Politie neemt legaal consumentenvuurwerk in beslag

vuurwerkfreakz

Nieuwe Member
Heb je eindelijk een mooie show samen gesteld en dan wordt je vuurwerk allemaal in beslag genomen. Dit is een echte nachtmerrie voor een freak.
Ben benieuwd of hij wel 10kg mocht houden.

Markie

Registered User
Maar dat gewicht is bruto? Niet alleen kruit dus neem ik aan? Ik ben benieuwd hoeveel sommigen onder ons in hun huis hebben.. Mag je werkelijk niet meer dan 10 kg in huis houden?

Maar veel erger dan dit kan het niet worden nee... maar de wereld is nou eenmaal oneerlijk =(

alfabroer

Registered User
er wordt genoeg gehandeld in legaal vuurwerk, er zal genoeg aanleiding geweest zijn om tot deze stappen over te gaan... (was het niet een deel van de partij die afgelopen zaterdag in Dokkum gestolen is? ;))

maartenvincent

Registered User
Alsof iedereen met vuurwerk zich aan die 10 kg houdt (overigens 10 kg per inwoner!). Lullig voor deze persoon, zal veel centjes gekost hebben.

adgertic

Registered User
Alsof iedereen met vuurwerk zich aan die 10 kg houdt (overigens 10 kg per inwoner!). Lullig voor deze persoon, zal veel centjes gekost hebben.

Serieus? 10 kilo per bewoner van het huis?
So dan!
Das toch te weinig...
Dan koop je voor jezelf en je vrienden een ratelband van 500.000 shots (9kg) en een paar 500-grammers.... ben je er al overheen als je alleen woont.... Damn... das wel dat je zegt knap ehm jammer...

lawinelouis

Registered User
Wat een dom volk hier toch op de site, denken jullie nou echt dat die gast een vuurwerkshow voor de hele buurt wilde geven??? Dit soort mensen bestaan niet meer in Nederland dit is dus dagdromerij, gezichtsbedrog, fatamorgana of hoe je het ook wilt noemen. Die gast heeft gewoon ergens een partijtje consumentenvuurwerk op de kop kunnen tikken(dokkum??? corrupte vrienden bij de politie???) en heeft hier een slaatje uit willen slaan, maar goed dit was ook het slimste van hem om tegen de smurfen te zeggen anders krijgt ie ook nog een verbaal voor handel....

Mystifying Sage

Registered User
Pfff, wat een conclusies worden hier weer getrokken....

Hou je aan de wet en er kan je niets gebeuren. Als de wet niet goed is?
Dan moet je of wij met zijn allen zorgen dat er een regering komt te zitten die de wetten, waar je het niet mee eens bent, aanpast.

Dat vuurwerk is niet voor niets in beslag genomen...en de politie zal er best zo hun redenen voor hebben, buiten het feit dat er wel erg veel lag natuurlijk...en er is geen enkel verkooppunt die zoveel mee geeft aan 1 persoon ;)

Testarossa44

Registered User
Belachelijke vertoningen, in beslagname van legaalvuurwerk, omdat hij teveel had. Het wordt steeds gekker hier in dit land. "hou je aan de wet"! Man, er zijn hier al teveel wetten dat is het 'm nou juist! Gelukkig mogen wij hier (nog) met slippers gooien.

deamonchild

Registered User
Er zijn al teveel wetten ? Weetje anders verhuis je lekker naar iran of iraq oh dichterbij huis israel daar zijn TE WEINIG wetten en kan je iedere dag een kartusha raket in je achtertuin verwachten !!

Praat geen poep als je niet weet wat je zegt de wetten in dit land zorgen er nog steeds voor dat alles hier *op rolletjes loopt* en dat wij mede dankzij een goede regering niet te erg lijden onder de crediet crisis.

Het hele jaar gaat het goed nooit word er gepraat over regels politie en wetten en als er iemand met ogenschijnlijk LEGAAL vuurwerk word opgepakt is het opeens van dit soort onzin dat ik hoor.

