Programma Onofficieel - Vuurwerk

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Mmm, Ik heb de laatste 2 jaren altijd die op het plein meegemaakt, met daarna Isabel Catolica (14.30) en daarna Marti (15.00) bij de Markthal.
Daarna bekruipt me altijd een ernstig leegh gevoel....

shinji

Moderator
Medewerker
Is die Isabel Catolica die digitale in de buurt van de Calle Colon Jos? Heb dit ritje 2 jaar geleden ook gemacht en dat is me uitermate goed bevallen. En bovenal, heel goed te doen.

blaapaap

Registered User
Zeg Blaapaap, zullen we dit jaar maar eens samen een biertje drinken ipv?
Lijkt me een goed idee kerel! :)

Daarom is het beter om een keuze te maken. Of je pakt 3 a 5 mascletas in de straten of je gaat naar het stadhuisplein.
Ik heb ook weleens de keuze gemaakt om de stad in te gaan en dat was ook wel kikkuh hoor.

Ons lukt het trouwens meestal wel om 2 of 3 straat mascaleta's te pakken na die van 2 uur op het plein...
Onze fietsen een paar straten verder op zetten en direct na de mascaleta op het plein je tussen de mensen door wurmen om je fiets te pakken en zsm naar de volgende te fietsen.

Wij zijn ook wel eens een andere mascaleta gaan kijken ipv die op het plein. In nou campanar (excuseer me als ik het fout schrijf)
Dat was een hele vette mascaleta maar kan toch niet op tegen DE mascaelta op het plein.

heartworm

FPM Kalender Beheer
Medewerker
Ja dat is die in de buurt van Mercado Colon.
2010 deel 1:
deel 2 (met digitaal deel):

Is die Isabel Catolica die digitale in de buurt van de Calle Colon Jos? Heb dit ritje 2 jaar geleden ook gemacht en dat is me uitermate goed bevallen. En bovenal, heel goed te doen.

mickeyzegtboem

Registered User
Isabel Catolica is de staat die kruist aan de calle de cirilo amoros, straat die achter de mecado colon loopt.
Maps: http://maps.google.nl/maps?q=Valenc...r=Valencia,+Spanje&t=h&z=18&source=gplus-ogsb

De 19e kan je hier (uitgaande van vorig jaar) 3 of 4 in grootte oplopende mascleta's meepakken, waarvan de laatste idd met digitaal is. begin is tegen de rivierbedding aan.
Als je hierna een beetje doorloopt kan je ook mecado ruzafa inderdaad ook nog pakken.

Laatst bewerkt:

DJ-ArSoN

Registered User
He, dat plekje komt me bekend voor. Volgens mij heb ik die vorig jaar ook mee gepakt:

Alleen had die prutser de finale vern##kt door z'n ontbrekende startschoten uit het finalerek te knippen... :sad:

Maar dit is/was dus Isabel Catolica, effe onthouden voor volgende maand dan ;)

Tony

Administrator
Medewerker
He, dat plekje komt me bekend voor. Volgens mij heb ik die vorig jaar ook mee gepakt:

Alleen had die prutser de finale vern##kt door z'n ontbrekende startschoten uit het finalerek te knippen... :sad:

Maar dit is/was dus Isabel Catolica, effe onthouden voor volgende maand dan ;)

Volgens mij hebben wij in 2003 hier ook onze eerste straat mascleta gezien.
Helaas staan deze films niet online. Ik zal eens kijken of ik hem ergens op schijf hebt staan.

VvanVuurwerk

Registered User
Isabel Catolica is de staat die kruist aan de calle de cirilo amoros, straat die achter de mecado colon loopt.
Maps: http://maps.google.nl/maps?q=Valenc...r=Valencia,+Spanje&t=h&z=18&source=gplus-ogsb

De 19e kan je hier (uitgaande van vorig jaar) 3 of 4 in grootte oplopende mascleta's meepakken, waarvan de laatste idd met digitaal is. begin is tegen de rivierbedding aan.
Als je hierna een beetje doorloopt kan je ook mecado ruzafa inderdaad ook nog pakken.

