F
FPM Nieuwsbot
Guest
In deze thread kan je reageren op dit nieuws artikel: Politie te grazen genomen met grootse illegale ‘vuurwerkshow’
Ik vind die opmerkingen een beetje kort door de bocht. Er is genoeg (zeer zwaar) illegaal vuurwerk in omloop, waarvan ik zeg, hoe meer in beslag genomen hoe beter. En lui die daar in handelen (zéker met de jeugd) zijn wat mij betreft gewoon boeven. Dus inderdaad, ga DIE boeven (ook) vangen!
Laat je niet gek maken door allerlei indianenverhalen. Het valt allemaal reuze mee met dat zware illegale vuurwerk in Nederland. Het is echt heel uitzonderlijk dat er eens een echt wat grotere shell (bijv. een 8 inch) wordt aangetroffen. VerdER gaat het meestal om wat hardere klappertjes zoals nitraten cobraatjes etc. een sierblok met meer dan 500 gram kruit, een rol of een wat beter gevulde pijl.
Het gaat om de interpretatie van de term "zeer zwaar". Als 2 inch al is toegestaan dan kun je toch de vraag opwerpen of 4 inch als "zeer zwaar" is te kwalificeren. Ik meen oprecht dat ik denk dat t allemaal wel meevalt. Wat ik lees in de pers neem ik altijd met een flinke korrel zout, aangezien die er vrijwel altijd fiks naast zitten.
Ik ben geen journalist... hoe had je gewenst dat ik het had aangeduid.
Ik bedoel met zeer zwaar vuurwerk de cobra's, explods, ground salutes (uitjes), diverse lawinepijlen, en inderdaad ook 4inch shelss en groter.
Zelfs al zouden het er maar een paar zijn, die 4 inchers, het is volslagen belachelijk dat ze uberhaupt in het circuit verkrijgbaar zijn (voor alle leeftijden)!
Je hoort mij niet miepen over een eenvoudige nitraat of chainthunder, maar de bovengenoemde producten zijn in mijn ogen allemaal attributen die niet in handen van amateurs thuishoren. Het zijn juist deze producten waarmee gekloot wordt en de meeste schade en ernstigere verwondingen worden aangericht. Waarna wij vervolgens het legale consumentenvuurwerk weer mogen verdedigen.
Er wordt met die zware knallers even makkelijk gegooid, als dat ik dat vroeger deed met gewone astronauten. JA, daar maak ik mij zorgen om.
Maar goed, ik ga hiermee nogal ontopic. Indien verdere discussie gewenst is, kan er een nieuwe thread geopend.