Pleidooi in kamer voor vuurwerkverbod

bob1

Registered User
De burgemeesters van Rotterdam en den Haag krijgen het voor elkaar....... Ik ben er niet helemaal gerust op!

Pleidooi in Kamer voor vuurwerkverbod
Den Haag - De burgemeesters Jozias van Aartsen van Den Haag en Ahmed Aboutaleb van Rotterdam gaan tijdens een hoorzitting in de Tweede Kamer hun plan verdedigen voor een nationaal vuurwerkverbod.

Een Kamermeerderheid steunde donderdagmiddag het initiatief voor de hoorzitting van de Partij voor de Dieren. Alleen de VVD liet weten deze aandacht voor de oudejaarsviering „nogal overdreven” te vinden, meldt Omroep West.

De burgemeesters van de vier grote gemeenten in ons land bepleitten in januari een alternatief voor de vuurwerktraditie.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/11432089/__Pleidooi_voor_vuurwerkverbod__.html?sn=binnenland

Pyroclastic

Registered User
Dan wordt het tijd om een tegengeluid in Den Haag te laten horen tijdens de hoorzitting. We laten die geitenwollensokken lobby onze O&N toch niet vergallen.....

marty

Registered User
Ook hier staat het:
http://omroepwest.nl/nieuws/vuurwerk...tap-dichterbij

Wij vuurwerkliefhebbers weten allemaal wat er speeld maar, er zijn ook miljoenen gezinnen met kinderen,die het afsteken van vuurwerk ook erg leuk vinden van niks weten!
Een aantal burgermeesters zijn ook tegen een verbod en als deze ook nou eens hun zegje gaan doen!
Kijk maar eens in egypte 78 dode bij een voetbal rel en vind dit ook zeer triest.
Jullie weten wat ik bedoel.
Ben gewoon die hele betutteling van de regering spuug en spuug zat !

Moontan

Moderator
Medewerker
Vuurwerkverbod stap dichterbij

DEN HAAG - Een nationaal verbod op het afsteken van vuurwerk tijdens Oud en Nieuw is weer een stap dichterbij, dankzij de burgemeesters van Den Haag en Rotterdam. Er komt een hoorzitting in de Tweede Kamer waar zij hun plan mogen verdedigen.
De hoorzitting is een initiatief van de Partij voor de Dieren die daarvoor donderdagmiddag steun kreeg van een Kamermeerderheid. Alleen de VVD vond de aandacht voor de Oudejaarsviering 'nogal overdreven'.

In januari pleitten de burgemeesters van de vier grote gemeenten, onder wie burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag, voor een 'alternatief voor de vuurwerktraditie'. Het is voor het eerst dat de Tweede Kamer met een grote groep deskundigen gaat praten over de risico's van vuurwerk.

http://www.omroepwest.nl/nieuws/vuurwerkverbod-stap-dichterbij

Michel_G

Zilveren Member
De burgemeesters van de vier grote gemeenten in ons land bepleitten in januari een alternatief voor de vuurwerktraditie.

*ZUCHT*...... Laat ze dan ook eerst eens echt met een HAALBAAR alternatief komen! Zoals al meerdere keren aan is gegeven is het gewoon niet haalbaar om overal georganiseerde vuurwerkshows te verzorgen: 1. Simpelweg niet genoeg certificaathouders om alle shows te verzorgen. 2. In tal van gemeenten gewoon binnen de bebouwde komt nauwelijks of niet ruimte (lees: die 'belachelijke' veiligheidsafstand) genoeg.

Bijvoorbeeld in het dorp waar ik woon: binnen het dorp is gewoon NERGENS een plek met een veiligheidsradius van 60 meter (30 meter heel misschien nog, maar dan kan er max consumentshowtje tot 1" geschoten worden.) Dat zou betekenen dat zo'n show al ergens buiten het dorp gehouden moet worden..... En dit dorp valt onder een andere gemeente. Is het dan de bedoeling dat wij een eigen show zouden krijgen?!? Waarschijnlijk is er dan 1 centraal vuurwerk per gemeente, maar voel er weinig voor om dan op oudjaarsavond 7 kilometer verderop een vuurwerkshow (goedkoop consushowtje) te gaan bekijken.