Dat ziet er uit als een mooie mascleta. Zeker de moeite waard om even het zweet op de rug te lopen.
Maar de 3 a 4 straat mascleta's die je volgens jouw mee kan pakken, zitten die allemaal op de calle de Cirilo Amoros? En die moet je dan vanaf de kant van de bedding volgen richting ruzafa. Of staan ze niet echt aan deze straat maar aan parralel straten?

Om het even wat duidelijker te krijgen. Bij voorbaad dank.

PyroPlop32

Registered User
gewoon zo snel mogelijk ruzafa in...richting Calle cadiz, op zeker dat je er dan meerdere meepakt.
volgens mij hangen er zomaar 5 a 6 binnen een paar honderd meter.

en je hoort vanzelf de aankondigings salute, waardoor je soms even moet rennen :hehe!:

Souflakie

Registered User
Op de 19e is het mij veels te druk op het plein. Pak meestal de 16e en/of de 17e de grote Mascleta op het plein mee en voor de rest zit ik mooi bij Mercado de Colon in de buurt. De casals wachten in de aangrenzende straten mooi op elkaar waardoor je vaak 3 of 4 mascleta's na elkaar kan zien. De mascleta van Isabel Catolica van vorig jaar vond ik meesterlijk en eerlijk is eerlijk was mij dat finale schot niet zo opgevallen aangezien ik aan de ander kant stond (uit de rook!). Ik stond op een meter afstand van de leden van de casal waarvan een aantal volledig uit hun dak gingen. Voor mij is het inmiddels geen keuze meer. Ik zit de 19e lekker aan een biertje en kijk op het gemakje drie straatmascleta's waar je met je neus op staat. Lekker wapperende broekspijpen jonguh! De eerste start meestal rond 14:15 en volgen elkaar dan in een redelijk tempo op. Zal dit jaar ook eens proberen de mascleta bij Mercado Ruzafa mee te pakken. Als die om 15:00 pas gaat zou dat moeten kunnen lukken.

De mascleta's starten vanaf de kant van de rivierbedding. Als je calle cirilio amaros blijft volgen zit je goed.

mickeyzegtboem

Registered User
Dat ziet er uit als een mooie mascleta. Zeker de moeite waard om even het zweet op de rug te lopen.
Maar de 3 a 4 straat mascleta's die je volgens jouw mee kan pakken, zitten die allemaal op de calle de Cirilo Amoros? En die moet je dan vanaf de kant van de bedding volgen richting ruzafa. Of staan ze niet echt aan deze straat maar aan parralel straten?

Om het even wat duidelijker te krijgen. Bij voorbaad dank.

Op de 19e is het mij veels te druk op het plein. Pak meestal de 16e en/of de 17e de grote Mascleta op het plein mee en voor de rest zit ik mooi bij Mercado de Colon in de buurt. De casals wachten in de aangrenzende straten mooi op elkaar waardoor je vaak 3 of 4 mascleta's na elkaar kan zien. De mascleta van Isabel Catolica van vorig jaar vond ik meesterlijk en eerlijk is eerlijk was mij dat finale schot niet zo opgevallen aangezien ik aan de ander kant stond (uit de rook!). Ik stond op een meter afstand van de leden van de casal waarvan een aantal volledig uit hun dak gingen. Voor mij is het inmiddels geen keuze meer. Ik zit de 19e lekker aan een biertje en kijk op het gemakje drie straatmascleta's waar je met je neus op staat. Lekker wapperende broekspijpen jonguh! De eerste start meestal rond 14:15 en volgen elkaar dan in een redelijk tempo op. Zal dit jaar ook eens proberen de mascleta bij Mercado Ruzafa mee te pakken. Als die om 15:00 pas gaat zou dat moeten kunnen lukken.

De mascleta's starten vanaf de kant van de rivierbedding. Als je calle cirilio amaros blijft volgen zit je goed.

Souflaki heeft hier het antwoord al gegeven, waarvoor dank!

blaapaap

Registered User
Op de 19e is het mij veels te druk op het plein. Pak meestal de 16e en/of de 17e de grote Mascleta op het plein mee en voor de rest zit ik mooi bij Mercado de Colon in de buurt.
Ieder z'n ding, ik wil de masceleta's op het plein voor echt voor geen goud missen.
Nergens in de stad gaat het zo hard en zo veel als daar.