Respecteer het land waar je in woont en daarmee ook de regels en stop met zeuren of verhuis naar ergens waar jij denkt dat het beter is..............

De wet is er om naar te leven als je dat doet is er niets aan de hand en kan iedereen vrolijk en redelijk normaal zijn gang gaan hier !!

Spijt me als die beledigend klinkt maar het irriteerd me nogal regelmatig als ik bijvoorbeeld een collega hoor zeggen : Die politie dat zijn echt K.......leijers die moeten ze dood schieten heb ik verdomme weer een boete ........... HMMZZZZ dus deed JIJ wat verkeerd en niet hun.

Veroordeel een rechtssysteem pas als je er door word geraakt op een oneerlijke manier en hou anders gewoon je waffel maar PRAAT GEEN POEP !!

: een echte vent word WEL agent want de mietjes lopen op straat te kutkloten en kramen dit soort onzin uit............

( ik ben trouwens gewoon een winkelmedewerker zonder banden bij justitie maar met een neutrale kijk op het systeem in NL )

larsk

Registered User
Hmm, stel dat hij 't echt zou hebben gekocht voor een showtje :p Dan kan ik me die reactie wel voorstellen.

Maar man deamonchild rustig aan je mag heus wel is klagen over 't beleid. Dus jij moppert niet als je een boete krijgt voor oversteken over een uitgestorven kruispunt?
Hehe je neemt het wel erg hoog op vind ik.

Maar 500/600 kg das wel ziek, stel dat dat ontploft, maar aan de andere kant, 1 500 gramspot die afgaat in je huiskamer is ook niet echt fijn.

larsk

Registered User
Ik vind die regels vrij vaag, je mag niet meer dan 10 kg meenemen naar huis, maar je mag wel meer dan 10 kg bestellen, als je het in 2 keer haalt is het geen probleem.

En alsof je het niet niet eens mag zijn met de regels...
Oh je bent het niet eens met een regel? Ga dan maar snel emigreren! Dat slaat nergens op man. Ik stond laatst te roken op een perron, 60 euro boete. Oh dan mag ik ook niet mopperen? Die gasten van de NS staan zelf vaak genoeg te roken op plaatsen waar 't niet mag. Maar dan krijg je weer zo'n zinloze discussie. Maar wel fijn hoor als ze jou gaan vertellen dat je geen huisdieren mag nemen zou je 't zonder klagen doen. Wauw..

Denendo

Registered User
Ik vind die regels vrij vaag, je mag niet meer dan 10 kg meenemen naar huis, maar je mag wel meer dan 10 kg bestellen, als je het in 2 keer haalt is het geen probleem.

Pér persoon.....pér huishouden mag je max 10kg in huis hebben...
Leef je met 10 personen in één huis mag je max 100kg in huis hebben ???.

(correct me if i'm wrong)

Laatst bewerkt:

Testarossa44

Registered User
Luister, Deamonchild of hoe je heet. Ik ben geen achterlijke bartje tegen wie jij praat? Volgens mij heb jij mij niet helemaal goed begrepen.
Allereerst bezit ik een holding met een aantal werkmaatschappijen waaronder ook een juridische incasso-organisatie. Rij een jaguar en bezit een Ferrari waar ik m'n eigen het leplazeres voor heb gewerkt oke. Betaal dus ook enorm veel belasting en heb het hier prima naar mijn zin ben in Rotterdam geboren! Goede regering noem jij het? We hebben niet te lijden onder de economische recessie? Volgens mij snap of volg jij het niet helemaal hoe sommige wetgevingen hier in mekaar zit man. Dus volgende keer iets beter nadenken, dus zelf geen poep praten zoals jezelf schrijft! Hier zitten vuurwerkliefhebbers en balen van bepaalde zaken waar ze geen invloed op (kunnen) uiten tegen deze regering terwijl in andere landen sommige zaken, o.a vuurwerk in België, wel wordt toegelaten. Snappie het nu? Tegenstrijdig vind je niet? En nu weer on topic graag. Oja nog iets,..een gezond 2009 vriend!

Laatst bewerkt:
Bovenaan