensen dit als een populariteits middel, ze gaan bijv. andere mensen PM'en van "Stem op mijn post blabla" Maarja laten we het positief houden!:w

Feuerwerk

Registered User
Tja maar zo werkt het toch niet, punten kun je niet geven wel een commentaar waardoor iemand een punt zou kunnen krijgen ..

#offtopic# tony heeft zich wel flink in de watten laten leggen met de punten zeg :7

blazuhhh

Registered User
Zouden de rep. points niet beter door de moderators alleen kunnen worden gegeven?? Op die manier krijgen sommige freaks geen "minderwaardigheidscomplex" ofzo ;) en wordt er op een zekere hoogte serieus rep.points uitgedeeld.

** off-topic** glimmen ze al tony?? hahaha geintjuhh;)

Zaliotuur

Registered User
Ik heb al wat ervaring met reputation points op een ander forum en daar is het graadmeter voor de kwaliteit van de hulp die iemand bied.
Een korte uitleg over reppoints voor de mensen die het niet kennen:
Als je iets kwijt wilt over een post druk je op
reputation.gif
, geef je aan of je het een goede post of slechte post vind en zet je er evt nog een comment bij. (persoonlijk vind ik dat iedereen zijn naam erbij moet zetten, ook als het negatief is).
De hoeveelheid rep-points die je aan iemands reputatie toevoegd of er af haalt is gelijk aan jouw eigen Rep-power (ik zie nu nog bij iedereen 0 staan behalve bij de admins, deze kunnen dus alleen nog de reputation bepalen).
Verder kan de admin instellen dat mensen bijvoorbeeld pas rep-points kunnen gaan uitdelen als ze een x aantal posts hebben gemaakt. Ook kunnen reppoints natuurlijk gemoderate worden ivm misbruik.
Als je met je muis op het groene blokje gaat staan zie je een comment over de reputatie van die persoon, dit gaat automatisch. (het blokje kan ook rood zijn, dan staat iemand negatief in de reppoints (alleen negatief commentaar gehad)

EDIT het enige dat ik niet kan terugvinden is hoeveel points ik heb. Bij een ander forum kon ik zien welke comments ik had gekregen en hoeveel punten ik had onder usercp.

Laatst bewerkt:

Tony

Administrator
Medewerker
Alleen Admins , Mods , Global Mods en Super admins kunnen reputation point geven. Als je point heb gehad kun je de commentaren bekijken in je UserCP.

Bovenaan