Het is wel druk maar daar hou ik juist van, de sfeer is altijd goed en je hebt wat vermaak in de vorm van muziekanten enzo. Het plein is voor mij de place 2 be!
En als je een beetje strategisch gaat staan en je direct na afloop door de mensen wurmt (als iedereen naar voren loopt) kun je zeker nog 2 of 3 straatmasceletas zien...

PyroPlop32

Registered User
Het plein is natuurlijk erg gaaf maar in de straten gaat het soms echt wel een stukje harder......je staat er dan ook veel dichterbij.
het is wel leuk om van straatmascleta naar straatmascleta te rennen, in 2005 hadden we er zo 5 binnen +/- 30 minuten.
ook liep ollie toen met een DB meter en er werd volgens mij rond de 132/133 db gemeten, er lag achteraf ook een ruitje uit...

toch apart om dat ook eens mee te maken .......

Laatst bewerkt:

Souflakie

Registered User
Ieder z'n ding, ik wil de masceleta's op het plein voor echt voor geen goud missen.
Nergens in de stad gaat het zo hard en zo veel als daar.

Het is wel druk maar daar hou ik juist van, de sfeer is altijd goed en je hebt wat vermaak in de vorm van muziekanten enzo. Het plein is voor mij de place 2 be!
En als je een beetje strategisch gaat staan en je direct na afloop door de mensen wurmt (als iedereen naar voren loopt) kun je zeker nog 2 of 3 straatmasceletas zien...

Dat de mascleta op Plaza Ayuntamiento mooi is daar is geen twijfel over. Of tie harder is dan de straatmascleta's waag ik toch echt te betwijfelen. Op het plein sta je toch een fiks aantal meters er vandaan en gaat alles in een open ruimte af. Als je in een vaak wat nauwe straat op een paar meter afstand staat dan kan ik je garanderen dat dat toch wel harder gaat. Bovendien is het machtig om een rijtje shells op 3 meter afstand de hoogte in zien en voelen(!) gaan.

Maarruh. Zo te horen ga ik een aantal van jullie wel tegenkomen in de straten bij Colon. Gezellie!

postvoordennis

Registered User

Waar is bovenstaande te zien?

Ik ga dit jaar voor het eerst en ben alleen 18, 19 en 20 maart @ Fallas. Ziet er naar uit dat ik alleen het volgende mee kan maken, maar wil graag weten wat ik nog meer kan aanschouwen:

18 maart: 01.30 Nit de Foc
19 maart: 14.00 Mascleta bij het plein
20 maart: 01.00 Crema

Iemand nog tips? Want wil ook zo'n straatshow zien, maar zie in het programma dat alles rond 14.00 is en ik kan natuurlijk niet op 20 plekken tegelijk zijn.

Welke vuurwerkwinkel is het beste?

postvoordennis

Registered User
@postvoordennis:

De nocturna die in het filmpje te zien is, is dit jaar op de 16de, die zal je dus helaas niet mee kunnen pakken. Is trouwens de Nocturna bij Falla Cadiz - Los Centelles, op de kruising van Calle de Cadiz en Calle de los Centelles:

http://maps.google.nl/maps?q=valenc....004128&hnear=Valencia,+Spanje&gl=nl&t=m&z=19

Dat is wel balen! Dus heb ik gelijk dat ik alleen de Nit de Foc, Mascleta op het plein en de crema mee kan maken of zijn er veel meer shows die ik kan meemaken?

Ik kom de 18e om 18.15 uur aan en ga de 20e alweer om 10.15 weg, dus wil wel van tevoren een planning maken zodat ik het maximale uit die paar dagen kan halen.

JefFreak

Registered User
De 19e overdag zijn er genoeg straatmascleta's die je mee kan pakken,ook als je naar de mascleta op het plein gaat zou je nog 2-3 straatmascleta's mee kunnen maken
maar dat is in de vorige posts inmiddels wel duidelijk

Bovenaan