Pirat en Pirat Special

doncorleone37

Registered User
ik weet uit eigen ervaring dat de pirat special van vorig jaar niet al te best was als het op de vertraging aan komt.
maar nadat ik het verhaal hierboven van goolie las vraag ik me af hoe het dit jaar met de vertraging zit.
of overdrijft goolie dat de strijker na 1 seconde knalde?

PatroontjeNL

Registered User
sjappie, thx voor de foto's, die van mij waren een beetje wazig (webcam he(tong))... Het zijn ze inderdaad, anders zijn het wel erg goeie imitatie strijkers(roll)

The Cigarman

Moderator
Medewerker
ik weet uit eigen ervaring dat de pirat special van vorig jaar niet al te best was als het op de vertraging aan komt.
maar nadat ik het verhaal hierboven van goolie las vraag ik me af hoe het dit jaar met de vertraging zit.
of overdrijft goolie dat de strijker na 1 seconde knalde?

Lees even deze topic door.
Het antwoord vind je vanzelf......

sjappie

Registered User
Het ligt zoiezo ook aan jezelf, hoe je ze zelf opslaat.
Mijn ervaring is dat de vertraging netjes tot goed te noemen is

hellrazor

Registered User
Het kan altijd zijn dat je een pakje hebt wat slecht is op een strijker die slecht is maar zolang je hem in 1 beweging gelijk weggooit zit je toch wel veilig.

ik heb zelf ook ervaring met pirat specials die te vroeg afgingen ik had zelf een paar slechte in een pakje , maar een neef had ook een pakje waar het hele pakje gewoon te vroeg knalde (eek)
maar die moet je gewoon niet afsteken en veilig weggooien voor je eigen en andere hun veiligheid.

Verder heb ik ook veel goede ervaring met de PS geweldige strijker met een goede prijs kwaliteits verhouding (bigg)

Laatst bewerkt door een moderator:

Invader

Nieuwe Member
Ik was van plan er nog 1 pak van bij te halen..en vervolgens alleen in heksenkringen afsteken, aangezien strijkers zowiezo makkelijk zijn in heksenkringen en als er een bij zou zitten die te vroeg afging was ik al lang op afstand..
ofwel als je door hebt dat je onveilige erbij hebt zitten is 'weggooien' niet altijd noodzakelijk. Gooi ze in een heksenkring =)

Stijn-O

Registered User
Laatst paar gewone Pirats afgestoken, vertraging van minstens 6 tot 7 seconden, beetje lang, maar heb ik toch liever dan 1,5 seconden..,

Schuim

Moderator
Medewerker
Steek ze nou eerst maar eens zelf af voordat er over gemiept word.
Dan kom je er achter dat het meer en deel zwartmakerij is vanwegen, mischien 1 to 4x een voorgevalletje.. (is meestal het probleem hoe je zelf met het spul omgaat)

Helemaal met de lichting van dit jaar.

FireFreak_R

Registered User
Ik heb dit jaar zo'n 60 pirats(dus niet pirat special) afgestoken en moet zeggen dat ik het echt irritant vind hoelang het duurt voordat zo'n ding nou eindelijk eens afgaat. Dan denk je 'daar heb ik weer een weigeraar' en gaat hij als je al om de hoek bent nog af. Weigeraars heb ik er trouwens ook wel veel tussen zitten dit jaar.

Kortom de pirats vallen me een beetje tegen dit jaar.

firekiter

Registered User
Vorig jaar had ik 6 dozen SP vond ze echt super. Knalde hard en vertraging was normaal.(6sec)

Dit jaar maar weer paar dosjes gehaald en wat uitgeprobeerd maar de helft gaat echt veel te snel af. Gebruik ze nu alleen nog maar voor heksenkringen meer niet.
Wil het risico niet nemen.

NLsandman

Registered User
Leuke woorden maar ik heb de nieuwe en de oude gehad, met de oude had ik zelf nooit problemen in tegenstelling tot vrienden van me, maar toen ik de nieuwe ging testen ging de 4de al fout, deze knalde nog voor deze de grond raakte en het was niet erg prettig voor mn gehoor....

Waarom moeten er bij deze pirat specials zoveel fouten tussen zitten en waarom hoor je over de corsair nooit iets? Is de vertraging van de corsair dan gewoon subliem maar kost deze iets en wil meneer zhang meer geld verdienen, ze dus zelf maken maar een goedkopere variant> slechtere vertraging omdat deze minder kost? Sorry hoor. maar ik vind het niet normaal dat je niks om de veiligheid van de consument geeft, dit is ronduit asociaal! Bij strijkers kan je al niet zien wanneer deze af gaat zorg er dan wel voor dat de vertraging betrouwbaar is!

groeten

heb je het over die tjechische versie die er nu op de markt is?

saind

Registered User
Heb vandaag weer 11 doosjes in ontvangst mogen nemen, en tot mijn grote verrassing zijn ze van Bonbridge, met een Piraatje erop, en groot Pirat Special.
Bonbridge dus,, Ik zal morgen kijken of ik een foto kan maken

xavier

Registered User
Saind,

Ik hoop dat je niet de pirat special hebt van de nieuwe zending (zwart doosje met een piraat erop). Alpeco heeft deze uit de handel gehaald omdat er iets mis is met de aanstrijkkop. Hierdoor knallen ze niet. Volledige doosjes kan je terug brengen bij de handelaar waar je ze gehaald hebt.

saind

Registered User
Nouja, Xavier, die heb ik wel dus...

Maarr, er is zeker niet bij allemaal iets mis, heb er 2 geprobeerd, 1tje schoot weg, en de andere knalde, weliswaar minder hard dan ik gewend ben van de Pirat special maar toch...

saljo

Registered User
De Pirat Special zijn zeer volwaardige vervanger/alternatief van de corsair strijkers. Een stuk harder en met die vertraging valt 't wel mee. Sommigen binnen 3 seconden maar wanneer je ze direct weggooit, is er niets aan de hand!

Bovenaan