Laat ze eerst eens met een echt realiseerbaar/haalbaar alternatief komen, ipv net te doen alsof ze dat al hebben. Zolang dat er nog niet is, moeten ze zich eerst maar eens koest houden!

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik ben er ook niet gerust op. De journalistiek gooit zoveel olie op het vuur. De politiek krijgt geen tegengas vanuit de branche,
Ja en in tijden van bezuiniging en forse schadelasten voor de Gemeenten door vandalisme is ook niet in ons voordeel.

Hairy Harry

Registered User
Blijkt trouwens wel weer hoe betrouwbaar deze burgermeesters zijn, eerst lopen lobbyen voor alternatieven voor de vuurwerktraditie omdat een verbod niets zou oplossen, en nu dit?

myrmidon

Registered User
ik krijg er een alsmaar harder hoofd in... op een gegeven moment is het niet meer te houden... irritante mensen... :(

Moontan

Moderator
Medewerker
Jaren geleden was er ook een Debat in de Tweede kamer. De aanleiding was toen de petitie, in werk gezet door Arno Bonte en David Rietveld. Het liep gelukkig voor ons met een sisser af.

Nu liggen de zaken anders. Veel gemeenten kampen met grote schadeposten.
Groen Links en de Partij voor de Dieren grijpen nu hun kans. De vraag is hoe de andere partijen over een verbod zullen denken.

Ik denk dat wij liefhebbers de politiek moeten gaan bewerken. Hoe: massaal bellen, schrijven, mailen.

Vuurwerk023

Registered User
Deze mensen die snappen gewoon niet dat het een traditie is, dan kan je wel gaan roepen vernielingen, daar hebben ze helemaal gelijk in maar ga die mensen er mee aanpakken en hardere straffen geven want hier hebben wij met z'n allen die wel goed met het vuurwerk omgaan last van en dat is toch diep triest! Gelukkig zijn er ook nog gemeentes die het vuurwerkverbod belachelijk vinden en die vinden dat het een traditie is en zo is het(Veendam)!

Vuurwerk023

Registered User
Jaren geleden was er ook een Debat in de Tweede kamer. De aanleiding was toen de petitie, in werk gezet door Arno Bonte en David Rietveld. Het liep gelukkig voor ons met een sisser af.

Groen Links en de Partij voor de Dieren grijpen nu hun kans. De vraag is hoe de andere partijen over een verbod zullen denken.

Ik denk dat wij liefhebbers de politiek moeten gaan bewerken. Hoe: massaal bellen, schrijven, mailen.

Dat zal wel een oplossing kunnen zijn en dan met goede argumenten komen.

myrmidon

Registered User

Werkt niet, deze mensen hebben oogkleppen zo groot als heb ik jou daar, die zijn niet voor rede vatbaar en zien alleen maar "Hondjes au au oor en Linkse jakhals stemmen"... goede argumenten? Die wuiven ze toch zo weg, want dat boeit ze niet hoe goed jou argumenten zijn, deze mensen staren zich blind op dat VW Verbod en rusten niet totdat het er is, en als het er is? gaan ze wel weer wat anders zoeken om over te zaniken...

sprinkhaan

Registered User
Ik word langzaam kotsmisselijk van dit land, ik ben met een duitse vrouw getrouwd. Opaanraden van velen heeft zij haar paspoort aangehouden,als dit zo doorgaat in Nederland maken we gebruikvan het feit dat zij zo terug kan en ben ik straks weg. Heb daaral wel eens over gepraat,maar voor mij zou dit echt de druppel kunnen zijn. Het is daar ook geen rozen geur en manenschijn maar wij zijn in Nederland aardig de weg kwijt aan het raken. De burger draait letterlijk voor alles op wat de politiek niet aan kan of geregeld krijgt.

Laatst bewerkt:

boozebelly

Registered User
...In januari pleitten de burgemeesters van de vier grote gemeenten, onder wie burgemeester Jozias van Aartsen van Den Haag, voor een 'alternatief voor de vuurwerktraditie'. Het is voor het eerst dat de Tweede Kamer met een grote groep deskundigen gaat praten over de risico's van vuurwerk.

Misschien goed dat ze eens met echte deskundigen gaan praten, want als dat werkelijk echte deskundigen zijn kunnen hun de politici eindelijk eens goed uitleggen waar het ware probleem van alle vandalisme en overlast ligt en dat alternatieven zoals gemeentelijke shows helemaal niet haalbaar zijn. Dat hoeft zeker niet verkeerd uit te pakken en kan juist als een 'eyeopener' werken.
Ik kan mij niet voorstellen dat de heren politici dan nog zullen pleiten voor een verbod op het legale vuurwerk (behalve de heren Bonte & Rietveld, want die zijn door hun koppige oogkleppen dusdanig in een fuik gelopen dat ze niet meer zonder gezichtverlies terug kunnen, dus hun gezeur zullen we nog wel jaren aan mogen horen).

dennis-pyro

Registered User
En wie zijn die deskundige dan? Toch wel mensen uit de vuurwerk branche neem ik aan? Iemand daar meer informatie over?

Ik begin er hoe langer hoe minder vertrouwen in te krijgen. Onvoorstelbaar dat deze mensen ons land regeren.
Ze weten totaal niet waar ze praten, en schuiven alle problemen af op nederlands consumenten vuurwerk.
Niet het vuurwerk is de schuld van alle ellende maar degene die het afsteekt. Daarbij verniel je een prullenbak,verkeersbord niet met Nederlands knalvuurwerk daarmee blaas je nog geen deuk in een pakje boter.

Ik vraag me af wanneer de vuurwerkbranche onderhand is een tegengeluid laat horen. Die houden zichzelf maar stil, terwijl het toch echt hun brood is wat in gevaar komt.

Pfff ik houd mijn hart vast :crying:

Overigens vraag ik me af wanneer de VVD weer verder gaat met deze site
http://www.handenafvanvuurwerk.nl/

Laatst bewerkt:

Moontan

Moderator
Medewerker
Ik wil geen appels met peren vergelijken hoor maar waarom schaffen ze het betaald voetbal dan ook niet af?
(ik ben zelf een groot voetbal liefhebber hoor)
Dat zorgt voor veel meer overlast en kosten!! Daar hoor je nooit iemand over.

We hebben ook nog een middel om een petitie in de dienen tot behoud van onze vuurwerktraditie:
Maar dat iemand iemand doen met goede redactionele vaardigheden!!
http://petities.nl/

nismo

Registered User
Jongens ik lees alleen maar wat er gedaan zou moeten worden, en hoe k*t het wel niet is wat er in de media komt. Maar niets van de liefhebber van deze kant.Zij weten niet beter als wat ze gezegd word, en wat ze voorgeschoteld word geloven ze.Kom eens met een plan van aanpak er zijn er genoeg hier die mee kunnen helpen.open een treedt met dingen die we kunnen doen en slechte dingen er gelijk uitgooien want 1001 dingen opschrijven heeft geen zin.

sprinkhaan

Registered User
Die vraag over die website zou je hier kunnen stellen : h.nepperus@tweedekamer.nl

En wie zijn die deskundige dan? Toch wel mensen uit de vuurwerk branche neem ik aan? Iemand daar meer informatie over?

Ik begin er hoe langer hoe minder vertrouwen in te krijgen. Onvoorstelbaar dat deze mensen ons land regeren.
Ze weten totaal niet waar ze praten, en schuiven alle problemen af op nederlands consumenten vuurwerk.
Niet het vuurwerk is de schuld van alle ellende maar degene die het afsteekt. Daarbij verniel je een prullenbak,verkeersbord niet met Nederlands knalvuurwerk daarmee blaas je nog geen deuk in een pakje boter.

Ik vraag me af wanneer de vuurwerkbranche onderhand is een tegengeluid laat horen. Die houden zichzelf maar stil, terwijl het toch echt hun brood is wat in gevaar komt.

Pfff ik houd mijn hart vast :crying:

Overigens vraag ik me af wanneer de VVD weer verder gaat met deze site
http://www.handenafvanvuurwerk.nl/

Bovenaan